Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DDOS angrep på spam servere


Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg grønn over all mulig spam mail som kommer i e-posten. Selvsagt kan jeg lage filter og lignende, men noe kommer alltid gjennom, og noen mailer jeg vil ha mister jeg.

 

Selv om man rapporterer spam til de som har mail serveren og de lukker epost kontoen tar det ikke mange timer før jeg kan få en helt lik mail, med samme linker.

 

 

Det jeg lurer på er om det er ulovlig å utføre et DDOS angrep på serverne som linkene fører meg til?

Eller på andre måter hindre de fra å fungere slik de skal. Noen som har noen forslag kanskje?

Endret av Doleo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tar 2,4 timer før du får spam mail i gjennomsnitt.

Har testet med 6 kontoer, og hvis du søker på internett etter lignende tester får du omtrent samme resultat.

 

Vil gjerne ha noe svar som viser til lov hjemmel hvis dette er ulovelig, om du ikke har noe svar i lovhjemmel eller sedvane er det ikke intressant hva du syntes.

Endret av Doleo
Lenke til kommentar

Så lenge du angriper spam sentralene så tror jeg ikke akkurat at så veldig mange bryr seg, men lovlig er det jo akkurat ikke.

 

Men det er uansett en tapt kamp, mange spam maskiner er fjernstyrte datamaskiner som har hatt et alt for lavt sikkerhetsnivå og har dermed blitt infisert av virii og trojaner.

Lenke til kommentar
Jeg irriterer meg grønn over all mulig spam mail som kommer i e-posten. Selvsagt kan jeg lage filter og lignende, men noe kommer alltid gjennom, og noen mailer jeg vil ha mister jeg.

 

Selv om man rapporterer spam til de som har mail serveren og de lukker epost kontoen tar det ikke mange timer før jeg kan få en helt lik mail, med samme linker.

 

 

Det jeg lurer på er om det er ulovlig å utføre et DDOS angrep på serverne som linkene fører meg til?

Eller på andre måter hindre de fra å fungere slik de skal. Noen som har noen forslag kanskje?

Spam-servere er ofte private maskiner som er overtatt, og bare blir misbrukt ett par timer, å drive å DOSe fører bare til mer unødvendig trafikk, som ikek bare hemmer denne brukeren, men alle ledd på veien, meningsløst og resurrssløsende spør du meg. Skaff deg ett spamfilter istedet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vil gjerne ha noe svar som viser til lov hjemmel hvis dette er ulovelig, om du ikke har noe svar i lovhjemmel eller sedvane er det ikke intressant hva du syntes.

DDoS-angrep er ulovlige og tåpelige. Dersom du angriper serverne hvor disse sidene det linkes til ligger, angriper du samtidig alle andre kunder som tilfeldigvis bruker samme webhost.

Lenke til kommentar

Avhengig av grad, så vil jeg anta at både Straffelovens bestemmelser om å skade elektronisk kommunikasjon, og generelt skadeverk, vil kunne komme til anvendelse ved DDOS'ing.

 

Om ikke av noen annen grunn, så vil ISP'en din ganske sikkert si opp din kontrakt, om han oppdager DDOS'ing.

 

Forøvrig, så skjønner jeg ikke hvordan folk pådrar seg så mye SPAM. Har selv fire epostkontoer, hvorav en er ca. tre år gammel og en annen er ca. syv år gammel. På den eldste har har jeg mottatt 2-3 SPAM-meldinger, ellers har jeg ikke mottatt en eneste SPAM, selv i "søppeladressen" min. Jeg er nok ekstremt forsiktig med hvor jeg legger igjen adressene mine, og har beskyttet maskinene mine godt med brannmurer og antivirus, slik at ikke utøy kan stjele informasjon fra maskinene min. Å legge igjen epostadressen som er synlig på websider, er toppen av idioti når det gjelder SPAM. Jeg lar heller ikke Outlook få tilgang til Internet via HTML. Det siste oppnår jeg ved å bruke Sygate Personal Firewall. Dette fordi man ved å åpne en SPAM-melding, ikke bare svare på, bekrefter at en epostadresse er aktiv. Er en epost åpenbart SPAM, slett uten å åpne. En slik bekreftet epostadresse er faktisk verd penger, og vil bli solgt videre til alle som er interessert. Som du har oppdaget, det er mange som er interessert. Hvis man ønsker tilgang til tjenester som man ikke helt stoler på, og som krever en aktiv epostadresse, så er en søppeladresse grei å ha.

Lenke til kommentar

Spammerne bruker mange metoder for å få tak i mailen din, blant annet hvis du har en mail som [email protected] er du dømt til å bli spamma ned, ettersom dette er et vanlig "navn".

Spammerne har "roboter" (små programmer) som automatisk tester ut mange normale kombinasjoner av navn og kallenavn.

 

Et DDoS-angrep ville vært ulovlig, men det er for så vidt en god idé. :)

Lenke til kommentar
Forøvrig, så skjønner jeg ikke hvordan folk pådrar seg så mye SPAM. Har selv fire epostkontoer, hvorav en er ca. tre år gammel og en annen er ca. syv år gammel. På den eldste har har jeg mottatt 2-3 SPAM-meldinger, ellers har jeg ikke mottatt en eneste SPAM, selv i "søppeladressen" min.

Man kan ikke være "jomfru" hele livet. :D

Lenke til kommentar

pft... et dos eller ddos angrep vil ikke hjelpe.... de gror av smtp servere uansett... da måtte du hvertfall ta noden dems som serverene står på noe jeg neppe tror er mulig siden disse serverene står på flere hundre forskjellige linjer...

