Gå til innhold

Tt BW, noen får det til å funke fint?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet Knudre! :thumbup:

 

Jeg vil tro at 80-90% av problemene (lekkasjer osv) med vannkjøling generelt, er brukerrelatert.

Det er nå engang slik at det er ikke alle gitt å håndtere slike ting på en fornuftig og riktig måte, og dermed kan det fort oppstå lekkasjer eller andre feil.

Alt for mange er ikke klar over konsekvensen om man f.eks trekker til en nippel for hardt, (eller løst!), bruker gale dimensjoner på slanger og slangeklemmer, eller monterer utstyret på en slurvete måte for den saks skyld. Og dermed oppstår problemene.

Dette gjelder så godt som alle fabrikat, ikke bare BW.

Har du fått det til å fungere fint, har du ganske sikkert montert settet på en ok måte, i likhet med mange andre.

Men enkelte klarer det kanskje ikke like godt, og da får man fort problemer, som igjen avspeiles i forumet.

Men så får vi se da, hvor god respons du får på ditt innspill?

Jeg vil i alle fall tro at flertallet opplever det samme som deg, og at det kun er noen få som har opplevet problemer.

Lenke til kommentar

er enig i det Skrue sier, men siden BW er den første vannkjølingen min har jeg ikke hans erfaring å backe opp med.

Jeg var en av dem som fikk settet fra psdatas julekalendertilbud allerede i julen, og jeg har ikke opplevd noe som helst probelemer med settet. Det har gått 24/7 i snart 5 mnd (med unntak av transporten til og fra TG). og jeg har ikke hatt antydninger til problemer...

Lenke til kommentar

Monterte eit sett til ein av brødrene mine, det har funka bra no i eit par månader. Med tanke på korleis han behandler datautstyret sitt så er dette imponerende. :D

 

Har sålangt ikkje hørt klager på verken lekasjer eller sprekk i plexi (Noko som andre nevner her, skal ikkje tigthes til du blir blå).

 

l

Lenke til kommentar

Noen som veit om det vil være vits i og f.eks oppgradere Tt BW med extra radiator, reservoir og pumpe.. Vil det ha noe særlig innspill på tempraturen på CPU og GPU?

 

Kjøler allerede ned CPU og GPU og er faktisk ganske fornøyd med kjølinga, tro det eller ei ;)

 

Eneste skaden jeg har fått så langt er en liten ripe i plexien, men denne ser ikke ut til å gjøre noen skade..

 

 

Noen som veit hvor ofte en skal fylle på med nytt kjølevann, fyllte opp litt i går, så ut som noe hadde kondensert bort :hrm:

Endret av Knudre
Lenke til kommentar

Hmm.

Min oppriktige mening er at jeg da heller ville satset pengene på nytt og bedre utstyr "all over". Da vil du ganske sikkert få et bedre resultat, enn om du prøver å "lappe på" det du allerede har.

Kvaliteten på Tt BW ser ut til å være litt tvilsom, og den blir ikke bedre om du kjøper deg en bedre pumpe / og eller radiator!

En ny tank / reservoar vil overhodet ikke gi noen forbedringer, medmindre niplene på eksisterende tank er svært trange da? Annet kan det neppe være snakk om. En økning i tankvolum vil i alle fall ikke bety noe for temperaturen.

 

Om du allikevel VIL prøve, så foreslår jeg å bytte ut pumpa. Den orginale ser i alle fall ut til å ha en relativt beskjeden kapasitet, så det kan hende at en kraftigere pumpe vil forbedre resultatet noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...