Gå til innhold

vits i å kjøpe high-end kort nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det vits i å bruke flere tusen på et XFX GeForce 6800 Ultra eller Sapphire X850XT Platinum Edition i dag???

Da tenker nå jeg på om det kommer noen nye grafikkort til sommeren eller i den nårmeste tiden.

vent, snart kommer det et nytt kort fra ATI, Trur det var ATi 520 det het, er ikke helt sikker, men det skal vere dritbra!!!

Kommer snart, mai eller Juni.

Endret av Litejk
Lenke til kommentar
Er det vits i å bruke flere tusen på et XFX GeForce 6800 Ultra eller Sapphire X850XT Platinum Edition i dag???

Da tenker nå jeg på om det kommer noen nye grafikkort til sommeren eller i den nårmeste tiden.

vent, snart kommer det et nytt kort fra ATI, Trur det var ATi 420 det het, er ikke helt sikker, men det skal vere dritbra!!!

Det het nok ATi r520

Lenke til kommentar
Er det vits i å bruke flere tusen på et XFX GeForce 6800 Ultra eller Sapphire X850XT Platinum Edition i dag???

Da tenker nå jeg på om det kommer noen nye grafikkort til sommeren eller i den nårmeste tiden.

vent, snart kommer det et nytt kort fra ATI, Trur det var ATi 420 det het, er ikke helt sikker, men det skal vere dritbra!!!

Heter R520 og skal vist ver ganske bra.. ;)

Lenke til kommentar
Er det vits i å bruke flere tusen på et XFX GeForce 6800 Ultra eller Sapphire X850XT Platinum Edition i dag???

Da tenker nå jeg på om det kommer noen nye grafikkort til sommeren eller i den nårmeste tiden.

vent, snart kommer det et nytt kort fra ATI, Trur det var ATi 420 det het, er ikke helt sikker, men det skal vere dritbra!!!

Det het nok ATi r520

retta på det nå :!:

Lenke til kommentar

Tja... Hva som lønner seg er vel opp til hver og en...

 

ATi kommer neppe til å lansere noe R520 før i juni, og tviler sterkt på at den da er tilgjenglig før tidligst i august! Hvis antallet transistorer stemmer så blir den neppe billig heller.

 

nVidia skal komme med en ny brikke rundt samme tider som ATi de også. G70 er kodenavnet, vet ikke noe særlig om spessifikasjoner, da nvidia har begynt å holde kortene ganske tett...

 

Regner iallefall med at ATi får god konkuranse! Så ville uansett ventet til begge har vist frem hva de har...

Lenke til kommentar
Raptor' date='21/04/2005 : 22:40'] Tja... Hva som lønner seg er vel opp til hver og en...

 

ATi kommer neppe til å lansere noe R520 før i juni, og tviler sterkt på at den da er tilgjenglig før tidligst i august! Hvis antallet transistorer stemmer så blir den neppe billig heller.

 

nVidia skal komme med en ny brikke rundt samme tider som ATi de også. G70 er kodenavnet, vet ikke noe særlig om spessifikasjoner, da nvidia har begynt å holde kortene ganske tett...

 

Regner iallefall med at ATi får god konkuranse! Så ville uansett ventet til begge har vist frem hva de har...

Og blir det som denne generasjonen, bestiller man toppkortet til ati i august og mottar det til jul.

Lenke til kommentar
Jeg kommer nok til å ha Ultra i noen år framover nå.

Og spille spill basert på Unreal Engine 3 i 'low' kvalitet da...Klart når man kjøper seg ett skjermkort til 5000,- kr så ønsker man at det skal vare lenge, men flere år fremover gjør det ikke. Kommer alltid spill som presser hardwaren og tvinger oss til å oppgradere. Jeg for min del spiller ikke spill på annet enn 'High Quality'!

Lenke til kommentar
Det vil alltid være mulig å argumentere med at det kommer noe bedre "snart". Skal du ha et high-end kort i dag og betaler 4000 for det, kan du være sikker på at om 6 mnd så ville du enten fått kortet mye billigere, eller fått noe mye bedre for samme sum. Sånn er er det med hardware.

Må si meg veldig enig i det.

Det er jo selvsagt et personlig prioriteringsspørsmål hvorvidt man syns det er greit og betale noen tusen for å få noe før "alle andre" eller for å få det beste som er å få...

 

Det jeg syns er den største grunnen til og evnt vente til det kommer noe nytt og bedre er vel at prisen på ultra og de beste i dag, nok vil falle raskt når det kommer noe nytt og tar over på toppen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...