 

hvis du VIRKELIG er irritert kan du jo ta og spore dem opp da, fra den smtp serveren de sendte fra, ta ip'en og sende mail til abuse / eier av ipragen... trokke så mange av de spam folka har betalt for egne c eller b nett... mer dedikerte servere som de bruker hos billige hosting folk....

 

men driter i det... har en konto som bare er "viktige ting", resten sendes til en shitmail.... funka fint så lenge jeg har hatt mail

Lenke til kommentar

hvis du virkelig vil bli kvitt spam. Ikke bruk e-post. Ta ut alle kablene fra maskina di, støp inn maskina i betong, og hiv den på sjøen. Da kan man mer eller mindre garantere at du aldri får spam inn på den maskina igjen iallefall.

 

Eller, ta fatt på datautdannelse, lær deg mye om protokol-design osv, lag en ny mail-standard som faktisk krever sikker autentisering av avsender, og så pusher du den på alle som bruker mail i hele verden. Da kan du kanskje bli kvitt spam. Kanskje.

 

Men du får vel kanskje reklame i vanlige postkassa di og? Irriterer den deg? Har du tenkt på at du kanskje skulle DOS'a de og? Sende dem utrolige mengder reklame tilbake?

 

Det og DOS'e spammere vil være og senke seg ned på dems nivå. Totalt forkastelig. Gjerne prøv det du, men da håper jeg at du er hos en isp som rapporterer deg, samt sier opp kontrakten du har med dem.

 

Heller lær av det som har blitt sagt ovenfor på de andre postene, gode vaner for bruk av e-post. Ha en addresse for personlig bruk, samt en annen en for nyhetsbrev og alt annet som du må legge igjen e-post-addressen din for og kunne bruke. Deretter, skaff deg ett godt mail-filter. Personlig så liker jeg mailwasher meget bra. Fungerer glimrende.

Lenke til kommentar
1. Men du får vel kanskje reklame i vanlige postkassa di og?

2. Irriterer den deg?

3. Har du tenkt på at du kanskje skulle DOS'a de og?

4. Sende dem utrolige mengder reklame tilbake?

1. Ja, det får jeg!

2. Ja, det er en av de værste tingene jeg vet om.

3. JA!

4. Already done. :whistle:

Lenke til kommentar
1. Men du får vel kanskje reklame i vanlige postkassa di og?

2. Irriterer den deg?

3. Har du tenkt på at du kanskje skulle DOS'a de og?

4. Sende dem utrolige mengder reklame tilbake?

1. Ja, det får jeg!

2. Ja, det er en av de værste tingene jeg vet om.

3. JA!

4. Already done. :whistle:

:p Haha.

 

Anyways. Jeg har aldri fått spam i mailen. Eller det spørs egentlig. Jeg har jo selv lagt til mailen min i sånn nyhetsbrev på itpro.no og så har jeg glemt og fjerne meg igjen. Men det var jo ikke ufrivillig spam. :)

Lenke til kommentar

Ikke åpne mail som åpenbart er spam. Grunnen er allerede gitt over; spammeren får et svar tilbake om at det faktisk er noen som leser mail sendt til din adresse.

 

Et lite triks for å forhindre at spammeren får vite at dette er en aktiv mail adresse er å deaktivere forhåndsvisning i mail klienten din.

Da vil ikke epost klienten automatisk åpne mailen om du merker den.

I Outlook Express stiller en inn dette ved å gå til Vis-menyen > Oppsett > og fjerne krysset i "vis forhåndsvisningsrute"

 

Selv har jeg hatt min private mailadresse i 4 år nå, men får sjelden spam mail på den. Får uner 10 spam mail i året, sist var 2 spam mail i romjula og 1 phishingforsøk en uke siden.

Har ellers 2 søppeladresser som benyttes flittig.

 

Det beste er vel å ha spamfilter, gjemme seg bort og slette/ignorere det som feilaktig slipper igjennom spamfilteret.

Lenke til kommentar

Nå var det blitt mye tull her, men så var vel heller ikke utgangspunktet all verden å begynne med.

 

Jeg var bare frustrert over all spam mailen jeg fikk her en dag, ca 12 stykk, og uten å ha bedt om det.

Og ,ja jeg sender abuse mail til administrator av domenet, som fører til at i hvertfall akkurat den kontoen blir sperret.

 

Og for den uvitende personen som ikke vet at det finnes "Ingen reklame, takk" klistremerker til å feste på postkassen. så er svaret "Nei", jeg får faktisk ingen uadressert reklame i postkassen da dette vil være i strid med norsk lov. Og får jeg noe reklame som er merket med navn vil jeg ringe og si fra til de som har meg på en eller annen liste og be de fjerne meg. Er ikke vanskeligere enn som så.

 

"Man trenger ikke belemre andre med sin uvithenhet"

 

Og nei jeg har ingen planer om å DDOS angrippe noen, da det ikke tok lang tid før jeg så at noen hadde et godt poeng med server parker som hoster flere domener. Så flere uskyldige vil bli rammet, det er ikke noe jeg ønsker.

 

Og for de fleste av dere som påstår dere ikke får spam mail så har dere nok et spamfilter som også fjerner en del mail man kanskje kunne ønsket å få.

Det finnes spam mail som sendes ut til random generete mail addrestanter med jevene mellomrom, så om man kunn har fått en 1 spam mail så er det et eller annet som ikke stemmer.

 

Videre er det mange andre kommentarer her som er feilaktige. Det er ikke slik at om du åpner en mail uten vedlegg og som ikke ber om å sende bekreftelse på at du åpner den automatisk registreres. Det får da være grenser for hvordan man har lest svada på nettet og ikke minst gjengir det. Om en mail inneholder et vedlegg er det noe annet, men om den ikke gjør det, og ikke sender bekreftelse på at mailen er åpnet så kan ikke avsender vite om du har åpnet mailen eller ikke.

Endret av Doleo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...