Gå til innhold

Suselyd i høytalerene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Vil anbefale å prøve å mute de forskjellige inputene og se om dette kan være problemet.. På en av de gamle maskinene mine var det SPDIFen fra CD-rommen som laga støy i systemet...

Lenke til kommentar

Jeg må slenge meg på og si at jeg også har samme problemet. Men hos meg er det ikke lydkortet som er problemet. Det er høytalersettet. (Logitech Soundman S30) Det har jeg funnet ut ved å sammenligne settet med stereoanlegget, og ved å prøve settet på flere PC'er.

 

Jeg har prøvd å finne årsaken, men det virker ikke som det er noen av kablene som har dårlig kontakt siden suselyden og kneppene når jeg slår settet på, ikke endres når jeg rører på kabler og kontakter. Jeg tror årsaken er den innebygde forsterkeren og strømforsyningen til denne. Rett og slett dårlig kvalitet. Det kan også komme knepp og hvis jeg slår på en varmeovn som står på samme kurs som høytalersettet. Den eneste jeg kan gjøre med dette er vel å kjøpe et nytt høytalersett.

 

Edit: Det stemmer i mitt tilfelle det phax sier under her om forstyrrelser via strømnettet. Problemer er bare at strømforsyningen til høytalersettet mitt ikke filtrerer ut støyen. (Noe "alle" audiostrømforsyninger normalt gjør) Altså: dårlig kvalitet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ser du har Abit-kort. IC7-serien har problemer med lydkretsen, mitt IC7-G har akkurat samme symptomer som du beskriver. Ser det står Abit v17 i profilen din, er det en skriveleif eller er det et kort som heter det?

Hovedkortet mitt heter Abit V17 ja.

Det funker fett nå jeg plugger headsettet rett i PC'en, så det er nok noe med høytalerene mine.

Lenke til kommentar
Har også problemer med mine høyttalere. Når jeg f.eks scroller eller beveger musa, så kommer det en slags elektrisk lyd. Er det dårlig jording inni maskinen som gjør dette? Har et Soundblaster Live! 5.1.

Samme skjer med meg. Logitech Z-2300. Når jeg trekker ut pluggen kommer det ingen lyd. Så det er lydkortet. Men det er jo bare en laptop så kan ikke forvente så altfor mye.

Lenke til kommentar

Mr Freeman. Jeg er relativt sikker på hva problemet ditt kommer av. Bruker en integrert lydkort i en evt Shuttle pc eller lignende hvor det er lydkabler som fysisk ligger rundt i pcen er det stor sjanse for at lyden blir påvirket av støy fra strømkablene.

Eneste komplett sier er; "Shit happens" - Så gir dem deg ny :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...