Gå til innhold

Killzone 2 filmen gir Sony en backfire-effekt!


Jc-g

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns virkelig de prøver for hardt, jeg syns de "revolusjonerer" på feil måte.

Ta nintendo DS, to skjermer? Lokker ikke for meg ivertfall, for min del så er det spillene som skal revolusjonere, ikke måten man holder en kontroll på.

Hvor sære skal spillene til revolution bli, med de spillene vi har i dag så holder det utmerket med joypad, mus og tastatur.

 

Min mening ivertfall.

Det er ikke de to skjermene som revolusjonerer med DS. Det er trykkskjermen som gir oss spill som vi aldri har hatt før. Også har vi også mikrofonene som gir stemmegjenkjennelse og andre spillmuligheter som er ganske unikt for en håndholdt konsoll.

 

Det er ikke hvor sære spillene blir som kommer til å gjøre utslaget. Det er hvordan du spiller som Revolution vil gjøre noe med. På den måten også få de som ikke spiller til vanlig til å sette seg rett inn uten eget kurs i hvordan kontrollen fungerer.

 

Nintendo er et av de få selskapene som faktisk prøver å finne på noe nytt. Konkurrentene bare utvider det de allerede gjør. Hva som blir rett får vi finne ut, men det er uansett et enormt marked som Nintendo nå prøver å utvide. Med DS har de faktisk også klart å få folk til å åpne øynene for nye "spill", selv om de er gamere eller ikke.

Lenke til kommentar

Utifra det jeg har sett kan jeg knapt tro at killzone kommer til å se slik ut på den endelige konsollen. Hva utviklerene tenker seg og hva som blir fakta er to vidt forskjellige ting.

 

Den Final Fantasy videon som ble linka til på første side i tråden har jeg også vanskelig for å tro er noe annet enn pre-rendra "ingame cutscene".

 

Og devil May cry 4 videon'en var ikke spesiellt god til å begynne med... det er iallefall vanskelig å bedømme fra lite bilde, svart hvitt og raske klipp...så det kan godt være ingame, men så så jeg heller ikke den samme kvaliteten som i FF videoen...

Lenke til kommentar

Synes det er litt artig at alle de XBox-eierene klager seg over at Sony, kan ha lovet litt for mye, spesielt når de snakker om Mini-disc, og slike ting som faktisk holder hva de lovet kvalitetsmessig.

Mens de tydligvis ikke bryr seg om de enorme fremskrittene lovet gang på gang i Microsoft sin grunnstein, Windows/MS Dos.

Enhver som hadde hjemmedata (Apple/Amiga) før IBM glemte å ta copyright på operativsystemet som de fikk microsoft til å lage, vet at de små musestegene som er gjort innen slike operativsystem er minimale, siden dengang.

Vil hate det om Microsoft skal få et markedsovertak å ødelegge konkuransen på konsollmarkedet, som de har klart på hjemmedata-fronten.

Men de kan fint være i opposisjons-posisjon. :-/

 

Blir litt spennede dette her; http://ps3.ign.com/articles/617/617879p1.html

Lenke til kommentar
Synes det er litt artig at alle de XBox-eierene klager seg over at Sony, kan ha lovet litt for mye, spesielt når de snakker om Mini-disc, og slike ting som faktisk holder hva de lovet kvalitetsmessig.

Mens de tydligvis ikke bryr seg om de enorme fremskrittene lovet gang på gang i Microsoft sin grunnstein, Windows/MS Dos.

Enhver som hadde hjemmedata (Apple/Amiga) før IBM glemte å ta copyright på operativsystemet som de fikk microsoft til å lage, vet at de små musestegene som er gjort innen slike operativsystem er minimale, siden dengang.

Vil hate det om Microsoft skal få et markedsovertak å ødelegge konkuransen på konsollmarkedet, som de har klart på hjemmedata-fronten.

Men de kan fint være i opposisjons-posisjon. :-/

 

Blir litt spennede dette her; http://ps3.ign.com/articles/617/617879p1.html

La oss nå holde oss til konsoller skal vi?

Lenke til kommentar
Synes det er litt artig at alle de XBox-eierene klager seg over at Sony, kan ha lovet litt for mye, spesielt når de snakker om Mini-disc, og slike ting som faktisk holder hva de lovet kvalitetsmessig.

Mens de tydligvis ikke bryr seg om de enorme fremskrittene lovet gang på gang i Microsoft sin grunnstein, Windows/MS Dos.

Enhver som hadde hjemmedata (Apple/Amiga) før IBM glemte å ta copyright på operativsystemet som de fikk microsoft til å lage, vet at de små musestegene som er gjort innen slike operativsystem er minimale, siden dengang.

Vil hate det om Microsoft skal få et markedsovertak å ødelegge konkuransen på konsollmarkedet, som de har klart på hjemmedata-fronten.

Men de kan fint være i opposisjons-posisjon. :-/

 

Blir litt spennede dette her; http://ps3.ign.com/articles/617/617879p1.html

Vet ikke helt hva MS DOS har med denne debatten å gjøre, men du skrev:

 

"Vil hate det om Microsoft skal få et markedsovertak å ødelegge konkuransen på konsollmarkedet, som de har klart på hjemmedata-fronten."

