Gå til innhold

Overklokkingsguide for a64 -ferdig


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Noen som vet om det er noe overklokkingspotensiale i disse minnebrikkene -> OCZ DDR PC-3200 Platinum Enhanced Bandwidth Dual Channel?

Jeg vet ikke hvilke ic-er de bruker så det er vanskelig å si.. De har jo gått ut av produksjon for lenge siden da... Er det mulig at de brukte bh-5 i disse brikkene?

 

Hvis du vil finne ut av det selv så gå inn på xtremesystems.org og sjekk under extreme bandwith forumet. XS er nede for tiden og har vert det en liten stund, så du før bare sjekke innom av og til.. En annen måte å finne ut av det er å google produktnummeret..

 

Men for å si det sånn så hadde jeg aldri kjøpt disse brikkene i dag tror jeg..

Lenke til kommentar
Men for å si det sånn så hadde jeg aldri kjøpt disse brikkene i dag tror jeg..

 

Hehe, ikke jeg heller men det er brikker jeg har hatt en stund på et socketA HK og har nå nettopp oppgradert til DFI Lanparty socket 939. Klarer å kjøre cpu'en på 250 fsb, men minnet ser ut til å slite. Har ikke turt å prøve noe over 2.9V ennå da.

 

Anyways, takk for svar.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva slags ram brikker trenger man til dette? Har satt opp en bestillingsliste på mamoz (for en kompis som vil handle fra mamoz så må nesten ta utgangspunkt i delen de leverer). Føler jeg har peiling på det meste inni datamaskinen bortsett fra RAM :p Kunne noen sett på ram brikker mamoz leverer og hjelpe meg litt? Hadde satt stor pris på det :D

 

Han ønsker 1 gb ram, og er litt på budsjett så det billigste som vil kunne gjøre en ok jobb er det jeg ser etter.

 

Tag

Lenke til kommentar

ok, siden han da har tilgang på høye spenninger ville jeg valgt Twinmos sp pc3500, dette er samme minnet som jeg bruker i denne guiden og det overklokker meget bra, bare husk at man må ha litt kjøling på det hvis man skal bruke mye spenning..

 

Er han skeptisk til å bruke mye spenning er Crusial Balistix et godt og billig alternativ, men dette vil ikke kunne matche twinmos helt...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
un0kai:

 

Skal kjøpe meg ny ram (1024mb), er disse brikkene bra, eller har du et bedre forslag?

 

Geil 1.0GB (2x512MB) PC3200 400MHz BH ONE Series

5007988[/snapback]

 

Hei, jeg ville ikke valgt det minnet der, jeg synes prisen var altfor høy i forhold til andre produsenter. Som vanlig vil jeg reklamere litt for twinmos, men geil sin ultra-x serie er også bra, value serien til geil som ender på bhdc i delnummeret KAN også inneholde UTT, kansje verdt et forsøk?

 

Det er veldig greit å vite bruksområdet ditt og litt om økonomien før jeg kan gi et godt svar... Men har du masser av penger så ville jeg valgt ocz vx pc4000, vil du bestille fra psdata, så er de brikkene du har funnet et godt valg om du ikke bryr deg om penger :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...