Gå til innhold

Den store Shuttle SN25P tråden-


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

SN25P er fremdeles en fin boks å bygge en PC rundt. Nå har jeg ikke samme komponenter som deg, men andre som har hatt X2 CPUer har ikke klaget (bortsett fra X2 har vi ca. samme system i strømtrekk). Hvis du er bekymret for støy eller strømtrekk kan det være smart å gå for en X2 med 2x512KiB cache. Mener å huske at det var en del forskjell på strømtrekket mellom 512 og 1024 KiB cache.

Lenke til kommentar

Hvordan velger man 64bit?

"Begge" prosessorerene virker både i vanlig windows xp og i windows xp64 (som er "designet" for 64 prosessorer).

 

Windows/linux etc bruker kjernene selv, du trenger ikke å tenke på hva som blir brukt av hvem.

 

Men du kan hvis du av en eller annen bisarr grunn føler for det, velge hvilken prosessor som skal kjøre det programmet når det er på.

 

Ctrl+alt+del på tastaturet, velg prosesser, og sett "affinity". Da har du valget mellom 0 og 1, eller begge, dvs en kjerne eller 2.

Lenke til kommentar

Har sittet å vurdert X-cube, men begynner å innse at stømforsyningen trolig er for svak, så jeg begynner å helle mot Shuttle SN25P.

 

Trenger litt råd og vink om det jeg har tenkt å dytte inn i den vil funke greit, og gjerne ta i mot tips om hva som må endres. Har nok ikke fulgt så godt med på utviklingen de siste årene........

 

Det jeg har tenkt inn er følgende:

 

AMD CPU ATHLON-64 X2 3800+ S-939 2.0GHz 512KB Boxed

Asus VGA-Card Radeon X850Pro 256MB PCI-E DVI TV-Out V-In HDTV Retail

Samsung Harddisk 250.0GB 7200RPM SATA II 3.5" Noise Guard 8MB

Geil 2.0GB (2x1.0GB) DDR PC3200 400MHz CL3 2.55-2.95V Value Dual Channel

 

Har i tillegg en helt grei Nec DVD-brenner stående i den PC'en som skal pensjoneres, og en 200Gb IDE HDD som jeg gjerne skal ha med videre.

 

Vil dette funke i Shuttlen?

Er det noen av dere som vet om X-cuben(EZ-482) evt. vil overleve dette?(må innrømme at jeg liker utseende og naturligvis prisen best på X-cube, men det var denne PSUen da...)

 

Det er ikke store slingringsmonn på budsjettet dessverre......

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Er det noen av dere som har en X2 3800+ og klokka ? tenkte kansje jeg skulle prøve det.

 

Et lite tips: Snu de to viftene som står på cpu kjøleren slik at de blåser andre veien, jeg gjorde dette og CPU temp sank med ca 10 grader.

6051416[/snapback]

 

 

 

får du da ikke all varmen inn?

 

 

hvis man planlegger og sette et 7900 gtx inn i maskina. hva må moddes for og få plass. bare airdukten? eller blir psu i veien også? skulle ikke tro det siden 1900 serien passer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...