Gå til innhold

Mus-kjøp: MX518 eller Razer Diamondback


Anbefalte innlegg

Som topcien sier så skal jeg gå til innkjøp av ny mus siden min gode gamle MX300 begynner å bli litt sliten. Valget står mellom Logitech MX518 og Razer Diamondback (eller andre forslag?). Utenom specsa vet jeg ingenting om disse og kunne tenke meg å høre noen erfaringer. Jeg liker forresten utformingen til MX300 og derfor frister Razer, samt at den er i ukens tilbud på Netshop denne uka til 390kr. Derimot frister Logitech sin pga mange gode reviews og skifting av dpi (som ikke kan være noen ulempe?).

 

Nå? Hvilken bør jeg kjøpe?

 

EDIT: MX300, ikke MX310! Det er jo en ganske betydelig forskjell.

Endret av zimen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt musa, og den kommer antagelig på Onsdag. Da kan jeg si hva jeg mener.

 

Jeg har MX1000 nå, og bytter pga at den var for tung.

 

Var et vanskelig valg å ta mellom MX518 og Razer Diamondhack, men jeg gikk for det sikre. Begge musene er nok helt fantastiske i gamer sammenheng, så uansett hva du velger, så vil du bli fornøyd! :)

 

Lykke til vertfall! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg anbefaler MX518 av den enkle grunn at den er noe av det beste jeg har hatt til nå, og Logitech har det med å lage solide greier.

Lenke til kommentar

Mx 518 - Spilling

Razor DB - Nøyaktighet

 

Jeg tror at du burde velge MX 518 hvis du spiller mye,

og Razor hvis du driver mye med PS osv.

Har selv MX 510, som nesten er lik, og har prøvd Razor DB.

Begge to er fantastike! Det som er forskjellen er vel ergomi og sensor.

 

EDIT: Forresten, MX 518 er kun for høyrehendte, Razor DB passer for begge.

Endret av [KingNorthGarden]
Lenke til kommentar
' date='10/05/2005 : 13:58'] Mx 518 - Spilling

Razor DB - Nøyaktighet

 

Jeg tror at du burde velge MX 518 hvis du spiller mye,

og Razor hvis du driver mye med PS osv.

Har selv MX 510, som nesten er lik, og har prøvd Razor DB.

Begge to er fantastike! Det som er forskjellen er vel ergomi og sensor.

 

EDIT: Forresten, MX 518 er kun for høyrehendte, Razor DB passer for begge.

velg mx518 hvis du har stor hånd, razer hvis du har liten....

 

Smak etter behag, muser er 1000000000% like anyways i alt utenom størrelse og fasong..

Lenke til kommentar
' date='10/05/2005 : 13:58'] Mx 518 - Spilling

Razor DB - Nøyaktighet

 

Jeg tror at du burde velge MX 518 hvis du spiller mye,

og Razor hvis du driver mye med PS osv.

Har selv MX 510, som nesten er lik, og har prøvd Razor DB.

Begge to er fantastike! Det som er forskjellen er vel ergomi og sensor.

 

EDIT: Forresten, MX 518 er kun for høyrehendte, Razor DB passer for begge.

Du trenger jo bøyaktighet i spill da... :roll:

 

Sorry at jeg ikke hadde noe konstruktivt å tilføye, måtte bare si det. Siden jeg poster kan jeg jo si at jeg hadde gått for Razer DB. Pga utseendet og at det er den jeg har hørt mest om. :p Er ikke sikker på om det er den beste, men jeg tror ikke du vil merke allverdens forskjell. ;)

Lenke til kommentar

Det beror på flere faktorer:

 

1. Foretrekker du stor eller liten mus? Razer passer for de med små hender, mx518 for de med store. Smak og behag.

 

2. Razer har inger drivere som fungerer optimalt, accel og pixel-hopping kan nevnes som to sykdommer.

 

3. Dersom du kjøper mx518, bør du definitivt bestille skates, f.eks. HyperGlides. Razer fungerer godt uten.

 

Valg av DPI er et stort pluss til mx518.

 

Begge er kjempegode, har begge, men som sagt, ergonomi og drivere er essensielle faktorer for ditt valg.

Lenke til kommentar

Jeg har små hender, iallefall korte fingre, og har av den grunn kost meg med 310 i et og et halvt år nå. Bytta for 1 mnd siden til 518, og jeg må si at etter at jeg ble vant til den litt bedre sensen så er dette den aller aller beste mus jeg kan tenke meg. Det at den er større er ubetydelig, du skal ha bra små hender før denne blir for stor.

 

Min anbefaling er 518, helt klart. Jeg har ikke skates, og bruker Icemat. Bråker litt, funker glimmers.

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg har relativt små hender, bruker håndleddet til å styre musa og har i skrivende stund en MX300 jeg er veldig fornøyd med.

 

Tror valget faller på razer.. Skal hjem i helga så kan jeg prøve ut MX500-en til broren min og se hva jeg synes.

 

Takk for mange fine bidrag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...