Gå til innhold

xp klarer ikke legge inn harddsiken min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Satte inn en ny slave-disk, men xp klarer ikke innstallere den. finner ikke drivere el noe sånt, ber meg sette inn xp-plata, gjør det men finner ikke noe der heller(!).

Noen gode forslag til hva årsaken kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Satte inn en ny slave-disk, men xp klarer ikke innstallere den. finner ikke drivere el noe sånt, ber meg sette inn xp-plata, gjør det men finner ikke noe der heller(!).

Noen gode forslag til hva årsaken kan være?

Finner biosen disken?

Skrevet (endret)

jada, den er der den. tror jeg skrev innlegget med litt feil fokus.. det som er problemet er at xp prøver å legge den inn hele tida. jeg kan fint bruke harddisken til å lete etter filer og så videre, er operativ forsåvidt..

derfor er jeg litt bekymret med tanke på formatering av den.

virker nærmest som xp ikke helt 100% har fått med seg hva som foregår..

Endret av sveinar
Skrevet

Så den ligger i "my computer"?

Det jeg hadde gjort da var å overføre alle data til andre disker og formatere den på nytt. Men det er jo bare MEG, det betyr jo ikke at det er smart ;)

Mvh Audun Hagen

Skrevet

tenkte det jeg også, men gav faen og prøvde allikevel. det lar seg ikke gjøre! uansett hvilket program jeg forsøker i vil de ikke "starte" formateringa! Synes nesten for meg som harddisken er gåen :hrm: ? men uansett, forslag?

Skrevet

Når du snakker om programmer, er det da i windows du mener?

Har du prøvd å bruke windows cd'en og slette partsjonene på den for så å gå inn i windows og kjøre "diskmgmt.msc"? For så å formatere derfra? Det funker ALLTID hos meg. Så om du ikke har prøvd det så anbefaler jeg deg å gjøre det.

Mvh Audun Hagen

Skrevet

Ja, prøvde via diskmgmt.msc men det funket ikke det heller..

Men det ordna seg da jeg prøvde en annen xp-cd :thumbup:

mer skulle ikke til, sett sånt, takk for gode forslag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...