Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Trenger ikke se lenger enn til Opera hvis man er ute etter solid QT-basert browser ;D Selv om det er et par irriterendes bugs sammen med xmonad for tiden *mumle*

Har prøvd å like Opera siden 3.0, men det er alltids noe som gjør at jeg sletter den. Ustabilitet har vært en stor faktor (hver gang den kræsjer er det 50% sjanse for at alle instillingene mine forsvinner), slår jeg av cache nekter den å rendre sider osv osv.

Aldri hatt noe problem med ustabilitet, og aldri mistet noen innstillinger. Mulig jeg har hatt flaks og du har hatt uflaks. :)

Apropos Opera, er det noen som har noe tips til hvordan jeg kan få Opera til å se noenlunde ok ut i Gnome? Menyene osv ser jo helt hårreisende stygge ut. Har prøvd å justere litt med qt3-config, men ser ikke ut til å ha hatt noen effekt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter å ha testet LyX litt må jeg si at jeg foretrekker Qt over GTK, og med motif-stilen så passer Qt fint inn i IceWM-skrivebordet mitt.

Skrevet

Jeg prøvde Ubuntu (livecd) på jobb her om dagen, men klarte ikke finne en font som var leselig i noen nettlesere. Alt ble sånn rart og blurry..er det en eller annen innstilling for "smooth fonts" ellernoe slikt?

Skrevet

Funky problem med arch på eee her, suspend ser ut til å fungere når jeg lukker ned skjermen. Power lyset blinker og alt det, og når jeg starter den igjen starter den som om den har vært av og ikke som i suspend. :s

Skrevet
Funky problem med arch på eee her, suspend ser ut til å fungere når jeg lukker ned skjermen. Power lyset blinker og alt det, og når jeg starter den igjen starter den som om den har vært av og ikke som i suspend. :s

Fungerer "vanlig" suspend da, uten at du lukker skjermen?

Jeg bruker "sudo pm-suspend" og fungerer ypperlig. http://wiki.archlinux.org/index.php/Pm-utils

Og hva som skjer når du lukker lokket kan vel stilles inn, f.eks. kjøre en kommando.

Skrevet

Hmmm, testet. Samme resultat. Prøvde også å lage den uswsusp fra AUR, men da klager den bare over "uswsusp.install doesn't exist". Har deaktivert greien inntil videre, gjør ingenting siden den booter så raskt. Hihi.

Skrevet (endret)

Tearingproblem med Intel?

xvinfo | grep Adaptor

Adaptor #0: "Intel® Textured Video"

Adaptor #1: "Intel® Video Overlay"

xvinfo | grep "port base:"

port base: 96

port base: 112

mplayer -vo xv:port=112 fil

Testet på xorg-server 1.4.2 og xf86-video-intel 2.4.2.

Endret av olear
Skrevet (endret)
Tearingproblem med Intel?

xvinfo | grep Adaptor

Adaptor #0: "Intel® Textured Video"

Adaptor #1: "Intel® Video Overlay"

xvinfo | grep "port base:"

port base: 96

port base: 112

mplayer -vo xv:port=112 fil

Testet på xorg-server 1.4.2 og xf86-video-intel 2.4.2.

Composit skal fjerne tearingen, alternativt kan du kjøre med vsync=yes i mplayers config, er ikke sikker på om det vil fungere for deg, det var i hvertfall endelig løsning for meg(NVIDIA).

Endret av roberth1990
Skrevet (endret)

Høres rart ut, har hovedkort med intel skjermkort på vei i posten så jeg spurte på irc ang dette i intel driverns kanal, der fikk jeg beskjed fra en av utviklerne om at jeg måtte kjøre compositt for å bli kvitt tearingen mindlertidig, kansje du kjører en versjon som ennå ikke har mulighet til å gjøre dette?

Endret av roberth1990

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...