Gå til innhold

Killzone 2 filmen gir Sony en backfire-effekt!


Jc-g

Anbefalte innlegg

Ok, til den personen som spurte om en kilde til Sony sin hype, så har vi jo f.eks. dette....

 

ps2demo2.jpg

 

Presentert av Sony i 1999 som real-time grafikk til PS2

 

 

Les mer her

 

De presenterte jo også The Namco Girls, for alle som husker det.

 

Klassikern er jo når Ken sier at PS2 vil kjøre Toy Story grafikk..

 

Og i 2005 sier Ken Kutaragi:

"RSX is the world's most advanced GPU that can synthesize movie-quality graphics"

hype..hype..hype.

Endret av Jc-g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som jeg sa, jeg gidder ikke å svare mer enn det, jeg vet hva jeg mener, og du kan synes hva nå i Tartarus du vil, men jeg kan ikke svare på hvordan jeg vet at X360 blir dårligst grafikkmessig, men du kan lete litt selv, se på gamespot eller ign. Og det jeg sa sist i forrige post står jeg fremdeles fast ved.

Hva har grafikk med hvor god en konsoll blir? Det er alltid og vil alltid være spillene og tjenestene som tilsier hvor god en konsoll er. Dersom dere ikke klarer å fatte det så er dette håpløst.

Lenke til kommentar

hvis en ser på hva pc-er i dag kan fremkall av grafikk (doom3,hl2,far cry,unreal engine 3) så er det jo ikke noe problem at PS3 kan fremkalle grafikken i Killzone 2...PS3 har 8 prossessorer på 3.2 GHZ :thumbup: og ett skjermkort som er kraftigere enn to GeForce 6800 Ultra!...og dagens pc-er har jo nesten ikke mer enn 3.2 GHZ og GeForce 6800 Ultra er det kraftigeste skjermkortet på markedet, og se hva grafikk dette kan presse frem!!??! så hva er problemet med at PS3 kan fremkalle så bra grafikk in-game når det er 8 ganger kraftigere enn den kraftigeste pc?? :ohmy:

Lenke til kommentar
hvis en ser på hva pc-er i dag kan fremkall av grafikk (doom3,hl2,far cry,unreal engine 3) så er det jo ikke noe problem at PS3 kan fremkalle grafikken i Killzone 2...PS3 har 8 prossessorer på 3.2 GHZ :thumbup: og ett skjermkort som er kraftigere enn to GeForce 6800 Ultra!...og dagens pc-er har jo nesten ikke mer enn 3.2 GHZ og GeForce 6800 Ultra er det kraftigeste skjermkortet på markedet, og se hva grafikk dette kan presse frem!!??! så hva er problemet med at PS3 kan fremkalle så bra grafikk in-game når det er 8 ganger kraftigere enn den kraftigeste pc?? :ohmy:

Nei. Den kan klare det Epic demonstrasjonen viste.

Lenke til kommentar

...i filmsekvensene :p

 

Edit: Bare for å få det sagt, sony og playstation får kunder pga gode spill titler som tekken, final fantasy, grand turismo, grand theif auto, og så videre.. Men for all del, de andre konsollene har og spilltitler som lokker kunder, men ingen på samme måte som playstation.

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

HAHA

 

Jc-g Skal jeg si deg hva som gir en backfire-effekt? Denne tråden dersom du er feil!

 

Så kommer alle til å tenke tilbake på denne gangen Jc-g lagde en tråd der han tvilte på PS3`s muligheter, og så kommer de til å tenke:

 

"Ah...han derre Jc-g..uffameg"

 

Og så, hvis de møter deg på gata, hvis de finner ut at det er du som er Jc-g her på forumet, så kommer de til å peke og le.

 

"Hahaha, han derre Jc-g, se på han!"

 

Men så kommer de ikke til å huske nicket ditt korrekt, siden det er litt merkelig nick, så de kommer til å si:

 

"LOL.( som in real life blir til , hahaha) Han derre jeg-c, se på han a"

 

Og du kommer til å si: Slapp av, det var bare en tråd på et forum.

