Gå til innhold

Killzone 2 filmen gir Sony en backfire-effekt!


Jc-g

Anbefalte innlegg

Syns det er rart folk virkelig trodde det var ingame... Er da veldig tydelig at det er cg pga. animasjonene og andre bevegelser. En stor mengde av next next gen spill er fremdeles bare mock up som demonstrerer hvordan de ønsker at spillene skal se ut. Tror dere bør åpne øynene litt og slutte med å få grafikken til å gjøre dere blinde!

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

hvordan kan noen påstå at ps3 kommer til å bli desidert best grafikkmessig bare ved å se på noen grafer fra nvidia og sony ?

det er da vitterlig utviklerne som avgjør det grafikkmessige nivået utifra hvor godt de klarer å utnytte kreftene til de forskjellige konsollene.

next-gen konsollene er rett og slett blitt hypet alt for mye.

Lenke til kommentar
Og vis du sier at grafikken på FF7 er CG så har du søren meg glemt hvordan CG ser ut, og da har du ikke peiling på hva du preiker om.

Grafikken er jo CG, spørsmålet er om den er rendra i realtime eller ikkje !?

Glømt korleis CG ser ut? Kan du då forklare meg korleis ein skal sjå det ?

Lenke til kommentar

Dette er da ikke noe nytt er det vel ?

 

Du står vel ikke som representant for ditt eget produkt å sier at konkurrenten sitt produkt er bedre vel ?

 

Selvsagt er ditt eget produkt det beste, du vil jo selge noe av det, ikke sant?

 

Så om Sony har blitt "avslørt" i å lyge, for all del, verken MS eller Nintendo er på noen måte bedre. Alle vil si til deg at deres konsoll er den beste. Og de vil slenge all mulig slags fet grafikk i tryne på deg for å få deg til å kjøpe akkurat deres konsoll.

 

"Moralen" i dette er vel at de som tror alle andre er bitt av hypen er på en måte selv bitt av en annen hype, nemlig det at alle de andre bortsett fra sony er ærlige. Det er så langt i fra sannheten som man kommer. Alle lyger, alle jukser, alle vil tjene penger på akkurat deg. Slik har det alltid vært, slik er det, og slik kommer det til å være i fremtiden også.

Lenke til kommentar
Sorry for at det ble litt langt.. bare litt frustret  :cry:

Fatter og begriper ikke hvorfor du ble så frustrert, skulle nesten tro du sitter med alle svaren og vet nøyaktig hvordan det vil bli, men det gjør du jo selvsagt ikke.

 

For det er fortsatt et år til PS3 kommer på markedet og hverken du eller jeg vet hva som kommer.

 

Legger også merke til at du tar en masse ting ut av luften og setter det sammen etter eget forgodtbefinnende og slenger ut synse teorier i hytt og pine, slutt med det!

 

Edit: du kunne i det minste sammenligne dette med hypene som de andre konsollene kommer med om dagen og da jevner det seg jo ganske godt ut eller hva?

 

Retro..

dette her er vel egentlig det dummeste jeg har hørt! :!:

 

For det første:

 

Selvfølgelig vet ikke jeg hvordan spillene til PS3 blir når den kommer, MEN Sony vil ha meg, og alle andre til å tro at Killzone filmen er en god indikasjon.

For de som kjenner historien, så vet vi hva Sony er god for når det gjelder hype. Jeg lar meg ikke lure en gang til, og synes det blir litt for dumt når alle dere andre biter på agnet.

 

For det andre:

 

Kan du konkretisere hva jeg tar ut av luften og synser med?

Jeg har faktisk dokumentert alle utsagnene til Sony og andre nettsteder med sitater, så det vil ikke jeg kalle "å ta ut av luften"...

 

Men for all del.. du må gjerne tro på Sony, men forbered deg på å bli skuffet.

Se der er du på'n igjen slenger ut synsing til den store gull medaljen.

 

Hvem har sagt at Killzone videoen var ingame, jeg viste at det ikke var ingame, den eneste som tydeligvis har trodd på hypen er du!

 

Og hvem har sagt at jeg tror på Sony om jeg tør spørre, jeg har et veldig avslappet forhold til hypen fra alle leverandørene der ute og og det inkluderer Sony.

 

Du derimot dummer deg bare ut og tar dette for alvorlig, blir frustrert, tror på allt man leser og går rundt å snakker om ting du helt klart bør få ha din egen mening om, men for det meste så var det bare tullprat fra deg og viser desverre bare at det er du som har gått fullstendig på hypen!!

