Gå til innhold

Hva gjør WinAmp så bra?


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da vil jeg legge til et spørsmål. Hvilke plug-ins bruker dere for å gjøre WinAmp bra?

Jeg bruker R4 som visualization(bruker den egentlig ikke så mye)

 

og SqrSoft SqrSoft Advanced Crossfading (output) er digg noen ganger..

 

Men Leos Lyrics er genial.. Den henter tekster til sanger fra leolyrics.com rett tilwinamp :D Den har tekster til de fleste sanger :w00t:

 

Winamp er digg for man kan få den til å ligge i systemtray(husker ikke hva det er på norsk :blush: )

 

Winamp er genialt!!(funker veldig fint med logitech dinovo, mediapad greia!)

Lenke til kommentar

hei. jeg bruker Winamp 2x fordi den er bra, rask og ikke så mye stasj som man ikke trenger. selv har jeg slått av skins, vizulastion eller hva det her, video support og noen lydformater har jeg også deaktivert. jeg kjører da Winamp 2.95 på begge mine maskiner (eller jeg er ikke riktig sikker på laptoppen) jeg bruker selv VLC til Video og Winamp til Musikk. på Winamp 2.95 så bruker jeg ikke plugins, det måtte jeg gjøre i Winamp 2.76 for å få støtte for .mod files i Winamp 2.76, men i Winamp 2.95 slipper jeg det. jeg har aldri hatt sansen for Windows Media Player. brukte den når XP var nytt. da måtte jeg bruke det for da hadde jeg ikke egen pc selv, men etter at jeg fikk mine egne datamaskiner har jeg ikke brukt Windows Media Player.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Winamp's Fordeler:

 

Playlist løsningen, du kan endre størrelsen på skriften og måten filene sorters på, blant annet.

Media library, Bedre sortering skal du lete lenge etter, søke funksjonen er _RASK_

Stor støtte av tredjeparts programvare, slik som media monkey, den "se hva jeg spiller" i msn 7, finnes utallige pluggins som lar winamp spille det meste.

Har en god behandlig av ID3 Tags.

Lagrer playlister som standariserte filer som kan lastes inn i andre programmer.

Forskjellig statistikk i media library, hvor ofte har jeg hørt den og hva har jeg hørt minst... osv... opprette playlists raskt ved å sende filer fra aktiv playlist til en ny eller anne eksisterende liste. (bruker denne ofte når jeg mekker "sove" listen min)

 

Winamp's ulemper:

 

uhm...?

Lenke til kommentar
Da vil jeg legge til et spørsmål. Hvilke plug-ins bruker dere for å gjøre WinAmp bra?

Bruker TomSteady Audio Gain plugin til Winamp 5.xx

 

TomSteady Audio Gain plug-in er ypperlig når man tenker på at MP3 filer er spilt inn på forskjellig lydnivå. Da slipper man nemlig å skru opp og ned volumet hele tiden. Volumet blir likt på alle sangene + at den booster opp lyden på sanger med dårlig "trøkk" :) La maskinen gjøre jobben spør du meg ;)

 

Hilsen Zuul

Endret av Zuul
Lenke til kommentar

veldig glad i "J" knappen, har alle mp3 som ligger på datan loadet på playlisten med og har på shuffle aktivert. Og er det en fil/låt jeg vil høre på så er det bare å trykke på j og skrive navnet på låta og har omtrent null forsinkelse på min datamaskin når jeg søker på denne måten ihvertfall.

Lenke til kommentar
Da vil jeg legge til et spørsmål. Hvilke plug-ins bruker dere for å gjøre WinAmp bra?

Bruker TomSteady Audio Gain plugin til Winamp 5.xx

 

TomSteady Audio Gain plug-in er ypperlig når man tenker på at MP3 filer er spilt inn på forskjellig lydnivå. Da slipper man nemlig å skru opp og ned volumet hele tiden. Volumet blir likt på alle sangene + at den booster opp lyden på sanger med dårlig "trøkk" :) La maskinen gjøre jobben spør du meg ;)

 

Hilsen Zuul

Åi... :dontgetit:

 

Det hørtes jo ut som en plug-in verdt å prøve! Noen ulemper?

 

 

On-topic;

Windows MediaPlayer er for meg bare et stort vræl, i grunnen! Det eneste jeg forbinder WMP med er den "bølge-dans-greia"-equalizer'n.. Man kan kanskje slå det av, eller noe.. Men, jeg har virkelig ikke sett poenget med å knote og rote med det programmet så lenge WinAmp gjør jobben glimrende! ..btw; når det gjelder uttrykket "stort vræl", så passer jeg her på å henvise til ordene litt forran der; "er for meg"!

 

Når det gjelder selve WinAmp, så har jeg veldig sansen for det enkle ved det programmet! Og når jeg brukt WinAmp så lenge som jeg har gjort (kanskje siden, eller før v1.4 som noen andre nevnte), så er det jo også av gammel vane. Slik WinAmp vises hos meg; jeg bruker docked-toolbar! Så hos meg så ligger den som en smal "linje" i toppen av skjermen! Aldri i veien! Og ikonet vises bare i SystemTray (..dette kan man kanskje med andre avspillere også, men også WinAmp).

 

Når det gjelder å ha oversikt og spillelister, så er spillelister og bibliotek noe jeg aldri bruker, eller har brukt.. For meg gjelder bare;

 

:w00t:God orden og Total Commander :w00t:

Lenke til kommentar

Winamp støtter (via plugins) en haug av lydformater jeg har. Slipper å ha ørten avspillingsprogrammer for å kunne spille av alle. For noen av formatene er Winamp det eneste programmet jeg har funnet som kan spille de av.

 

Er lite, oversiktlig og raskt.

Har også en veldig enkel og grei playlist.

 

Deliplayer2 er også artig. :) (Og så konfigurerbart at det nesten gjør vondt)

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Winamp støtter (via plugins) en haug av lydformater jeg har. Slipper å ha ørten avspillingsprogrammer for å kunne spille av alle. For noen av formatene er Winamp det eneste programmet jeg har funnet som kan spille de av.

 

Er lite, oversiktlig og raskt.

Har også en veldig enkel og grei playlist.

 

Deliplayer2 er også artig. :) (Og så konfigurerbart at det nesten gjør vondt)

det programmet må eg prøve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...