 

Så kommer det en eller annen smarting og sier:

Det ække bare bare vettu. :mad:

 

Eller så blir det motsatt, hvis du har rett. Alle kommer til å tro du kunne forutsi framtiden og hele pakka.

 

Sjekk han derre jeg-c! Han forutså framtiden i en post for 1,5år siden!

Og folk kommer til å quote deg og alt det der. Kanksje du får deg damer som digger deg også. :love:

 

Så kommer det kanskje en smarting og sier:

Jv-c ække en dritt! :thumbdown:

 

Så sier du, det er jeg-c for faen :cry: . Og så går du, fordig du vet at HAN har driti seg ut, siden det var DU som forutså framtiden.

 

 

Snakk om backfire-effekt du! :w00t:

 

 

 

edit: ikke spør hvorfor jeg gadd å skrive dette. Jeg sitter og lurer forstsatt på det selv.

Endret av asad
Lenke til kommentar
...i filmsekvensene :p

 

Edit: Bare for å få det sagt, sony og playstation får kunder pga gode spill titler som tekken, final fantasy, grand turismo, grand theif auto, og så videre.. Men for all del, de andre konsollene har og spilltitler som lokker kunder, men ingen på samme måte som playstation.

Det var fordi Sony hadde opparbeidet seg en markedsandel før Xbox kom på markedet.

Lenke til kommentar

:!: :!: :!:

 

Haha asad eller var det assdad.. du er morsom!

 

Husk å bump denne topicen når Killzone 2 blir gitt ut, så får vi se.. tror jeg vet hvem som får rett (uten at det er så viktig)

 

Regner med en del sutring, fordi det ikke levde helt opp til det Sony viste på E3 2005.

 

Men ikke kom etterpå å si at jeg ikke advarte dere! :D

Lenke til kommentar
:!: :!: :!:

 

Haha asad eller var det assdad.. du er morsom!

 

Husk å bump denne topicen når Killzone 2 blir gitt ut, så får vi se.. tror jeg vet hvem som får rett (uten at det er så viktig)

 

Regner med en del sutring, fordi det ikke levde helt opp til det Sony viste på E3 2005.

 

Men ikke kom etterpå å si at jeg ikke advarte dere! :D

Historien vil gjenta seg.

Lenke til kommentar
...i filmsekvensene :p

 

Edit: Bare for å få det sagt, sony og playstation får kunder pga gode spill titler som tekken, final fantasy, grand turismo, grand theif auto, og så videre.. Men for all del, de andre konsollene har og spilltitler som lokker kunder, men ingen på samme måte som playstation.

VIRKELIG.. Hvorfor er det så mange crap spill som selges da?

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar
:!: :!: :!:

 

Haha asad eller var det assdad.. du er morsom!

 

Husk å bump denne topicen når Killzone 2 blir gitt ut, så får vi se.. tror jeg vet hvem som får rett (uten at det er så viktig)

 

Regner med en del sutring, fordi det ikke levde helt opp til det Sony viste på E3 2005.

 

Men ikke kom etterpå å si at jeg ikke advarte dere! :D

Det er assdad :yes:

 

 

Jaja, skal bumpe shitten ut av denne posten da!hehehe.

 

Men seriøst. Jeg tror nok sony har driti seg ut der. Grafikken blir ikke SÅ bra. Men jeg regner med at den blir så bra, at folk ikke bryr seg om at den er dårligere enn på den filmen vi fikk se.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
...i filmsekvensene :p

 

Edit: Bare for å få det sagt, sony og playstation får kunder pga gode spill titler som tekken, final fantasy, grand turismo, grand theif auto, og så videre.. Men for all del, de andre konsollene har og spilltitler som lokker kunder, men ingen på samme måte som playstation.

ingen på samme måte som playstation ?

vås,vås og atter vås.

halo 2 satte rekorder innen nettopp det feltet.

Lenke til kommentar

Xbox har noen få blandt annet ninja gaiden og halo1 og 2, men ikke i nærheten av det playstation har fått gjennom årene.. Er riktig nok en påstand fra min side, men ut i fra min erfaring og hva jeg ser i dag på markedet så vil jeg tro den stemmer rimelig bra..