 

De andre posterne her i tråden har faktisk et litt mer nyansert syn på saken, og det burde du også ha!!

 

Retro..

Lenke til kommentar

Uansett, PS3 er kraftigere enn Xbox 360, det er ikke hype. Bare les litt om Cell CPUen så finner du fort ut det. Sett deg litt inn i hvordan ting fungerer istedenfor å bare tro alt du hører fra pressekonferanser.

Det der er vel egentlig helt off topic. Problemet er vel egentlig at Sonys hype maskin har satt i gang, og den er det en del som tror på.. kanskje inkludert deg.

 

Om maskinen er så kraftig, hvorfor kan de ikke da vise det i realtime med en kontroller i hånden? Hva som står på en powerpoint eller i et søylediagram er meg fullstendig likegyldig.

 

Jeg tror det, når jeg ser det...i virkeligheten! og mye av det Sony viste var ikke virkelig! :nei:

Jeg har ikke kjøpt noen hype. Jeg har ikke snakket om grafikk engang. Det jeg sier deg er at PS3 maskinen, forutsatt at den har de specs de sier den skal ha, er kraftigere hardware enn Xbox 360, forutsatt at den har de specs de sier den skal ha.

 

Skjønner du? Det er alt jeg sier. Det er kraftigere hardware, mer avansert teknologi i PS3en.

 

Hvis du ikke ser dette, så veit du tydeligvis ingenting om hardware. Jeg har ikke tenkt til å legge ut for deg hvor bra Cell er, eller hva som er så bra med den, jeg har brukt lang tid på å lese om det for å lære. Det syns jeg du også kan gjøre.

 

Når det er sagt, jeg skal kjøpe begge to, og jeg er ingen fanboy. Jeg driter i om jeg spiller på et Microsoft eller Sony produkt så lenge det er fete spill, og for meg så er ikke grafikk alt.

Lenke til kommentar

Haha...åpenbart at jeg traff et ømt punkt for noen her.. Maken til useriøs dritt kasting skal du lete lenge etter. At folk ikke klarer å komme med seriøse argumenter tilbake tar jeg nærmest som et kompliment! :yes: Men hvis jeg har kommet med noen useriøse beskyldninger angående enkelte her, så beklager jeg selvsagt det!

 

Poenget mitt var, og er fremdeles:

 

Når Gamespot, Eurogamer, Dagbladet og VG tror på Sony sin hype, så er det faktisk et problem, som like gjerne kan fly rett i fleisen på Sony igjen. Sony legger seg selv under et enormt press for å levere den grafikken de viste. Forstå det den som vil.

 

Sony har ikke klart å få noen PS3 maskiner klar til testing av publikum ennå, så alt de viser er teknologi-demoer som de mener viser potensialet.

 

Hverken Nintendo eller MS har gjort det på den måten.

 

MS har maskiner oppe og går (Alpha kits), og Nintendo har ikke vist noe, nettopp fordi de ikke er interessert å gi folk falske forhåpninger. Selvfølgelig er det slik at disse firmaene også hyper opp produktene sine, men forskjellen er vel at de faktisk kan stå inne for det. Du kan nesten sammenlikne Sony sin presentasjon med at jeg som spillprodusent ville ha sluppet et klipp fra "the return of the king" og sagt at det er det nivået av realisme jeg sikter meg inn på. Det er ikke tull, det er slik det vil se ut til slutt... skjønner du egentlig hvor dumt det er av Sony å gjøre det sånn?

 

Bare tenk deg hva som ville skjedd hvis id Software og Valve slapp pre-renderd offline filmer som den vi så...

Endret av Jc-g
Lenke til kommentar
men for det meste så var det bare tullprat fra deg og viser desverre bare at det er du som har gått fullstendig på hypen!!

 

 

Retro..

Du klarer fremdeles ikke å konkretisere hva jeg har sagt som er synsing og tullprat! Hvis du synes alt jeg sa var tullprat, så er det vel tydelig hvilken leir du står i, for det er et faktum at Sony har vært ekstrem i sin hype-propaganda. Hvis du har fulgt med de siste 10-15 årene så vet du også det!

 

Jeg nevner:

 

Lanseringen av PS, PS2, Minidisc og nå PS3...

Lenke til kommentar
Eg trur at Killzone 2 har så bra grafikk som dei viser i filmen.

Tror du seriøst at PS3 klarer å bruke 33 millisekunder på hvert frame (med fyskikk, teksturer, animasjoner, lyd, AI og alt annet) i hele den sekvensen??

 

Sony bruker denne typen propaganda for å ta livet av konkurrentene...

