Gå til innhold

Killzone 2 filmen gir Sony en backfire-effekt!


Jc-g

Anbefalte innlegg

Poenget er at det blir bare tull og useriøst når du så åpenbart prøver å drite ut PS3 og kommer med "fanboy" kommentarer på de andre konsollene.

 

Du må selvsagt ha dine preferanser, men ikke prøv å putte på alle andre dine mer eller mindre sneversynte meninger om den en eller andre konsollen!

 

Jeg har fulgt med i markedet i mange, mange år og jeg vet og har opplevd at alle hyper sine konsoller akkurat like mye og at du så åpenbart ikke ser det blir bare latterlig!

Vel, for det første har jeg vel aldri kommet med noen fanboy kommentarer til de andre konsollene. Jeg sa faktisk at alle hyper til en viss grad, men det er noen som kan underbygge det mer enn andre.

 

Er det noen som blir avslørt som fanboy her, så må det jo være deg. Det at du tolker dette som "å drite ut PS3" sier vel egentlig sitt.

 

Det at alle hyper konsollene sine like mye er vel bare tull.

 

Du kan vel seriøst ikke mene at f.eks. Nintendo og Sony er i samme kategori når det gjelder hype??

 

Du kommer ikke så gått igjennom med akkurat dette her..Når du samtidig nærmest sender avgårde personangrep mot meg, så avslører du at dette åpenbart et sårt punkt.

Har virkelig ikke tatt meg nær av dette her over hode sitter her og morer meg stort over kommentarene her, selv sitter jeg med alle konsollene som finnes pr dags dato og det kommer jeg også til å gjøre når neste generasjon konsoller kommer på markedet for jeg velger spill og konsoll utifra et helt annet kriterium en deg ser det ut til og et lite hint "sony er ikke favoritten min"

 

Så for meg spiller det veldig liten rolle at du trekker frem "fanboy" kommentarer som Quote: Du kan vel seriøst ikke mene at f.eks. Nintendo og Sony er i samme kategori når det gjelder hype??

 

Selvsagt mener jeg det, Nintendo kommer fremover til å fylle media men alskens kommentarer om at de er den beste konsollen, med best grafikk og best ytelse og de kommer til å vende å vri på speckene for å få kundene til å gå for deres konsoll i stedet.

 

Ser ikke noe galt i det over hode man må bare lære seg å filtrere bort tullpratet og markedsførings triksene og konsentrere seg om fakta og ikke minst så får vi jo se om et års tid hva som er "bull" og hva som er "fact"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ser ikke noe galt i det over hode man må bare lære seg å filtrere bort tullpratet og markedsførings triksene og konsentrere seg om fakta og ikke minst så får vi jo se om et års tid hva som er "bull" og hva som er "fact"

 

hehe.. hvis det er det du mener, så har vi vel egentlig vært enige hele tiden da!

 

Men jeg vil fremdeles si at det er kritikkverdig av et hvert firma å holde på sånn, og nå har Sony vært litt ekstreme i det siste. Hadde det vært MS eller Nintendo, så hadde jeg vært like kritiske til dem.

 

Det er lov å være kritisk vettu, i stedet for å være ignorant, iallefall når man ser på konsekvensene.

 

Hype er noe av årsaken til høye salgstall.

Dreamcast tok kvelden mye fordi Sony rettet sin propaganda mot dem. Da ser vel de fleste at dette har konsekvenser, selv om man personlig ikke bryr seg om det...

Endret av Jc-g
Lenke til kommentar

He he, jeg er ikke her for å gjøre dagen lettere for noen ;-)

 

Liker en god (en dårlig og for den sak skyld) diskusjon for liksom å få ut litt "gruff"

 

NB! Og bare for å ha sagt det så er jeg fortsatt ikke enig alt som har blitt sagt i denne tråden ;-)

Endret av Retroboy
Lenke til kommentar

I bunn og grunn så skal vi alle boikotte Sony på grunn av deres hype opp igjennom årene (og da skal vi glemme alle andre firmaer - det er Sony som gjelder her).

 

Dette er det jeg oppfatter at du sier, Jc-g.

 

Har du noen kilder å referere til når det gjelder hypen rundt Playstation?

Lenke til kommentar
Selvsagt mener jeg det, Nintendo kommer fremover til å fylle media men alskens kommentarer om at de er den beste konsollen, med best grafikk og best ytelse og de kommer til å vende å vri på speckene for å få kundene til å gå for deres konsoll i stedet.