 

Edit: Kan noen f.eks med hånden på hjertet si at de aldri har vurdert å kjøpe en playstation pga noen spill som kun utgis på ps? Jeg vet jeg har gjort det flere ganger. Satt å vurderte å kjøpe meg xbox faktisk kun pga ninja gaiden, men fikk låne konsollen og spillet av en venn av meg ei helg, så slapp jeg unna.. For å være helt ærlig så driter jeg en fin og lang i hvor mange terraflops det er i boksen, så lenge den gir brukbare spill. Egentlig til syvende og sist er det det som teller for de fleste når de skal ha seg en konsoll, og der ligger playstation LANGT foran de andre konsollene, nettop fordi de har hypet seg inn i markedet i et ganske tidlig stadie i spillgalskapen som tar vesten med storm..

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
...i filmsekvensene :p

 

Edit: Bare for å få det sagt, sony og playstation får kunder pga gode spill titler som tekken, final fantasy, grand turismo, grand theif auto, og så videre.. Men for all del, de andre konsollene har og spilltitler som lokker kunder, men ingen på samme måte som playstation.

VIRKELIG.. Hvorfor er det så mange crap spill som selges da?

Som om det ikke selges crapspill til de andre konsollene? :innocent: Jeg eier min PS2 p.g.a. Final Fantasy, Metal Gear og Gran Turismo. Hvorfor? Fordi jeg synes det er gode spill. Det er spilla som teller, ikke hvordan merke det står på konsollen. Kommer mest sannsynligvis til å kjøpe PS3 også, men ikke på grunn av sonys hype. For JA, det ER hype fra sonys side. HYPE HYPE HYPE, som jc-g så flott uttrykker.

 

At det blir bra grafikk på PS3 er det ingen tvil om. Om det blir like bra som Killzone videoen er tvilsomt. For meg er det ikke selve grafikken i den som lukter muffins, men den filmatiske regien. Slikt ville aldri skjedd i ett spill. F.eks. når "du" kommer opp trappa og en medsoldat av deg slår fienden over gelenderet på trappa. ( Screen ). Bevegelsene er altfor dynamiske i forhold til vanlige "statiske" spillkarakterer som er bundet til 40 fastsatte bevegelser (40 her er vill gjetting ;) ). Hvis dere ser på grafikken på selve trappa er ikke den så utrolig bra. Dette er jo mulig selv i dag. Spillkarakterene er kanskje litt vel detaljerte, og bevegelsene deres avslører, for min del, at dette ikke er in-game i et spill.

 

Ellers vil jeg si at jeg forstår Samaels poeng med at FFVII techdemoen og DOA4 ikke er så altfor mye bedre grafisk enn dagens spill og at de dermed er trolig på next-gen konsoller, men at hans bruk av ordet grafikkmotor forvirrer meg. Det som er viktig å forstå er at hvilken konsoll som får best grafikk (som egentlig er ganske uvesentlig fordi det er gameplayet som teller :whistle: ) kommer fullt og helt ann på spillutviklerens utnytting av hardwaren. Etter hva jeg har forstått er PS3 hakket bedre på papiret, men det er dermed ikke 100% sikkert at PS3 får hakket bedre grafikk enn x-box 360. Samael: Bruk "litt" flere punktum i setningene dine. Vanskelig å forstå deg.

 

Blir det backfire for sony? Vanskelig å si. Det at massemediene serverer Killzone til menigmann som in-game grafikk kan slå begge veier. For øyeblikket skaper det jo veldig blest rundt PS3, og sony får den oppmerksomheten de så sårt trenger. Kanskje er deres lille løgn (les: føring bak lyset, de sier jo ikke direkte at killzone er in-game) glemt om ett år. Jeg vet at jeg vil basere next-gen-konsollkjøpet mitt på spillene, ikke hypen på E3 2005. Men samtidig liker ikke vi forbrukere løgn. Kanskje vil vi straffe sony ved å gå over til en av konkurrentene, som ikke har hypet i like stor grad. Det som er viktig å få med seg er at ingen markedsfører produktet sitt som nest best. Det ville vært dumt, siden målet deres er å selge. Problemet er når de skryter på seg ting som egentlig ikke er sant for å overgå konkurrentene.