 

Se på presentasjonen av danse scenen i Final Fantasy 8 som ble vist som "realtime" på PS2 for 5 år siden.

 

I dag så vet vi at mange av spillene til Dreamcast var fullt på høyde, om ikke bedre grafikk messig en mange spill på PS2. Men Dreamcast gikk under mye pga. Sony sin hype. Nintendo er jeg redd, kan bli neste mann ut. Dette er ikke noe som kommer oss gamere til gode, og heller ikke noe man bør ta så lett på.

Endret av Jc-g
Lenke til kommentar
Poenget mitt var, og er fremdeles:

 

Når Gamespot, Eurogamer, Dagbladet og VG tror på Sony sin hype, så er det faktisk et problem, som like gjerne kan fly rett i fleisen på Sony igjen. Sony legger seg selv under et enormt press for å levere den grafikken de viste. Forstå det den som vil.

Jeg synes dette er et fornuftig poeng Jc-g, og skjønner heller ikke hvorfor folk er så hissige. Det eneste Jc-g sier, er at enkelte har tatt killzone2 videoen som god fisk(in-game) og at Sony ikke akkurat har gjort noe kjempejobb med å nekte for dette.

 

Poenget er som sagt at dette muligens kan provosere folk når de innser at man ikke får så sinnsykt mye bedre grafikk på PS3 enn på Xbox360, og at det kan slå tilbake på Sony å hype for mye, hvis de ikke klarer å levere varene i etterkant.

 

Tror det er en ganske farlig holdning å tro at PS3 vil knuse Xbox grafikkmessig, antageligvis er dagens Xbox mye kraftigere i forhold til PS2, enn PS3 vil bli i forhold til Xbox360 (Ja dette er synsing, mest basert på at xbox kom 2 år etter ps2, mens ps3 kommer et halvt år etter xbox360). Greitnok at xbox kanskje har litt penere grafikk enn ps2, men hvor mye har dette og si til syvende og sist? Det vil alltid være spillene som avgjør tilslutt, samt kvaliteten på tjenester(online støtte osv) og tekniske finesser (blue-ray, hd-tv osv) som tilbys.

 

Uansett, det blir spennende å se hva de forskjellige konsollene klarer å få til. Xbox360 virker kanskje kjedeligst i øyeblikket, men det er fordi vi vet mest om den, og utifra det vi vet er jeg ganske imponert. Blir PS3 like bra som det høres ut som, så er jo det genialt for alle oss som elsker å spille. Revolution blir vanskelig å kommentere, bortsett fra at de naturligvis har en del sterke titler i Zelda, smash, mario, mario-kart etc.

Endret av oysteini
Lenke til kommentar

oysteini

 

Takk for et seriøst innlegg! Bra.

 

Nå virker det som om denne Backfire-effekten som jeg snakket om begynner å slå tilbake på Sony. Rapporter fra messegulvet viser at svært mange begynner å bli lei av Sony sin propaganda. På messen har de faktisk ingen (MERK INGEN) PS3 demoer eller maskiner som er oppe og går. Litt kontrast til presentasjonen på mandag.

 

Samtidig har IGN en bra artikkel på temaet..

 

There you have it! IGN believes, overwhelmingly, that the video is a fake. That's where we stand. Prove us wrong, Guerilla. Prove us wrong.

 

 

http://ps3.ign.com/articles/616/616591p1.html?fromint=1

Lenke til kommentar

Som alle bør vite så tar var vel ikke akkuratt release spillene til xbox og ps2 helt vanvittige i forhold til hvordan de etterhvert har blitt. Det tar tid for programererne å bli kjent med hvordan de best utnytter konsollene. Tipper også at dev kit'ene til både PS2 og xbox har kommet i flere versjoner siden konsollene ble sluppet, slik at de etterhvert får utnyttet hardwaren bedre og på en enklere måte. Slik vil det selvfølgelig også bli på både Xbox360 og Ps3.

 

I stedet for å krangle om hva som er best så får vi heller kikke på hva som kommer og kjøpe den konsollen som leverer de beste spillene.

 

En xbox skal ha bedre specs enn en ps2 allikevel er det flere som påpeker at Gt4 på ps2 er bedre enn Forza på xbox. Bedre flyt og framrate. La oss nå heller vente å se hva som kommer av spill til begge konsoller. Tipper de blir jevngode og at Microsoft vil kjempe hardt for å få enerett på enkelte titler eksklusivt til xbox. Kan regne med at Sony gjør det samme.

 

Det ender vel opp med at vi som forbrukere må velge om man helst vil spille den neste GTA på Ps3 eller Halo3 på Xbox360 :hmm:

 

Time will show...

