Gå til innhold

Vi vil ha din BESTE/FAVORITT drinkoppskrift!


Anbefalte innlegg

Jeg takler ikke sprit på nesten alle måter og vil gjerne få vite din beste drinkoppskrift som klarer kanskje å skjule den heslige smaken!

 

Hvis du har prøvd en medlems oppskrift, gi gjerne karakter og kanskje bilde?! ;)

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En vinner her i gården er gin & tonic! Den er lett å like og kan drikkes veldig sterk med et par triks:

 

1. Finn et melkeglass

2. Fyll det med is (gt'en blir mye lettere å drikke hvis den er iskald)

3. Hell gin 7/10 opp i glasset

4. Spe på med tonicwater

5. Ta en sitron og skvis en generøs mengde sitronsaft oppi glasset

6. Drikk opp og returner til punkt 2

Lenke til kommentar

Jäger og Battery smaker greit, smaker egentlig mest Battery av det.

En annen klassiker er Galliano og kaffe + kremdott. Skal drikkes i små shotglass før kaffen blir kald. Ha ei spiseskje nedi gallianoen så den ikke blander seg med kaffen du heller oppå. Halvt om halvt. 4-5 sånne så er man godt i farta, og det blir ikke kvalmt heller.

 

Jeg takler heller ikke selve spritsmaken. Jeg greier faktisk ikke drikke ren Sprite lengre, fordi dette ble alltid brukt som blandevann i halvgod heimbrent på fjortisfester der jeg kom fra (bygde-Norge). Vi snakker om ganske hard helgefesting fra 13-17 år.

Men Whiskey greier jeg alltids å trøkke i meg, selv om det ikke er det beste jeg vet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

uansett hva du skal lage av drinker, pass på å ha MASSE is, alltid bra.

Jeg liker black russian som er 50/50 sprit (40%) og kahlua.. kanskje litt sær men jaja

 

ellers kan du ta en vanlig screwdriver men legg et lag galliano på toppen, drikk uten sugerør, det er digg. enkelt og lage og de fleste har appelsinjus

 

Hvis du ikke har så mye rart til å lage drinker med kan du bruke den nye fantaen pinapple&grapefruit, testa den på lørdag, beste blandevannet jeg har brukt noengang faktisk.. burde du teste.

 

bitterheten i grapefruiten dekker over sprit smaken så om du putter 50/50 sprit og grapefruit smaker man ikke spriten engang (men det er IKKE digg da)

 

PS, hvis du ikke liker vodka, ta å kjøp sambuca, smaker lakris dritdigg og 38% (morsomste er og tenne på da)

 

sjekk ut http://www.cocktailguiden.com bli medlem, fyll inn barskapet ditt å sjekk hva du kan lage

Lenke til kommentar

en god shot ;)

 

fyll på med ønsket mengde spirt (helst vodka men alt annet duger) i shotte galsset ca halve , fyll på med solber/husholdnings saft , topp med 3- så mange dråper med tabaco som du klarer - drikk så mange du gidder :D

 

blandingsfårhold er best med 50/50 og 4-5 dråper tabaco

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...