Gå til innhold

Hva er det beste mobilmerket (på norsk jord)


Hva mener DU er det beste mobilmerket (på norsk jord)  

418 stemmer

  1. 1. Hva mener DU er det beste mobilmerket (på norsk jord)

    • LG
      3
    • Motorola
      7
    • Nokia
      126
    • Panasonic
      2
    • Phillips (vært ute, men på full vei tilbake)
      1
    • Qtek
      22
    • Samsung
      46
    • Siemens
      34
    • Sony Ericsson
      177


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
T5100 er jo svindyr enda. Den koster rundt 4000, men har ikke minnekort, blåtann eller symbian.

T5100 selger vi (fra butikk!) til under 3000kr. Er ikke så halvgalt det.

Under 3000 uten abonnement?

Hvilken butikk da?

 

 

BTT:

Synes at Nokia fortjener deng, fy så mange bugs...

Allikevel oppnår Nokia høy kvalitet tross alle bugsa..

 

LG fortjener også deng, 1mb minne på telefoner med utsalgspris over 2000kr? Hva er det for noe?

 

Samsung fortjener deng for å ha enspora design på kamskjellene sine. Tastene og fargene har vært de samme siden forrige årtusen.

 

SE fortjener deng for å lage få telefoner med varierte farger. Ikke mange fine telefoner man kan bytte deksel på, nei.

 

Noen andre som har lyst til å denge? :thumbup:

Lenke til kommentar

 

T5100 er jo svindyr enda. Den koster rundt 4000, men har ikke minnekort, blåtann eller symbian.

 

 

T5100 selger vi (fra butikk!) til under 3000kr. Er ikke så halvgalt det.

 

 

Under 3000 uten abonnement?

Hvilken butikk da?

 

Burde være gjengs pris fra alle butikker. Prisen ble senket denne uken fra leverandørene. De som har høyere pris, setter nok denne ned når de får inn ny ladning av telefonen.

 

BTT:

Synes at Nokia fortjener deng, fy så mange bugs...

Allikevel oppnår Nokia høy kvalitet tross alle bugsa..

 

Selvmotsigelse? Nokia har lav kvalitet fordi de har enormt mye bugs.

 

LG fortjener også deng, 1mb minne på telefoner med utsalgspris over 2000kr? Hva er det for noe?

 

De fleste som kjøper en LG trenger ikke så mye minne. Trenger de det, så kjøper de en annen mobil. LG er en av de rimeligste merkene vi har idag. Én grunn til det er lavt internminne på enkelte modeller.

 

Samsung fortjener deng for å ha enspora design på kamskjellene sine. Tastene og fargene har vært de samme siden forrige årtusen.

 

De har jo hatt blå, rød og sølvtelefoner. Ikke så halvgalt det. Designet endres det også. E700/710 var jo rimelig firkantet. generasjonen etter var avrundet i kantene. nå er de tilbak med firkantet på E720.

 

Noen hadde kameraet i leddet, de nyere har det i toppflippen. Har hatt telefoner både med og uten utvendig antenne.

 

SE fortjener deng for å lage få telefoner med varierte farger. Ikke mange fine telefoner man kan bytte deksel på, nei.

 

Avtagbare deksler er djevelens gave til mobilverdenen. Telefonen blir full av støv, de tåler mindre fukt og væskesprut, dekslene faller av i tide og utide osv osv.

Lenke til kommentar

Phillips, eller Koninklijke Philips Electronics N.V. (Royal Philips Electronics) som de egentlig heter, er rimelig gamle på mobiler, selv om de hadde en 'pause' en stund. Vet at de hadde mobiler i 1996, men hvor tidlig de startet- det vet jeg ikke og har heller ikke funnet noe info på deres hjemmesider angående dett :)

Så vidt jeg husker så hadde Phillips god batteritid før, de varte iallefall lenge i faktisk bruk - nå er de litt 'nye' og trenger litt tid på seg men jeg vil påstå at både SE, Motorla og Nokia bør passe seg for verdens største (?) forbrukerelektronikk merke...! Har stor tro på Phillips.

 

Alcatel mangler av den grunn at jeg ikke tror at de selges i Norge... (I likhet med Sharp,NEC , Innostream osv.)

Skulle jeg ta feil: Gi meg bevis og jeg legger til Alcatel :)

 

Hehe: Du svikter ikke Mobilguiden666 ;) De er på full vei fremover, økt salget drastisk (særlig det site året) og er uten tvil det store sjokket for andre merker. De har litt å gå på enda, på mangfold, men det er søren ikke mye.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Jeg stemte Sony Ericsson.

:)

Jeg også.

 

Holder meg til Sony Ericsson.

Siemens vil jeg ikke ha noe av. ( :p )

 

Hvis ikke jeg tar feil (noe jeg sikkert gjør) så er Nokia's Series 60's skjermer på 2.2 og S700i's på 2.3. S700i's skjerm er ivertfall noen mm større, har sammenlignet dem.

 

Du har alltid rett du, Dragon :)

Endret av MacCy
Lenke til kommentar
*praising of Motorola*

Klart Motorola har masse gode ting på gang, det som er så bra med dem.

 

Når jeg begynte å få øynene opp for mobiler, var det Nokia som hadde markedet med 3110, 5110, 6110 osv :love: De siste 3 årene har SE sammen med Samsung tatt over, mye på grunn av funksjonalitet (SE) og design(Samsung), mens Nokia har slitt med lavoppløselige skjermer o.l. Nå tror jeg snart SE går i samme fella som Nokia ved å cruise litt for mye på en bølge. Hvis de ikke tar noen nye skritt utover S700i, tror jeg det blir magaplask snart. Samsung har fremdeles muligheten til å overraske, men nå har mange erfaring med merket, og vet at det er mye rart de driver med der... :hmm:

 

Uansett tror jeg Motorola vil ha vanskeligheter med IKKE å klatre opp på tronen nå når SE og Samsung tar en pust i bakken.

 

Nokia tjener på de proffe Symbian-mobilene, men det må nok mer utvikling til før de VIRKELIG har noe å skryte av.

 

Siemens lurer litt i bakevja og kan godt treffe spikeren på hodet med 75-serien, you never know. De har et annerledes design enn de fleste andre.

 

Så, min liste sånn det er AKKURAT NÅ:

1. SE

2. Motorola

3. Siemens

4. Nokia

5. Samsung

 

Helt sist:

Alcatel :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...