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Til de som påstår at Sony ikke har sagt at Killzone filmen var in-game:

 

På G4 i går var det to representanter fra Sony. De sa følgende løst parafrasert:

 

2. (Speaking of Killzone) "That is totally real. We've had alpha kits out there, and Kaz really wanted people to know that is actual gameplay".

 

G4 guy, "That's gameplay?"

 

Sony rep, "That's gameplay".

 

og dette er det VE3D hadde å si om saken:

 

There was a couple different guys from Sony on G4 last night who were asked if the KillZone 2 footage was real or pre-rendered. The first was like (me roughly paraphrasing) oh yeah, sure -- it's all real in game action! The other was like, well - it was created in-engine within predefined parameters, but that's what it will actually look like in the end. I'm like, mmmkay...

 

http://ve3d.ign.com/?fromint=1

 

Samtidig har du Jan-Bart fra Guerilla:

 

The official UK PlayStation.com website recently posted an interview with Guerilla Killzone PS3 designer, Jan-Bart Van Beek. It goes like...

Is the Killzone sequence a fair example of what people can expect from realtime gameplay on PlayStation 3?

 

Jan-Bart: Yeah, it's basically a representation of the look and feel of the game we're trying to make.

 

 

En av dem lyver..

Tror Sony har skutt seg selv i beinet her...

Endret av Jc-g
Lenke til kommentar
men for det meste så var det bare tullprat fra deg og viser desverre bare at det er du som har gått fullstendig på hypen!!

 

 

Retro..

Du klarer fremdeles ikke å konkretisere hva jeg har sagt som er synsing og tullprat! Hvis du synes alt jeg sa var tullprat, så er det vel tydelig hvilken leir du står i, for det er et faktum at Sony har vært ekstrem i sin hype-propaganda. Hvis du har fulgt med de siste 10-15 årene så vet du også det!

 

Jeg nevner:

 

Lanseringen av PS, PS2, Minidisc og nå PS3...

Poenget er at det blir bare tull og useriøst når du så åpenbart prøver å drite ut PS3 og kommer med "fanboy" kommentarer på de andre konsollene.

 

Du må selvsagt ha dine preferanser, men ikke prøv å putte på alle andre dine mer eller mindre sneversynte meninger om den en eller andre konsollen!

 

Jeg har fulgt med i markedet i mange, mange år og jeg vet og har opplevd at alle hyper sine konsoller akkurat like mye og at du så åpenbart ikke ser det blir bare latterlig!

Lenke til kommentar
Poenget er at det blir bare tull og useriøst når du så åpenbart prøver å drite ut PS3 og kommer med "fanboy" kommentarer på de andre konsollene.

 

Du må selvsagt ha dine preferanser, men ikke prøv å putte på alle andre dine mer eller mindre sneversynte meninger om den en eller andre konsollen!

 

Jeg har fulgt med i markedet i mange, mange år og jeg vet og har opplevd at alle hyper sine konsoller akkurat like mye og at du så åpenbart ikke ser det blir bare latterlig!

Vel, for det første har jeg vel aldri kommet med noen fanboy kommentarer til de andre konsollene. Jeg sa faktisk at alle hyper til en viss grad, men det er noen som kan underbygge det mer enn andre.

 

Er det noen som blir avslørt som fanboy her, så må det jo være deg. Det at du tolker dette som "å drite ut PS3" sier vel egentlig sitt.

 

Det at alle hyper konsollene sine like mye er vel bare tull.

 

Du kan vel seriøst ikke mene at f.eks. Nintendo og Sony er i samme kategori når det gjelder hype??

 

Og MS, jeg vil ikke kalle det hype å vise spill på alpha kits.. det er vel mer anti-hype, i og med at spillene fremstår dårligere enn de vil gjøre på ferdig hardware..

 

Du kommer ikke så gått igjennom med akkurat dette her..Når du samtidig nærmest sender avgårde personangrep mot meg, så avslører du at dette åpenbart et sårt punkt.

Endret av Jc-g
Lenke til kommentar

jaja, jeg følger med her jeg, og finner egentlig fort ut etter 2 siders lesing, at veeeldig mange her "beskytter" konsollen sin ( sin = favoritt ), jc-g har for så vidt rett, det er hypes som vi egentlig bare kan legge på gulvet, her på gamer.no er det PS-fans vs Xbox-fans som igjen er imot nintendo.

 

kan vi ikke bare droppe det? VI VET INGENTING OM DE I REALITETEN! så bare vent, relax, chillen 2 og have fun mens vi venter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...