 

MS har da ikke på noen måte ødelagt konkurransen...de har tvert i mot økt konkurransen betraktelig, og for oss som gamere er det kun til det bedre.

Lenke til kommentar
Synes det er litt artig at alle de XBox-eierene klager seg over at Sony, kan ha lovet litt for mye, spesielt når de snakker om Mini-disc, og slike ting som faktisk holder hva de lovet kvalitetsmessig.

Mens de tydligvis ikke bryr seg om de enorme fremskrittene lovet gang på gang i Microsoft sin grunnstein, Windows/MS Dos.

Enhver som hadde hjemmedata (Apple/Amiga) før IBM glemte å ta copyright på operativsystemet som de fikk microsoft til å lage, vet at de små musestegene som er gjort innen slike operativsystem er minimale, siden dengang.

Vil hate det om Microsoft skal få et markedsovertak å ødelegge konkuransen på konsollmarkedet, som de har klart på hjemmedata-fronten.

Men de kan fint være i opposisjons-posisjon. :-/

 

Blir litt spennede dette her; http://ps3.ign.com/articles/617/617879p1.html

Vet ikke helt hva MS DOS har med denne debatten å gjøre, men du skrev:

 

"Vil hate det om Microsoft skal få et markedsovertak å ødelegge konkuransen på konsollmarkedet, som de har klart på hjemmedata-fronten."

 

MS har da ikke på noen måte ødelagt konkurransen...de har tvert i mot økt konkurransen betraktelig, og for oss som gamere er det kun til det bedre.

Han sa ikke noe om at M$ har ødelagt markedet! Men at han håper at de ikke kommer til å gjøre det.. Som med f.eks. Windows..

Lenke til kommentar
Final Fantasy VII

 

Det ser ikke ut som CG for meg, du har visst glemt hvordan CG egentlig ser ut du da gutten.

jeg så den techdemo'n der nå, og jeg kjente ikke igjen aeris, og nå snakker jeg 100% seriøst, jeg begynte å lure på hvem det var.. man så ikke ansiktet, og grafikken var for bra for FF VII.

 

men, siden jeg er nybegynner inne specs til maskiner og termer innen maskinvare ( ikke PC ), hva er CG?

Lenke til kommentar

CNN har ihvertfall skjønt at man ikke bør ta alt som vises frem for god fisk; her er en liten sammenligning av dagens situasjon i etterkant av 'forhåndslanseringen' av PS3/Xbox360 og hva som ble lovet/vist frem ved lanseringen av Xbox og PS2:

 

...it's time to recognize that a fair number of the promises made last week will quietly fade away. Need proof? Look no further than the introductory days of the PlayStation 2 or Xbox.

 

So what about the pretty pictures we all saw? Guess what... the graphics demos at those 1999 and 2000 press conferences were just as impressive (at the time) as what Sony showed off with its footage of "Killzone" or "Fight Night: Round 3" last Monday. Sony showed a lifelike female character from "Ridge Racer" strutting a catwalk and winking flirtatiously at viewers when it unveiled the PS2. Early Xbox footage showed a buff woman named Raven and her hulking robot friend showing off their martial arts form.

 

Both were amazing pieces of video, but no real-time gameplay on either machine ever lived up to that early footage.

 

Hele saken her: http://money.cnn.com/2005/05/26/commentary...aming/index.htm

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Tci, Nintendo er jo de som prøver å fornye, ikke oppgradere, DS er på ingen måter en vanlig håndholdt, den er mer, den er revolusjonert, fortsetter de sånn kan de nå lengre enn de er nå.

 

PS : Nintendo er jo faktisk de som har vært lengst i bransjen, tror ikke de gir opp nå..

Lenke til kommentar
Så ikke noe nytt fra nintendo på E3 jeg. De har lovt en revolusjon, jeg venter i spenning. Og nintendo DS kan ikke kaller en revolusjon selv om den har touch screen og to skjermer..

Det var veldig mye nytt på E3, ikke alt som skjer på pressekonferansene vet du ;)

 

De har lovt en Revolusjon på neste E3, vi får se kontrolleren innen året er omme visstnok (som da er størstedelen av revolusjonen). Ja å kalle DS for en revolusjon er vel å gå litt for langt. Trykkskjerm har eksistert i lang tid, men to skjermer er da ganske nytt. DS er en innovativ håndholdt som byr på nye muligheter innen spilling, noe som det er på tide at det kommer, ellers vil markedet etter hvert kvele seg selv med en horde av identiske spill.

Lenke til kommentar
Må le litt av dem som hyler om at noe er CG og noe annet er In-Game. Det er så enkelt at absolutt alt er CG. CG betyr Computer Graphics, enkelt og greit.

HAHA, HOHO, HIHI... CG betyr ikke Computer Graphics, det står for Computer Generated! :!: :!: :p oj, så skadefro jeg ble nå :!:

 

For dem som virkelig er interessert, så er CG egentlig en slurvete måte å skrive CGI på som betyr computer-generated imagery. Og definisjonen er

 

Animatied graphics produced by computer and

used in film or television.

 

Så der tok du nok feil vennen min... Den som ler sist, osv... :!: :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...