Gå til innhold

Utspørring: Hva vil du stemme til høsten?


Hvilket parti kommer du til å stemme til høsten?  

277 stemmer

  1. 1. Hvilket parti kommer du til å stemme til høsten?

    • [URL=http://www.venstre.no/politikk/]V- Venstre[/URL]
      10
    • [URL=http://www.arbeiderpartiet.no/index.gan?id=31&PHPSESSID=25b64cb643fd68d1b992775f3558ba17]AP - Arbeiderpartiet[/URL]
      34
    • [URL=http://www.hoyre.no/Seksjoner/Seksjoner/politikk]H- Høyre[/URL]
      52
    • [URL=http://www.frp.no/article/?id=15047]FRP - Fremskrittspartiet[/URL]
      58
    • [URL=http://sv.no/politikken/program/]SV - Sosialistisk venstreparti[/URL]
      30
    • [URL=http://www.krf.no/portal/page?_pageid=33,80610&_dad=portal&_schema=PORTAL]KRF - Kristelig folkeparti[/URL]
      8
    • [URL=http://www.senterpartiet.no/dokumentene/7217/0/program_2005-2009_2.doc]SP - Senterpartiet[/URL]
      6
    • [URL=http://www.rv.no/info_partiprogram.nml]RV - Rød valgallianse[/URL]
      11
    • [URL=http://www.stemdlf.no/prinsipprogram.html]DLF - Det liberale folkeparti[/URL]
      7
    • [URL=http://www.kystpartiet.no/]KP - Kystpartiet[/URL]
      2
    • [URL=http://www.pensjonistpartiet.no/program.html]PP - Pensjonistpartiet[/URL]
      0
    • [URL=http://www.demokratene.info/partiprogram/partiprogram.shtml]D - Demokratene[/URL]
      1
    • Jeg kommer ikke til å stemme til høsten
      35
    • Vet ikke / Har ikke bestemt meg / Vil ikke si det
      16
    • [URL=http://www.miljopartiet.no/]MDG - Miljøpartiet de grønne[/URL]
      1
    • [URL=http://www.nkp.no/]NKP - Norges kommunistiske parti[/URL]
      6


Anbefalte innlegg

Et land som Norge burde være i toppen av en slik måling hvis det skal være noe å skryte av. Det er klart jeg respekterer at du støtter Kjell-Magne, men grunnen for mine påstander er at jeg er en meget engasjert Arbeiderparti velger. Jeg føler at Arbeiderpartiet mangler støtte på forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et land som Norge burde være i toppen av en slik måling hvis det skal være noe å skryte av. Det er klart jeg respekterer at du støtter Kjell-Magne, men grunnen for mine påstander er at jeg er en meget engasjert Arbeiderparti velger. Jeg føler at Arbeiderpartiet mangler støtte på forumet.

Hehe, nok en som drar fohastede slutninger. Støtter Kjell Magne?. Forsiktig med antagelser bare fordi noen motsier deg.

 

Personlig har jeg altid stemt AP. Men det kommer ikke til å skje i år. Enkelte lærer av sine feil ;)

 

Og nei, det blir nok ikke KRF eller Høyre heller, om du lurer. Syntes den blanke stemmen er fristende akkurat nå ;)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Vestlivegen: Hvis du føler at AP mangler støtte så kan det jo være fordi folk har gjennomskuet partiet... Flip-flopping får en helt ny definisjon når du ser på APene.

 

 

Og det er mange måter å bidra på. Jeg kan f.eks. bruke penger jeg har tjent opp slik at andre tjener penger, og jeg får faktisk noe igjen for det også. Dermed bidrar jeg til å opprettholde næringslivet i samfunnet samtidig som jeg gir fra meg pengene mine av fri vilje.

 

Stemmer. På den måten du nevner bidrar du til fellesskapet du lever i. Men både du og jeg, for ikke å snakke om andre som også måtte finne på å lese dette, ser at dette går for det samme, så fremt du ikke bare handler for pengene, men også gir stønad, og at det er mange nok som gir tilstrekkelig mye.

