Gå til innhold

Overklokkingsguide for a64 -ferdig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte det minnet for et år siden, da klarte jeg [email protected] på nf2 system.. IC-ene som blir brukt er sikkert nen helt andre nå så jeg kan nok ikke svare på det... Jeg ville heller kjøpt geil value som jeg navnte til Stifmast noen poster over, disse kan inneholde winbond icer...

 

Ting ser nok annerledes ut hos asus ja men prinsippene er helt like...

 

Sorry for at jeg ikke har svart før, men fik ikke med meg at noen hadde postet her..

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har lenge trodd at man på A64 systemer ikke kunne ha CL2, men bare CL2,5.

 

Min RAM: Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB (2x1024)

HK: MSI K8N NEO2 Platinum

CPU: A64 3200+ Winchester

 

Kjører nå på 2,5-3-3-6-1T. Hvis jeg setter ned til 2-3-3-6-1T fryser systemet fra tid til annen. Alt annet er på standard settings. 200FSB, HTT x5 osv..

 

Inntil nylig stod det på Corsair sine hjemmesider at 2-3-3-6 var på Intel-systemer og for AMD var det 2,5-3-3-6, men nå står det "2-3-3-6 on Intel and AMD based systems"

 

Er det etter at "Venice"-kjernen kom? Er det denne oppgraderte minnekontrolleren som gjør det?

 

Må jeg opp på spenning? Standard for disse brikkene er 2.5

Mener å ha lest et sted at de kjørte på 2.75

Endret av SuperChris
Lenke til kommentar

Dette vet iallefall jeg ikke noe om, bortsett fra det du allerede har nevnt, vet at de før gjorde forskjell på amd og intel med de brikkene... Prøv med litt mer senning og se hva som skjer... KAnsje nyere revisjoner bruker andre icer som muliggjør cas2 på amd??

 

cas2-2.5-3 er støttet av amdk8 plattformen...

Lenke til kommentar
typisk problem som kan løses ved bios oppdateringer, nå har jeg ikke kjennskap til nf3 hket så det er vel ikke så mye jeg kan bidra med, men prøv noen forskjellige bioser det kan hjelpe...

5096628[/snapback]

 

 

Dette er 3, biosen jeg prøver.. men det er jo ingen andre som har prob med dette i 711 biosen så detr var rart.

Lenke til kommentar

WTF! Hadde tenkt å oppgradere bios på mitt A8N SLI deluxe, men da jeg kom inn på asus sine sider for å nedlaste biosen står det følgende:

"Please do read the description before updating BIOS

To avoid crashing file system, please do update the chipset driver to below version prior to this Bios.

For WinXP 32bit system, please download and update chipset drivers V6.65 or later"

 

Greit nok tenker jeg. Så går jeg for å nedlaste chipset driverene, men der står det følgende: "nVidia Chipset(CK804) driver version V6.65 for Windows XP(WHQL).

To avoid crashing file system, please do update the chipset driver before updating Bios version 1012 or later"

Det fantes ingen bios driver 1012, bare 1011 og 1013. På alle biosene står det også at jeg må ha nyere chipset driver en 6.65, så det er et lite dilemma. Hvem skal jeg oppgradere først? :hmm:

Lenke til kommentar

her har du noen drivere å velge mellom...

 

personlig hadde jeg latt være å oppdatere driveren da dette kan føre til ustabilitet dersom det ikke blir gjort ordentlig, litt usikker på om dette er like ille for chipset som for skjermkort??

 

er det phoenix(usikker på stavemåte :p ) eller award bios på det kortet?

 

på mitt dfi kort er alle chipsetdriverne like (u)stabile, så jeg flasher bare ivei med winflash hvis jeg tror det kan hjelpe meg.. nekter asustool deg å flashe med den driveren du har nå?? hvilken driver buker du nå forresten?

Lenke til kommentar

Står på asus update at jeg har "Revision 1013" så jeg antar jeg har bios 1013.

Ja det er Award. Jeg prøvde å oppdatere bios med asus update, men får beskjed om at den ikke kan finne filen på serveren, så jeg nedlaster filen manuelt, og så hadde jeg tenkt å bruke asus update og får den til å oppgradere fra fila jeg lastet ned istedenfor fra internett. Er det farlig å oppgradere BIOS, og/eller hvis det skjer noe dritt ville det da hjelpe og resete BIOS/Cmos? Har gjort det en gang og tror ikke Bios versjonen ble default. :hmm:

 

Har et program sammen med asus update, som heter "Winflash" .

Kan ikkke så mye med dette og lurte på hva flashe er? Er det å oppgradere BIOS elns?

Har prøvd å trykke på Winflash, men den sier "Please input BIOS image for ASUS flash program"

Endret av andrull
Lenke til kommentar

man pleier å si at man flasher bios når man skifter revisjon ja... winflash burde funke bra siden du har award bios... du kan "ødlegge" hket ved å flashe bios, hvis systemet er ustabilt/strømmen går elns, så kan du få en korrupt bios, da vil ikke kortet virke før du har fått lagt innpå en ny bios, reset av cmos hjelper ikke da denne bare fjerner informasjon om hvordan bios instillingene er...

 

her finner du info om winflash..

 

jeg bruker alltid det på dfi kortet mitt og det funker bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...