Gå til innhold

Den store Shuttle SN25P tråden-


Anbefalte innlegg

Hei!

Som dere vet så er det jo folk handler Shuttle for tiden. Jeg har hatt Shuttle SN95G5, fra før, og nå er det Shuttle SN25P som står til pers...!

 

Hardware Spec:

AMD Athlon 64 3500+ (newcastle) / 4400+ X2

Shuttle SN25P

OCZ platinum 3200 2x2048MB kit (2.3.2.5)

Sapphire X850XT PE (stock) / POV 7800GtX

Nec 3500A-sort / Benq 1640

WD Raptor 74GB

WD SE 16 400GB

Maxtor 300 (ekstern hdd) (onetouch 2)

 

 

 

Step 1- Bygging:

Når jeg fikk pakka opp, å fordelt delene fant jeg for ut at denne shuttle'n var lett å bygge, det er nesten ikke noe skruer, vertfall så var det nå bare de for pci-braktene og thumb srew'ne for lokket.

Eller så var alt ferdig, som 1.2.3 system

 

Step 2-Cpu:

Det tok litt tid før jeg fant ut hvordan jeg fikk løsna alle dele så jeg fikk satt cpu'n nedi sokkelen, men fant ut til slutt :yes: ellers så gikk de fint.

 

Step 3-Harddisk festing:

Vel, den som har IDE harddisker kan glemme å kjøpe denne, fordi det er ikke mulighet å få dratt ide kablen nærme nok. Men for s-ata disker så blir det noe helt annet, for det er 4 sata porter i maskina, å de er (sata1/sata2) stemplet.

syns HDD festinga i toppen var fint, enkelt å greit å feste :)

 

Step 4-Skjermkort:

Vel, når jeg kom så langt at jeg fikk stappa inn skjermkorte så fant jeg for ut at her var det ikke plass til Nvidia kort, vertfall ikke 6800serien, vertfall ikke som shuttle boksen var orginalt da. AirFLow vist dere trykker på linken også går ned til midten av siden så ser dere cpu kjølingsystemet å der er det en plastikk kopp, for å si det sånn, som da blokker får større skjermkort, men den er ikke noe problem å ta ut! Å da kan blir det plass til Nvdia kort.

 

Step 5- konklusjon:

Vel, må bare si at denne Shuttle boksen er RÅ, hadde litt så kluss i starten men etter men det tok ikke lang tid før det funka perfekt.

Etter litt tempratur svinginger, så oppdaterte jeg bios osv, å fikk jeg nå det fiksa.

Har ikke testa all verden av spill en da, men har fått testa HL2, CSS, UT2004, W.o.W, Neverwinter Nights og BF-vietnam. Merka at det vart litt bedre grafikk på Hl2 å CSS og BF vietnam.. men merka ikkeno så spesielt fra det POV 6800GT korte da som jeg hadde før. Men det er en ting jeg vil påpeke, å det er støyen, fra det POV korte til dette HIS, så er det STOR forskjell.

 

Fra en skala på 1-10 så får denne Shuttle'n en 9,4#

 

>>>>-------=#Editor's Choice#=--------<<<<

 

 

 

 

 

XPC SN25P Specs

 

**bios, driver osv...

+++++Ny Bios den 11/8-05+++++

 

SFFtech

for tips å triks, moder siden for SFF bokser :)

 

Av Åsmund Talleraas

post-212-1113754375_thumb.jpg

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på om R520 kommer til å passe i SN25P

:hmm:

Kan du ta flere bilder? Den er så pen  :love:

 

:p

vel, R520, vil nok passe ja, 95% sikker på det :p

 

vel, så langt så er alt ok, men litt barne sykdomer må man regne med.. :cool:

 

vis dere ser på dette bilde så er det -122grader på temp 2 på speedfan

post-212-1113756676_thumb.jpg

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

100% sikker på at et 6800Ultra passer ? Skjekk signaturen min :thumbup:

 

EDIT: angående dette med R520.. 350w er nok AKKURAT nok til å dra det jeg har nå, så jeg er ikke så sikker på om en 350w Shuttle PSU vil klare å dra kortet sammen med alt det andre.. eller? :hmm:

 

 

EDIT2: Denne "plastkoppen" har jeg forresten ikke fjernet. :thumbup:

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar
100% sikker på at et 6800Ultra passer ? Skjekk signaturen min  :thumbup:

 

EDIT: angående dette med R520.. 350w er nok AKKURAT nok til å dra det jeg har nå, så jeg er ikke så sikker på om en 350w Shuttle PSU vil klare å dra kortet sammen med alt det andre.. eller?  :hmm:

men du måtte fjerne airflow adaptret, ja?

Les EDIT2 :thumbup:

Fjernet ingenting, alt er som da jeg fikk den, bortsett fra at jeg har puttet inn masse hardware :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...