Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 meninger omkring dette, er vel kanskje litt egotripp:

 

1. Alle som klarer å skaffe seg virus på denne måten, er for inkompetente til å få lov til å bruke MSN. Spør før du åpner en link, om det er virus eller hva!

 

2. Alle som spør meg om det er virus når jeg sender, er trege i hodet, for alle burde skjønne at jeg holder meg for god til å dra slikt møl innpå maskinen min... :cool:

 

:thumbup:

Hehe... Selv om jeg har utdanning innen IT så klarte jeg å trykke på linken fordi... Tror det jeg bare har utviklet en refleks til å klikke på en link som kommer opp i Messenger. Jeg får linker fra venner hele tiden og derfor har jeg sluttet å sjekke dette godt nok. Kanskje en dårlig uvane, men kan egentlig ikke noe for det lenger :)

 

Men heldigvis så skjønner jeg med en gang når et virus har kommet inn og klarer å stoppe det manuelt om det blir nødvendig.

 

Moralen er vel: Alle kan ta feil ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har søkt igjennom pcen med Ad-Aware SE, fant 449 kritiske bugs eller noe.. skal jeg bare slette alt eller må jeg kontrollere? :cry:

Tja, navnet sier det meste i det fleste tilfeller. Du kan nok trygt slette alle de som er opplagt reklame osv (velg Select All *rart-navn-her*-objects), og kontrollér de du e usikre på. Finner du noen du vil beholde, putter du dem i ignore list.

Lenke til kommentar

Ble veldig nyskjerrig så jeg gikk inn på linken med vilje :p

 

Skjedde inngenting :(

 

Kom bare 3 meldinger:

Norton Av2005 VIRUS!!!

NOD32 VIRUS!!!

 

********************************

*Det er oppdatget virus på systemet!*

********************************

(Eit feilmelding script jeg laget for leeenge siden... )

 

Jeg var innstilt på og fikse opp etter eit lite fint virus men de var jo

bare noe pinglegreier :p:(

Lenke til kommentar
Da jeg trykte på linken fikk jeg spørsmål om å laste ned en fil. Men da forstod jeg at noe var gale.

 

Lurer på om jeg kan ha fått viruset på min maskin da. det kom ikke opp noen side, bare sprøsmål om å laste ned en fil.

 

 

Bruker Opera.

Sån skal det vere også!

Lenke til kommentar

Jeg har fått samme tingen, men jeg har et spørsmål

I den System Configuration Utility'en som en her i denne "topicen" sa at vi måtte fjerne hakene på tre forskjellige startuper. Blant dem var msnmsgr eller noe sånt. Jeg fant der bare msmsgr altså uten "n" og jeg fant ut at det var Windows messenger. Men så så jeg en ting til.

Det het "msnistehrwn". Skal jeg ta vekk haken på denne også?

takk for svar

 

EDIT:

 

Er det ingen som kan hjelpe? Desperat nå

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar

Har nå etter noen timer med rydding klart å fjerne denne manuelt. Er ikke lett. Fra du får det og timene utover vil jeg anbefale å fjerne internett-tilgangen. Du vil bare grave deg dypere og dypere ved å ha den på. Kjør LiveUpdate, og få ned siste oppdateringer. Du vil få rundt 20 treff med Norton, alle kan ikke fjernes. Skriv ned navnene på filene som ikke kan fjernes og gå i sikkerhetsmodus. Slett filene her. Husk å ha avslått systemgjennoppretting.

Lenke til kommentar
Jeg har fått samme tingen, men jeg har et spørsmål

I den System Configuration Utility'en som en her i denne "topicen" sa at vi måtte fjerne hakene på tre forskjellige startuper. Blant dem var msnmsgr eller noe sånt. Jeg fant der bare msmsgr altså uten "n" og jeg fant ut at det var Windows messenger. Men så så jeg en ting til.

Det het "msnistehrwn". Skal jeg ta vekk haken på denne også?

takk for svar

 

EDIT:

 

Er det ingen som kan hjelpe? Desperat nå

Ja det skal du.

 

Jeg vil anbefale og kjøre virusprogrammene deres, skrive ned feilene og slette dem selv i sikkerhetsmodus.

Lenke til kommentar

Hva er denne filen csrss.exe ? Jeg leste den i http://securityresponse.symantec.com/[email protected]

 

Jeg hadde 2 forekomster av denne filen. Den kjørte tilogmed i prosesslisten. Prøvde å avslutte den prosessen, men fikk melding om at det var en systemkritisk prosess og fikk ikke lovt å avslutte den.

Når jeg fikk denne URL i MSN åpnet jeg den i nettleseren, men jeg nedlastet ikke filen.

Lenke til kommentar

Klarer de fleste AV programmene å fjerne W32.Netsky.AB@mm ormen, W32.Webus trojan, Win32.Ladex.a ??

 

Jeg har sett flere i min kontaktliste som har sendt meg meldingen:

Check this out:

URL(med en epostadresse)

 

Etter å ha lest sikkerhetsinfoen om dette hos Symantec så det ut til at det var en vanskelig prosess. En prosess som ingen "vanlige" brukere klarer å gjøre.

Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg søkt igjennom med norton og fant 32 risk filer, men klarte bare og slette 24 eller noe, så søkte jeg med http://housecall.trendmicro.com/ og fant 1 infected fil, D:\Documents and settings\Ola Nordmann\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\09YNN0DQR\power_remove[1].exe den valgte jeg å slette, så nå håper jeg det går mot en løsning hadde vært digg det.. Noen som vet hva jeg kan gjøre videre nå?

 

En ting til er at jeg har norton 2005, men jeg sliter med at Autoprotecten ikke alltid vil aktivere seg, opp og ned, noen som vet grunnen til dette? :hmm:

Lenke til kommentar

Nå har jeg gjort de forandringene i System Configuration Utlilties og restartet maskinen, men etter at den restartet fikk jeg opp en melding. (Bilde vedlagt).

Så hva skal jeg gjøre her? Jeg fjernet haken på "msmsgr" som jeg fant ut var Windows Messenger, og noe som het "msnistehrwn". Jeg spurte om jeg skulle ta vekk haken på den sistnevnte også. Men tydeligvis så......har jeg ikke peiling :p

Setter pris på litt hjelp i denne saken.

Takk så mye!

post-104-1114937042_thumb.jpg

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...