ace_ventuora Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 (endret) Finnes et plugin til winamp verfall. Prøvde det for en stund siden, ikke helt perfekt, men det virka på noen låter. Kan se om jeg finner link Edit: http://www.download.com/Vocal-Remover-Wina...4-10254946.html Endret 5. mai 2005 av ace_ventuora
B4stian Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Skrevet 5. mai 2005 (endret) Finnes et plugin til winamp verfall. Prøvde det for en stund siden, ikke helt perfekt, men det virka på noen låter. Kan se om jeg finner link Edit: http://www.download.com/Vocal-Remover-Wina...4-10254946.html *vente i spenning* Har lett selv uten å finne noe, men har hørt at det skal finnes. EDIT: Takk skal du ha! Endret 5. mai 2005 av datating
paroa Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 trodde det var vansklig å fjerne stemmer fra sanger jeg
BigJackW Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 Finnes et plugin til winamp verfall. Prøvde det for en stund siden, ikke helt perfekt, men det virka på noen låter. Kan se om jeg finner link Edit: http://www.download.com/Vocal-Remover-Wina...4-10254946.html hvordan virker denne plugin?
Pilot_ Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 Den stiller ned vocalen på sangen, dvs at den gjør utslag på selve sangen òg.
Solarstone Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 Har jobbet lenge med musikk og produksjon. Kan si med engang du kan umulig fjerne vokalen uten merkbar reduksjon på hele sangen. Grunnen til dette er at Vokalen ofte er flettet inn sammen med resten av låta. Prøv heller og finne en Instrumental hvis mulig.
Pilot_ Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 Du kan sammenligne det med et bilde. Skal du f.eks fjerne en tekst på en meget detaljert bakgrunn, er du nærmest nødt å ha (la oss si .psd fila) for at det skal bli bra. Redigerer du jpg fila som kun er en layer, blir det meget vanskelig.
ace_ventuora Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Virker mye bedre på noen sanger enn andre. Elvis - Little Sister funker det helt perfekt på, mens i Love Me Tender fjernes ikke bare sang, men alt. Du må prøve deg fram med hvilke sanger som kan brukes til dette
_Adler_ Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Testet det med å ta vekk stemmen i Db PowerAmp, da jeg prøvde Power Pack. Virket ikke sårlig bra, og det blir stygg lyd osv.
Moskus Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Dette er en metafor som virkelig har fått kjøre seg på forumet her: Å prøve å fjerne vokal-sporet på en låt er som å bake et brød for så å prøve å fjerne melet.
Pilot_ Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Hadde du hatt "produksjons-fila" (som studio har) hadde det nok gått fint tenker jeg. Det vi hører i mp3-format/wma osv er ferdige resultat.
Moskus Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Hadde du hatt "produksjons-fila" (som studio har) hadde det nok gått fint tenker jeg. Ja, hadde du hatt multispors mixen, hadde det bare vært å mute vokalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå