Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler det er på tide å poste noe, så jeg poster en tracet slange, tracet hund og en tracet rotte ;)

Digger å male og kose meg med fargene, og å gjøre teknikkene mine bedre :love: har tvunget meg selv de siste dagene til å gjøre litt mindre tegninger og så heller gjøre dem raskt, istedet for å sitte og pirke på en tegning i halvannen uke.

Så prøver jeg å skisse litt dyr som Shikaru foreslo :)

Begynner på kurs 28. februar (ikke tegnerelatert hehehe) og etter det får jeg veldig lite tid noen uker dessverre.

post-104005-0-69611500-1296866331_thumb.jpg

post-104005-0-23314700-1296866345_thumb.jpg

post-104005-0-25761400-1296866302_thumb.jpg

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det så veldig bra ut, syns jeg. spesielt hvordan du fikk fram følelsen av pels i bikkja.

sjøl har jeg ikke så mye å vise enn litt skribling av hender og thumbnails av en animasjon jeg starta på i dag.

henda er virkelig ikke bra, men jeg skribla det nå ned uansett ( har sånn at man ska poste minst en tegning hver dag på et forum jeg er på )

dag_5_001.jpg

dag_5_002.jpg

Skrevet

Takk for det :) Må bare øve mer på egenhånd nå som du nevnte ;)

Jeg klager ikke på hendene dine, hehe! Er det noen grunn til at animasjonsfigurer har ofte bare 4 fingre forresten? Tar kortere tid?

Er det eget tegneforum eller animasjonsforum eller noe sånt?

Skrevet

mener noen sa at det bare var 4 fingre fordi om man tegna 5 og det var i bevegelse så kunne det se ut som om det var 6 fingre ellerno.

er et tegneforum ja. satellitesoda heter det. er ikke så mye innom der til vanlig.

Skrevet

De solgte i alle fall sånne på Biltema og / eller Clas Ohlson for en tid tilbake. Men du får sikkert kjøpt de på diverse hobby eller kunstforetnigner også. Koster vel rundt 50 kroner.

Skrevet (endret)

Noen som vet hvor man kan kjøpe positur-dukker? Sånne tre-menn man kan bøye og sette i alle slags stillinger. Shikaru? Anyone?

Søstrene Grenes tenker jeg.

Endret av Natrich
Skrevet

Det var fett! :) hadde du gått enda mørkere på trekanten og hatt litt mer lys bak han så ville den poppa fram litt mer, om du ville ha fokuset der.

dagen i dag har bestått av veldig mye jobbing, akt og black swan på kino. kom hjem nå.

dag_7_001.jpg

Skrevet (endret)

Misunner deg kreativiteten din, niko! :)

Edit: Holder forresten på med tegneoppdrag, tegner schæferen til en dame på et hundeforum jeg er medlem på! :D

Endret av Juliess
Gjest Slettet+6132
Skrevet (endret)

Med god hjelp fra

tutorialen fra Markcrilley,

kom jeg frem til dette resultatet

post-47543-0-50709500-1297646253_thumb.jpg

(NB. Tegningen er tegnet direkte for hand etter tutorialen til markcrilley, med andre ord er det Markcrilley som har rettighetene til karikteren)

Btw: Er det noen som vet om en bra og portable a4 lysbox for tracing?

Endret av Slettet+6132
Skrevet

Mulig for en som ikke kan tegne å lære seg?

Alltid vært litt misunnelig på folk som kan tegne, det kommer liksom naturlig hos noen.

Finnes det noen gode tutorials for grunnleggende figurer og skyggelegging?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...