 

Ser ikke noe galt i det over hode man må bare lære seg å filtrere bort tullpratet og markedsførings triksene og konsentrere seg om fakta og ikke minst så får vi jo se om et års tid hva som er "bull" og hva som er "fact"

Totalt feil. Nintendo har aldri og vil aldri komme med slike kommentarer. Dette er noe som konkurrentene stort sett driver med. Nintendo mener at grafikken er bra nok som den er og det er på tide å gjøre noe med hvordan spill spilles for å bringe noe nytt inn i spillverdenen.

 

Skjønner ikke hvor du har dette fra, for Nintendo har aldri gjort slik.

Lenke til kommentar
Sony kjørte jo også noen real-time tech demoer, så ingen slike fra Microsoft.

Nei, det eneste MS viste var in-game..

 

de kunne f.eks. ha valg å vise denne:

 

http://www.gametrailers.com/player.php?id=6044&type=wmv

 

Men det gjorde de ikke.

 

Ok, siden en del her tror at jeg hater Sony, og er i lommen på de andre, så er ikke det riktig. PS3 kommer til å bli bra, og jeg gleder meg til å få den i hus.

 

Men det er ikke det diskusjonen dreier seg om. Den går på at Sony gang på gang villeder, og feilinformerer.

Lenke til kommentar

Heh, jeg gidder ikke å delta her lenger, for å si have jeg synes ja alt er jo CG, men jeg snakker om den "andre typen" CG, som vi vanligvis ser i filmer, drit i alt annet. Og jeg mener at gitt 5 år siden PS2 kom ut, og det blir nok 6-7 år før de nye konsollene kommer ut, men med en sånn periode så VET jeg at grafikken i FF7 demoen er slik PS3 kommer til å være, se på spill som Doom 3 og Chronicles of Riddick, begge kom ut i 2004, og begge har veldig bra grafikk, og begge finnes til Xbox, ok, sammenlign det med grafikken i FF7 traileren til PS3, vel, ser du forskjellen, to spill laget, med en grafikkmotor designet for flere år siden til en nåværende konsoll, og grafikken på et spill som blir laget med grafikkmotoren til en helt ny konsoll, som enda ikke kommer ut før om vel et år, vel, den grafikken på PS3 ser veldig sannsynlig ut i forhold til tidsforskjellene og forskjellen på grafikkmotorene, så jeg tror at, ut i fra det at det konsoll selskapene har sagt det de har sagt, at grafikken på ihvertfall PS3, som angivelig skal være den beste konsollen grafikkmessig, så ser det ganske så trolig ut i forhold, og husk at det er profesjonelle som lager se grafikkmotorene, blås i hva markedsførerne sier til det, men hva utviklerne sier, ja selvfølgelig, grafikken kommer til å variere fra spill til spill i forhold til hver konsoll, men, se på Xbox 360, som skal være den minst kraftige maskinen med tanke på grafikk(og det er hva de som har lagd grafikkmotorene har sagt, statistikk fra eksperter), og se på Chronicles of Riddick

the-chronicles-of-riddick-escape-from-butcher-bay-developers-cut-20041214042154399.jpg

Dead or Alive 4

dead-or-alive-4-20050516103849754.jpg

og Final Fantasy 7

final-fantasy-ps3-20050519082736180.jpg

 

Ser de, jeg synes det ser veldig trolig ut vis du tenker at X360 skal komme ut en god stund før de andre konsollene og som har en mindre kraftig grafikkmotor enn de to andre konsollene, og gitt 4-5 års forskjell mellom PS3 og Xbox, mellom Final Fantasy 7 Techdemoen og Doom 3, jeg synes den grafikken ser veldig trolig ut i forhold til forskjellene. Men, du kan synes hva du vil, jeg vet hvertfall at jeg blir glad og fornøyd når jeg om et år sitter med PS3 og spiller Devil May Cry 4.

Lenke til kommentar
Vel. Det MS viste var jo ekte ingame.

De hadde jo maskiner stående i standen deres hvor man kunne spille flere av spillene.

 

http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2420&p=5

 

... hvis dette er tilfelle så kan man godt si at MS ikke er interessert å gi folk "falske" forhåpninger wink.gif

 

Ta en titt der

Leste dette en annen plass.

Synes dette er fantastisk gjort av MS jeg. De gir en grei pinpoint på hvordan spilla blir. Bedre å bli positivt overrasket enn å bli skuffet. Jeg har en ekkel følelse av at jeg kommer til å bli skuffet første gang jeg fyrer opp Killzone og motorstorm på ps3en.

