Gå til innhold

Nextgentel øker igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut til at de som hadde charlie 1850 er blitt oppgradert til charlie 2500 / 400.

men det er ikke det som står på sidene til ngt. Der sier de at de som har Charlie 1850 fra før vil bli flyttet til charlie 3000. Charlie 2500 er et nytt abonnement.

 

Er det noen som har vært i kontakt med de anngående dette ?

Lenke til kommentar

Jeg hadde delta 3600 fra før... og skulle nå hatt 4200. Synes det er en smule irriterende

at jeg kun oppnår 3154 kbit/s når jeg måler på itavisen. Jeg skulle jo egentlig hatt MYE mer. Har i tillegg ip-telefoni fra dem og da skal jeg jo ha mer enn 4200 også.

:S :S får vel ringe og klage snart. De gjør så mye feil med regninger og ip-telefoni osv så de må få noen klager hehe...

Lenke til kommentar
Jeg hadde delta 3600 fra før... og skulle nå hatt 4200. Synes det er en smule irriterende

at jeg kun oppnår 3154 kbit/s når jeg måler på itavisen. Jeg skulle jo egentlig hatt MYE mer. Har i tillegg ip-telefoni fra dem og da skal jeg jo ha mer enn 4200 også.

:S :S får vel ringe og klage snart. De gjør så mye feil med regninger og ip-telefoni osv så de må få noen klager hehe...

Jeg hadde 2600 tidligere og fant plutselig ut at itavisen og dinside gav meg begge kun 2050. Jeg sjekket imidertidig hastigheten mot en ftp-server. Der hadde jeg den hastigheten jeg skulle ha. Altså, testene på itavisen og dinside er ikke til å stole på om du har planer om å klage på hastigheten din..

 

Har også fått oppgraderingen jeg har ventet på her, så nå er allt bra her :)

Lenke til kommentar

No har dei oppgradert linja her og, med det resultatet at den har blitt veldig ustabil..

 

---------------------

cbos>sh int wan0

wan0 ADSL Physical Port

Line Trained

Data rate 4992 Kbps down; 704 Kbps up

Line capacity 5376 Kbps down; 832 Kbps up

SNR Margin 2 dB; previous 2 dB

Attenuation 29.0 dB; previous 29.0 dB

 

----------------------

 

Ligge alt for nærme maxhastighet og får en utrulig dårlig snr som fører til stort pakketap og reset av linja.

 

Nokon som veit korleis en kan justere ned farten på cisco 677i modemet? Har leita en del på nett, men fann ingen info om det.

 

Blir vel å sende en mail til nextgentel og be dei om å skru ned farten igjen.. :roll:

Endret av jfrode
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Sjekka nettopp routeren etter at jeg datt ut en kost stund.

Up/down 5184/800 kbps :w00t:

Har nå Delta 4200 + NGT Club Gull (som bl.a. gir 128kbps ekstra ut).

Lenke til kommentar
Økt du liksom, pøh. Tror du ikke idiotene setter NED uploadspeeden. Det er jo upload man trenger, ikke så jævla bra dl! :@ /Sint.

(Jeg har Delta 3600/704)

600 netto versus 704 brutto er jo ikke den verste nedsettelsen da. I tillegg får du lavere månedskostnader i samme omgang.

 

Og trenger du mer upload enn dette så må du over på sdsl eller vente på adsl2+, for jeg tviler at så uthastigheten blir så mye bedre, selv om du velger Echo abb (som er et la oss se hvor mye linjen takler abb)

Lenke til kommentar

Har Delta. Er vel usikkert om de har fått dette helt på plass ennå. Merket en voldsom hastighet på en nedlastet fil og sjekket litt rundt for å finne ut at, jovisst, NGT har satt opp farten. Men har ikke fått samme hastigheter i ettertid.

 

Får 2762 kbit/s på speedometeret og dette er vel ikke så voldsomt mye mer enn før med tanke på at linjen skal ha blitt satt opp fra 2 til 4 Mbits

Lenke til kommentar
Får 2762 kbit/s på speedometeret og dette er vel ikke så voldsomt mye mer enn før med tanke på at linjen skal ha blitt satt opp fra 2 til 4 Mbits

Bare for å poengtere dette enda en gang; disse linjetesterne kan ha store avvik. Jeg har ikke fått større avvik enn 1Mbit/s hjemme, men det er sikkert fullt mulig å få mer. Sjekk med ftp du :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg bor i Bergen. 4 km Fra Nextgentel hovedkvarteret. Jeg har ikke fått noe oppgradering av hastigheten ennå. :hrm:

På support sa de at de fleste vil få oppgraderingen i løpet av mai. Får håpe på det. :ermm::)

Har heller ikke fått oppgradert og jeg bor 1km eller mindre fra hovedkvarteret :thumbdown: Vi burde blitt prioritert! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...