Endret av Agres
Lenke til kommentar

Agres:

 

Kunne ikke sagt det bedre selv! Bra post.

Det som er et faktum innen markedsføring (for de av dere som kan litt om det) er at man aldri bør hype et produkt for mye, for da kan fort den store stygge anti-hypen komme. Det er en svært fin balansegang, og etter min mening så har Sony tråkket litt over, i og med at de viser noe de ikke kan leve opp til...

Endret av Jc-g
Lenke til kommentar
Agres:

 

Kunne ikke sagt det bedre selv! Bra post.

Det som er et faktum innen markedsføring (for de av dere som kan litt om det) er at man aldri bør hype et produkt for mye, for da kan fort den store stygge anti-hypen komme. Det er en svært fin balansegang, og etter min mening så har Sony tråkket litt over, i og med at de viser noe de ikke kan leve opp til...

Ingen har sett ennå hva PS3 kan klare, ikke før vi har PS3 foran oss med kontrolleren i hånda! Hva om det blir så bra grafikk? Ingen veit ennå! Det er jo over 1 år til den kommer ut!

Lenke til kommentar
Agres:

 

Kunne ikke sagt det bedre selv! Bra post.

Det som er et faktum innen markedsføring (for de av dere som kan litt om det) er at man aldri bør hype et produkt for mye, for da kan fort den store stygge anti-hypen komme. Det er en svært fin balansegang, og etter min mening så har Sony tråkket litt over, i og med at de viser noe de ikke kan leve opp til...

Bra at noen er enige på dette forumet ;)

 

Det hele er snakk om posisjonering i markedet. Om du ikke er best, må du få folk til å tro at du er det. Her gjør sony en god jobb. I mine (og jc-g's) øyne gjør de en for god jobb. De tråkker litt over streken. Når folk skjønner at ting er juks vil de få mistillit til sony. Sony burde presisert mye tidligere at Killzone videoen ikke er in-game. Som jeg har forstått det, viste de den uten og si noen ting. Det er ikke rart at mediene da går ut med det som in-game grafikk. Mediene vil jo alltid ut med revolusjonerende nyheter, og tolker alltid informasjon slik at den blir mest spennende mulig. Slik grafikk er revolusjonerende, og siden mediene fikk velge selv hva de skulle definere videoen som er det ikke rart de valgte in-game. Internettsider som vg.no (og mange andre) ville ikke fått like mange treff på nyheten om overskriften var: "slik vil kanskje grafikken på ps3 ut."

 

 

Ingen har sett ennå hva PS3 kan klare, ikke før vi har PS3 foran oss med kontrolleren i hånda! Hva om det blir så bra grafikk? Ingen veit ennå! Det er jo over 1 år til den kommer ut!

 

Det KAN hende grafikken blir så god, men jeg tviler sterkt. Det gjør sikkert sony selv også. Er det ikke da å føre forbrukeren bak lyset ved å hinte til at den kan bli sånn?

 

Forøvrig tror jeg hele PS3 opptredenen på E3 var ett panikkslagent trekk fra sonys side. De så at microsoft hadde ett ess i ermet, og måtte pøse på med ting for å imponere oss. De har tross alt hatt lengre tid på å utvikle PS3 enn microsoft på x-box 360. Når det blir sakt at de første dev-kitene kun ble gitt ut for noen måneder siden er det ikke rart at vi "kun" blir vist filmer. Sony måtte ha noe å kontre tilbake x-box 360s, og kun bilder av konsollen ville ikke vært nok. De trengte noe som ville imponere, men hadde ikke in-game demoer klar. Tror rett og slett sony har hvilt litt for lenge på laurbærene. Kanskje det er greit at Microsoft overtar tronen denne generasjonen, slik at Sony kommer tilbake til next-next-gen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...