Bare for å si det igjen. Jeg kommer til å kjøpe begge konsollene. + at jeg har lagt av penger til HDTV som skal kjøpes sammen med xboxen.

Lenke til kommentar
Heh, jeg gidder ikke å delta her lenger, for å si have jeg synes ja alt er jo CG, men jeg snakker om den "andre typen" CG, som vi vanligvis ser i filmer, drit i alt annet. Og jeg mener at gitt 5 år siden PS2 kom ut, og det blir nok 6-7 år før de nye konsollene kommer ut, men med en sånn periode så VET jeg at grafikken i FF7 demoen er slik PS3 kommer til å være, se på spill som Doom 3 og Chronicles of Riddick, begge kom ut i 2004, og begge har veldig bra grafikk, og begge finnes til Xbox, ok, sammenlign det med grafikken i FF7 traileren til PS3, vel, ser du forskjellen, to spill laget, med en grafikkmotor designet for flere år siden til en nåværende konsoll, og grafikken på et spill som blir laget med grafikkmotoren til en helt ny konsoll, som enda ikke kommer ut før om vel et år, vel, den grafikken på PS3 ser veldig sannsynlig ut i forhold til tidsforskjellene og forskjellen på grafikkmotorene, så jeg tror at, ut i fra det at det konsoll selskapene har sagt det de har sagt, at grafikken på ihvertfall PS3, som angivelig skal være den beste konsollen grafikkmessig, så ser det ganske så trolig ut i forhold, og husk at det er profesjonelle som lager se grafikkmotorene, blås i hva markedsførerne sier til det, men hva utviklerne sier, ja selvfølgelig, grafikken kommer til å variere fra spill til spill i forhold til hver konsoll, men, se på Xbox 360, som skal være den minst kraftige maskinen med tanke på grafikk(og det er hva de som har lagd grafikkmotorene har sagt, statistikk fra eksperter), og se på Chronicles of Riddick

the-chronicles-of-riddick-escape-from-butcher-bay-developers-cut-20041214042154399.jpg

Dead or Alive 4

dead-or-alive-4-20050516103849754.jpg

og Final Fantasy 7

final-fantasy-ps3-20050519082736180.jpg

 

Ser de, jeg synes det ser veldig trolig ut vis du tenker at X360 skal komme ut en god stund før de andre konsollene og som har en mindre kraftig grafikkmotor enn de to andre konsollene, og gitt 4-5 års forskjell mellom PS3 og Xbox, mellom Final Fantasy 7 Techdemoen og Doom 3, jeg synes den grafikken ser veldig trolig ut i forhold til forskjellene. Men, du kan synes hva du vil, jeg vet hvertfall at jeg blir glad og fornøyd når jeg om et år sitter med PS3 og spiller Devil May Cry 4.

Jeg får ikke noe fornuftig ut av det du har skrevet der...

Jeg har heller ikke sett annet enn Tech-demoen til Square enix. Er det denne du snakker om?

Tja. Den var jo imponerende på sin måte... Den de lagte for x360 syns jeg, personlig, var mye penere.

Har du noen som helst kilde på at noen spillutvikklere, dersom det er de du snakker om, sier at x360 er den minst kraftige maskinen med tanke på grafikk? Jeg antar det er spillutvikklere du snakker om, siden du sier "det er hva de som har lagd grafikkmotorene har sagt"

Du bruker "grafikkmotor" litt rart syns jeg. Hva mener du egentlig når du sier "grafikkmotor".

Hvordan kan mener du x360 kan ha dårligere "grafikkmotor"? Dersom du ikke snakker om GPUen da... Men da synes jeg det er litt rart at du bruker denne setningen (Eller... hele innlegget ditt er jo en lang setning):

se på Xbox 360, som skal være den minst kraftige maskinen med tanke på grafikk(og det er hva de som har lagd grafikkmotorene har sagt, statistikk fra eksperter)

Da sier du altså at ATI innrømmer at de har lagd en dårligere GPU enn nVidia.

 

Jeg sier bare en ting til posten din....

Huh!?

Lenke til kommentar

Som jeg sa, jeg gidder ikke å svare mer enn det, jeg vet hva jeg mener, og du kan synes hva nå i Tartarus du vil, men jeg kan ikke svare på hvordan jeg vet at X360 blir dårligst grafikkmessig, men du kan lete litt selv, se på gamespot eller ign. Og det jeg sa sist i forrige post står jeg fremdeles fast ved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...