For noe tull. Hvis man har lavere skatt betyr det økt kjøpekraft, som igjen betyr at næringslivet tjener mer, og kan ansette flere.

 

Det er ikke på langt nært er trygt nok da hvem som helst bare kan finne ut en dag at "nei, nå vil jeg ikke gi mer". Forvaltning trenger organisering og stabilitet.

Og det får vi med lavere skatt og mindre tvang.

 

Alt annet er egoistisk.

Alle er egoister. Alle vil ha det godt for seg og sine. Positiv egoisme er når du gjør det godt for deg og dine. Negativ egoisme er når du tvinger andre til å gjøre det godt for deg og dine.

 

Eventuelt når du ikke vil dele.

Jeg deler automatisk når jeg bruker pengene mine selv.

 

Jeg berøver ingen muligheten til å leve livet sitt på best mulig måte ved å forvalte mine egne penger og bestemme over mitt eget liv på en ansvarlig måte.

Jo, det gjør du. Du unnlater å gjøre tilgjengelig den mengde ressurser en mann forplikter å bidra med i et fellesskap slik at ingen faller utenom.

Nei, det er slett ikke tilfelle. Mindre tvang betyr at flere vil ønske å jobbe for å tjene penger, og ikke bare snylte på de som faktisk betaler skatt.

 

Det kan knapt kalles å forvalte penger på en ansvarlig måte.

Men tvang, derimot, det er flotte greier?

Lenke til kommentar

Kjære høyrevelgere!

 

Her ser dere hva slags folk som fortsetter i maktposisjoner hvis Høyre fortsetter i regjering:

 

"Tabbet seg ut på tv"

 

"Finansministeren kalte franskmenn som sa nei til EU-grunnloven for

'rasister og kommunister'."

 

"Sp-leder Åslaug Haga ble intervjuet sammen med Foss. Hun forteller til

Avisenes Nyhetsbyrå (ANB) at hun ble så tatt på senga over Foss

uttalelser at hun ikke klarte å kommentere dem der og da."

 

Jeg har ikke ord.

Lenke til kommentar
"Finansministeren kalte franskmenn som sa nei til EU-grunnloven for

'rasister og kommunister'."

 

Vist han her for ein gang skyld snaker sanheten så er jo det flott. Då veit jo folk kor dei har han.

Han burde ha omformulert seg. Jeg tror han mente at franske velgere er blitt påvirket av nevnte grupperinger, og ikke at 55% av de som stemte er å finne i rekkene blant disse.

 

Hadde jeg vært franskmann ville jeg nok også stemt nei, sett at jeg i det hele tatt hadde stemt.

 

Blir forøvrig spennende å se hvor hardt SenterPartiet kommer til å kjøre på franskmennenes (og nederlendernes?) "nei" i valgkampen. Jeg tipper veldig hardt ;)

Lenke til kommentar
På TV2 nå sitter SV-Kristin og forteller om hvordan de vil legge til rette for at folk skal kunne gå uten jobb og snylte på oss andre, og Hit-And-Run-Jagland sitter og er skinnhellig som vanlig... :(

Ser det... hun legger mer vekt på å hjelpe de som er arbeidsløse med pengestøtte i steden for å legge til rette for at de kan komme inn i arbeidslivet.

 

Et velferdsnett skal ikke være så komfortabelt at de som faller i det blir liggende, det må være elastisk og raskt sprette dem opp igjen.

Lenke til kommentar
Og det er mange måter å bidra på. Jeg kan f.eks. bruke penger jeg har tjent opp slik at andre tjener penger, og jeg får faktisk noe igjen for det også. Dermed bidrar jeg til å opprettholde næringslivet i samfunnet samtidig som jeg gir fra meg pengene mine av fri vilje.

 

Stemmer. På den måten du nevner bidrar du til fellesskapet du lever i. Men både du og jeg, for ikke å snakke om andre som også måtte finne på å lese dette, ser at dette går for det samme, så fremt du ikke bare handler for pengene, men også gir stønad, og at det er mange nok som gir tilstrekkelig mye.

For noe tull. Hvis man har lavere skatt betyr det økt kjøpekraft, som igjen betyr at næringslivet tjener mer, og kan ansette flere.

 

Det er ikke på langt nært er trygt nok da hvem som helst bare kan finne ut en dag at "nei, nå vil jeg ikke gi mer". Forvaltning trenger organisering og stabilitet.

Og det får vi med lavere skatt og mindre tvang.

 

Nei.

 

Det er ens plikt å bidra til fellesskapet en lever i.

Godtgjør dette, er du snill.

 

Enkelt. Konsekvensen ved å la være er for stor.

 

Alt annet er egoistisk.

Selvfølgelig. Egoisme er en dyd.

 

Det er det ikke.

 

Men for all del, forklar hvordan.

 

Du skal hverken ofre deg selv for andre eller ofre andre for deg selv. Altruismen, som betyr å ofre seg selv for andre, og dets korollare forventning, at andre skal ofre seg for deg, er umoralsk og destruktivt.

 

Me, me, me... me... gimme, gimme, gimme, gimme? :ermm:

 

Alt annet er egoistisk.

Alle er egoister. Alle vil ha det godt for seg og sine. Positiv egoisme er når du gjør det godt for deg og dine. Negativ egoisme er når du tvinger andre til å gjøre det godt for deg og dine.

 

Eventuelt når du ikke vil dele.

Jeg deler automatisk når jeg bruker pengene mine selv.

 

Det forutsetter at du

 


  •  
  • Faktisk bruker pengene dine.
     
  • At du bruker tilstrekkelig nok av de.
     
  • At du bruker de der de trengs.
     
  • ... også hvis det betyr at du ikke får igjen noe.
     
  • At det er tilstrekkelig mange som gjør det samme.
     

 

Som sagt; dette er ikke trygg og stabil forvaltning.

 

Eneste du snakker om er vekst i markedet, med resultat i økt sysselsetting, hvilket bare er en bit av puslespillet. Her er vi nødt til å tenke lagt bredere skal vi holde diskusjonen en noen lunde seriøs.

 

Jeg berøver ingen muligheten til å leve livet sitt på best mulig måte ved å forvalte mine egne penger og bestemme over mitt eget liv på en ansvarlig måte.

Jo, det gjør du. Du unnlater å gjøre tilgjengelig den mengde ressurser en mann forplikter å bidra med i et fellesskap slik at ingen faller utenom.

Nei, det er slett ikke tilfelle. Mindre tvang betyr at flere vil ønske å jobbe for å tjene penger, og ikke bare snylte på de som faktisk betaler skatt.

 

Jo, det gjør du.

 

Og som jeg nevnte tidligere; å slå alle under den kam at de tar sikte på å leve et liv på sosialen, fordi da slipper de å jobbe, blir total skivebom. Bare et fåtall bærer denne tanken, dessuten har mange kommuner innført "arbeid for sosial stønad" noe som innebærer at du er nødt til å jobbe i kommunen (en form for praksisplass) skal du ha stønad.

 

Se f.eks Trondheim Kommune

 

Det kan knapt kalles å forvalte penger på en ansvarlig måte.
Men tvang, derimot, det er flotte greier?

 

Skattesystemet er en velprøvd og god måte å gjøre det på, ja.

Lenke til kommentar
På TV2 nå sitter SV-Kristin og forteller om hvordan de vil legge til rette for at folk skal kunne gå uten jobb og snylte på oss andre, og Hit-And-Run-Jagland sitter og er skinnhellig som vanlig... :(

Ser det... hun legger mer vekt på å hjelpe de som er arbeidsløse med pengestøtte i steden for å legge til rette for at de kan komme inn i arbeidslivet.

 

Et velferdsnett skal ikke være så komfortabelt at de som faller i det blir liggende, det må være elastisk og raskt sprette dem opp igjen.

 

Du tror ikke at det henger sammen, det å bli tatt vare på i arbeidsledighet, og det å komme seg tilbake i arbeid? At enkelte snylter, er vår plikt å ikke la gå ut over andre, skal vi hjelpe de trengende, og faktisk ha det på oss å være et land med et velferdssamfunn.

