Gå til innhold

AMD @ 4 GHz


Anbefalte innlegg

Heftig prestasjon, dog av liten praktisk betydning imo.

 

Edit: Hehe, og  forsøket må kunne gjentas etter en time med samme utstyr, X-Prize-regler  ;)

Også reglene for å sette hastighetsrekord ;) Morsomt når man skal sette rekorden for raskeste el-drevet bil. Må skifte ut alle batteriene fordi man ikke rekker å lade de opp på nytt. Og de som har sett rekordbilen veit at det er en del batterier i den bilen ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på hva modellnummeret skulle vært på den der :p A64 dual kanal på 2gig blir 3200+, så kanskje Athlon64 6000+ (siden de bare kjører en minnekanal) :D

FX-55 har to minnekanaler... Herr Brun

Hvis du går inn og ser på bildene ser du raskt på cpu-z at det bare er brukt en minnebrikke.

 

CFD: Det der med overklokkin.no var bare ment som ett "PS", jeg er selvsagt enig med deg.

Lenke til kommentar

Beklager at jeg var litt krass.. Jeg ble bare litt irritert siden det er ufattelig mye arbeid i å få en CPU over 4ghz. Hvis det er verdensrekorder det er snakk om så er nok forumet på XS det å snakke om. Vi kan håpe overklokk og kink får taki noe ny hardware så de kan bringe www.ocshoot.no og techsweden opp på førsteplass igjen. (Nå er de nr2)

Lenke til kommentar
Beklager at jeg var litt krass.. Jeg ble bare litt irritert siden det er ufattelig mye arbeid i å få en CPU over 4ghz.

Jeg skjønner, men mye av kritikken gik vel indirekte på nettopp det at man la ned så ekstremt mye innsats for noe som egentlig ikke er brukbart til noe særlig i praksis. Da tenker jeg på det rommet med utstyr pakket opp til under taket og at dette sansynligvis har kostet bortimot 100.000kr og måneder med arbeid. Det er altså en overveldende insats for et for resultat som ikke har noen praktisk betydning for andre enn de som sitter igjen med regninga.

 

Også bryter det litt med "moralen" blandt overklokkere siden det ikke gikk Prime-stabilt.

 

Derfor mye sarkasme angående resultatet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hva er egentlig vitsen med å vise at man kan boote og kjøre en CPU-utility?

Er jo en "syk hobby-klokker" selv., men det får da være grenser... :p

Gjør ihverfall null inntrykk på undertegnede... En klokk med tilhørende 3DMark01 og Super-Pi derimot.. er atskillig mer imponerende.. :thumbup:

Det handler om respekt.

VIP inngang på puber og barer.

Gratis klær osv osv osv :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva er egentlig vitsen med å vise at man kan boote og kjøre en CPU-utility?

Er jo en "syk hobby-klokker" selv., men det får da være grenser... :p

Gjør ihverfall null inntrykk på undertegnede... En klokk med tilhørende 3DMark01 og Super-Pi derimot.. er atskillig mer imponerende.. :thumbup:

Det handler om respekt.

VIP inngang på puber og barer.

Gratis klær osv osv osv :p

Ha-ha!

Morsom den der... :)

Det er nok kun respekten og vissheten om at man er "king-clocker" for en stakket stund blandt den indre kretsten som teller..

At det er mange nesegruse "limere"/beundrere (bl.a. ett par postere her) som "guder" dem er nok mindre viktig.. :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
stiligt :)

 

bra at noen tøyer grensene. om ingen hadde gjor det er jeg sikker på at vi hadde gledet oss til P3 enda.

Hjelper lite på FoU hos Intel og AMD at en eller annen fyr med veldig mye fritid og veldig lite å bruke pengene sine på prøver å se hvor raskt prosessorene går med kjølesystem og stabilitetskrav som har gått langt over grensen for det praktisk anvendelige.

Lenke til kommentar
Også bryter det litt med "moralen" blandt overklokkere siden det ikke gikk Prime-stabilt.

 

Derfor mye sarkasme angående resultatet.

Tja.. det finnes mange forskjellige overklokkere.. Jeg liker at prime kjører stabilt ,men det er mange som kjører superpi og 20sek og sier at maskinen er stabil da.

 

Jeg har kjørt superpi 8m flere ganger og har ikke klart å kjøre prime engang.

Det er med andre ord feilet innenfor 1sek etter at jeg har startet det.

 

Men ang emnet så har Kjell Erik skaffet en ny FX55..

 

3717.gif

Og 3600mhz igjennom 3dmark!! Hvis han får fatt i et skjermkort så kan vi endelig glede oss med en norsk verdensmester igjen! http://service.futuremark.com/compare?2k1=8529082

Lenke til kommentar
Men ang emnet så har Kjell Erik skaffet en ny FX55..

 

http://home.online.no/~kbudalen/3717.gif

 

Og 3600mhz igjennom 3dmark!! Hvis han får fatt i et skjermkort så kan vi endelig glede oss med en norsk verdensmester igjen! http://service.futuremark.com/compare?2k1=8529082

noen som tørr å tippe en poengsum??

 

*** Moderatoredit: Unødvendig langt sitet er kuttet ned. Vennligst kutt ned sitatet selv neste gang ***

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Dette er før ACPI Tweak så om man kan forvente 3600 igjennom 3dmark etterpå er noe annet ,men den PSU`en som blir brukt nå er for svak. Må ned på 3500 for å bruke x800 etter hva jeg hørte.

 

Dette er noe å satse på =)

 

Total continuous output power : 850W

Total peak output power : 950W

+5V @ 30A and +3.3V @ 30A

Four 12V rails @ 17A each

+5V Standby @ 2.0A, -12V @ 0.8A

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...