Gå til innhold

Nvidia Geforce 6800 256 ram


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg bærbar pc, og har funnet ut at Geforce 6800 256 ram er minstekravet for skjermkort, da den skal kunne brukes til avanserte spill.

Har så langt kommet frem til at Dell Inspiron 9300 passer fint, men den blir litt i dyreste laget. Finnes det andre produsenter enn Dell og Fujitsu Siemens som har laptoper med dette skjermkortet, eller må jeg bare tvinge meg selv til å betale 20k for 9300'en?

 

Tenkte meg en pris på rundt 15k. Min. 1.8GHz og 512 ram.

Endret av petteren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at jeg ikke har tid å vente så lenge, trenger den rimelig kjapt. Sånn som jeg ser det vil Dell Inspiron 9300 være det beste kjøpet akkurat nå i forhold til ytelse i spill vs. pris.

 

Ser at MPX har en egen laptop med Geforce 6800, men en pris på 25k nytter ikke. Da er det nesten bedre å kjøpe en Dell XPS 2.

 

Noen som har peil på om det dukker opp radeon 9800 pro i disse 155x webshop seriene snart (hvis det ikke allerede finnes da)?

Lenke til kommentar
Noen som har peil på om det  dukker opp radeon 9800 pro i disse 155x webshop seriene snart (hvis det ikke allerede finnes da)?

Tviller på det, de gamle AGP-kortene er nok glemt bort og de fokuserer heller på nye kort. :(

Bare Dell Inspiron 9100 har MR9800.

 

Ser at MPX har en egen laptop med Geforce 6800, men en pris på 25k nytter ikke. Da er det nesten bedre å kjøpe en Dell XPS 2.

Dette er en Sager 9860, du får kjøpt den hos bl.a PCTorque, men tror det blir ganske dyrt og Dell i9300 er mer for penga. 9860 har også P4 desktop cpu og bråker noe forferdelig!

 

Du får vel en greit konfigurert i9300 for 15.000,-? :)

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Skal litt til for å presse prisen ned til 15k, da går det på bekostning av noen av kravene jeg stiller til pc'en. Får den ned til 17,5k, men da med 1,7GHz istedet for 1,8GHz.Vil jeg merke stor forskjell i spill på de to prosessorene?

 

btw, tåpelig at jeg må betale 500kr mer for å få en enkel 512 ram brikke, istedet for 2. :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg bestilte med 1.60 GHz ;)

Betalte 13500kr med specs som du ser i signatur + 24x CDRW/24x DVD Combo Drive og Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g :)

 

13 500 var da ekstremt billig, du må ha prutet godt da? var det uten moms og kanskje?

Endret av petteren
Lenke til kommentar
Jeg bestilte med 1.60 GHz ;)

Betalte 13500kr med specs som du ser i signatur + 24x CDRW/24x DVD Combo Drive og Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g :)

 

13 500 var da ekstremt billig, du må ha prutet godt da? var det uten moms og kanskje?

 

Er det vanlig nettverksinngang (RJ45) på pc'en? eller er det kun med det dyreste trådløse kortet, fant ikke noe om det på sidene.

Det er vanlig inngang på den ja. Forskjellen på wlan kortene er bare at det ene støtter a/b/g mens det andre støtter b/g.

 

Prisen er inkl. mva. Pruta ikke i det hele tatt :dontgetit:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

ta vekk garantien så får du dette

 

 

 

1,73ghz

1gb minne !

17" UltraSharp™ Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT

60gb 5400rpm

dvdrw

gf 6800

 

 

 

 

 

15.237,50 kr inkl mva og frakt

 

 

du må inn på dell anbefaler også velg den i mitten...

Lenke til kommentar
Har bestilt en Inspiron 9300 med:

 

Intel® Pentium® M prosessor 740 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM

GeForce 6800 Go 256MB

 

 

 

Holder dette til og få spille hl2 og doom3?

enkelt og greit ja!... men doom klarer du ikke på fullt, men HL2 bør du klare ganske bra ;)

Lenke til kommentar
Har du nedgradert garantien da?

ahh, går det an å ta vekk den og ja. hva betyr den 1års henteservice saken da? Jeg har ikke behov for noe 30 dagers online multimedia undervisning eller 3års support neste dag når man kan spare nesten 3k på å ikke velge det.

Lenke til kommentar
Har du nedgradert garantien da?

ahh, går det an å ta vekk den og ja. hva betyr den 1års henteservice saken da? Jeg har ikke behov for noe 30 dagers online multimedia undervisning eller 3års support neste dag når man kan spare nesten 3k på å ikke velge det.

Det betyr at dell henter maskinen på døra det første året om det skjer hardware ( frabrikk feil )

 

de kan også hente maskinen din om det er du som har skadet den, men da må du betale alt selv frakt+fix

 

 

er veldig imponert over henteservicen til dell :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...