Lenke til kommentar

De røde vil legge til rette for at folk ikke skal være i jobb. De andre vil legge til rette for at folk kommer seg i arbeid. Selvsagt skal de som trenger det få hjelp, men du hjelper ingen ved å sy puter under armene på dem.

 

Gi en mann en fisk og han har mat for i dag. Lær en mann å fiske, og han har mat for resten av livet.

 

De røde vil gi mannen en fisk - kortsiktig, og destruktivt i lengden.

 

De blå vil lære mannen å fiske - positivt både på kort og lang sikt.

Lenke til kommentar
De røde vil legge til rette for at folk ikke skal være i jobb. De andre vil legge til rette for at folk kommer seg i arbeid. Selvsagt skal de som trenger det få hjelp, men du hjelper ingen ved å sy puter under armene på dem.

 

Det er ikke snakk om å sy puter under armene på folk, og det er ingen som ikke vil ha folk ute i arbeid.

 

De røde vil gi mannen en fisk - kortsiktig, og destruktivt i lengden.

 

De blå vil lære mannen å fiske - positivt både på kort og lang sikt.

 

Pent og pyntelig sagt, men ever so wrong.

 

(se; opp)

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om å sy puter under armene på folk, og det er ingen som ikke vil ha folk ute i arbeid.

Det er sjelden viljen det er noe i veien med, men oftest metoden.

 

Noen som så på TV2 i går forresten? Jeg måtte slutte å se etter en stund, for alle løgnene til Jens og Kristin. Jeg synes både Erna og Dagfinn unnlot å komme med noe slående kritikk nå også.. skuffende. Det programmet, og en god natts søvn på diverse problemstillinger, gjorde at FrP's stemme fra min side ble så godt som sikret.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Noen som så på TV2 i går forresten? Jeg måtte slutte å se etter en stund, for alle løgnene til Jens og Kristin. Jeg synes både Erna og Dagfinn unnlot å komme med noe slående kritikk nå også.. skuffende. Det programmet, og en god natts søvn på diverse problemstillinger, gjorde at FrP's stemme fra min side ble så godt som sikret.

Jeg så, jeg lo, og jeg ble bare enda mer overbevist om at FRP og Høyre ikke har peiling på hvordan ting bør fungere. Min stemme går til SV.

Lenke til kommentar
Kristin satt jo i debatten i går og forklarte hvordan vi må gi mer til de arbeidsløse.

Ja, Kristin er helt klart for å gi mer til alle de forferdelige snylterne. Er helt sikker på at hun kommer til å bli en sånn snylter selv med en gang SV får makta. Hun tar den sikkert helt ut og blir innvandrer, arbeidsledig og ufør på en gang. S_a*t_a*n så rik hun kommer til å bli!

 

PS: Visste du at SV drives av Snylterne, organisasjonen for ovennevnte grupper?

Lenke til kommentar
Noen som så på TV2 i går forresten? Jeg måtte slutte å se etter en stund, for alle løgnene til Jens og Kristin. Jeg synes både Erna og Dagfinn unnlot å komme med noe slående kritikk nå også.. skuffende.

Ja sånn går det når man hører det man vil. Hadde du renset ørene dine, hadde du lagt merke til at "alle lyver". Hadde du tenkt litt etter, hadde du også oppdaget at du ikke kan få både økt velstand og lavere skatter (hint:et parti som begynner på F og slutter på P). Sånn kan jeg fortsette lenge, men jeg regner med at jeg har gjort klart poenget.

 

Fatter ikke at folk her inne kan være så sort/hvitt. Er dere hjernevasket alle som en, eller tror dere at dere kan få overtalt andre forumbrukere til å følge deres "anbefalinger"? Det siste tror jeg dere i hvert fall kan glemme, så la oss heller få en konstruktiv dialog rundt partiene isteden for dette hylekoret.

 

Edit: en liten skrivefeil.

Endret av puretamil
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...