Gå til innhold

Får ikke farger på "Fjernsyn"


Anbefalte innlegg

Jeg har en HP bærbar (compaq nx9030). Jeg kobler s-video til scart kontakt... får bilde men det er i svart hvitt. Har prøvd det på en annen tv med egen s-video inngang, men det samme skjer. Bruker Intel Extreme Graphics 2 Mobile, med utvidet skrivebord. Har prøvd alle Pal og NTSC "greiene" på Grafikkegenskaper...

 

Noen som veit hva jeg kan gjøre?

 

Snart blir det :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet bruker å ligge i TV'en. Hadde samme problemet selv.

 

Noen tv'er støtter rett og slett ikke svideo via scart, virker det som. Har snakket med mange andre (proffer og amatører) som har opplevd det samme.

 

Det du kan gjøre er å bruke en svideo-kompositt-adapter, for så å kjøre kompositten inn i tv'en.

Lenke til kommentar
Problemet bruker å ligge i TV'en. Hadde samme problemet selv.

 

Noen tv'er støtter rett og slett ikke svideo via scart, virker det som. Har snakket med mange andre (proffer og amatører) som har opplevd det samme.

 

Det du kan gjøre er å bruke en svideo-kompositt-adapter, for så å kjøre kompositten inn i tv'en.

Ok... vet du hvor jeg får fatt i slike?

Lenke til kommentar

Problemet er rett og slett så enkelt som at tv'n din ikke støtter svhs. Du vil aldri kunne få farger på tv'n din uansett hva du måtte finne på (pc kopla rett til tv). Du må gå via et apparat/boks der du har mulighet til å gjøre om signalet til et ikke svhs signal. Noen videospillere kan klare det. Alternativt kan du bruke videoen, og ta signalet til tv som et vanlig antennesignal. Det mister du mye bildekvalitet på, men du får farger.

 

Svhs til kompositt = sort hvitt

Svhs til scart = sort hvitt

Svhs til antenne = farger

 

Du kan og prøve å "lure" oppsettet ditt med å bruke trådløs overføring av tv signaler.

Lenke til kommentar

NEI :realmad:

 

 

Svideo -> kompositt adapter var inkludert med mitt radeon 9700.

Denne virket med farge på mine fjernsyn, som ikke støttet Svideo!

Gjør som jeg foreslo i det tidligere innlegget :thumbup:

 

 

Denne adapteren er ikke større enn kontaktene på ledningene.

 

 

Edit: Det heter svideo, ikke svhs. Vhs er teknologien for de gamle videomaskinene som du kanskje har stående under tv'en.

Endret av blackninja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...