Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Smertefullt uansett. :)

 

..

 

Jeg skal ha ny jobb-bærbar i løpet av våren, men jeg er veldig i tvil om å konfigurere den med høyeste skjermoppløsning ettersom min erfaring er at hi-dpi fungerer dårlig med ekstern lo-dpi skjerm. +at jeg ikke ønsker overraskelser med programmer som ikke fungerer optimalt med hi-dpi. Ville dere gått hi-dpi i dag, eller ventet noen år?

 

Vil Wayland gi oss bedre brukeropplevelse med skjermer med liten og stor oppløsning?

Lenke til kommentar

Smertefullt uansett. :)

 

..

 

Jeg skal ha ny jobb-bærbar i løpet av våren, men jeg er veldig i tvil om å konfigurere den med høyeste skjermoppløsning ettersom min erfaring er at hi-dpi fungerer dårlig med ekstern lo-dpi skjerm. +at jeg ikke ønsker overraskelser med programmer som ikke fungerer optimalt med hi-dpi. Ville dere gått hi-dpi i dag, eller ventet noen år?

 

Vil Wayland gi oss bedre brukeropplevelse med skjermer med liten og stor oppløsning?

Hadde en Asus Zenbook U500VZ med 2880x1620 15" skjerm, og det fungerte iallefall bra med Cinnamon så lenge du justerte "Scaling" og valgte "HiDPI" i "General settings". Nå brukte jeg riktignok ikke den så mye med en ekstern skjerm, men de få gangene jeg brukte den med en 55" Full HD tv fungerte det iallefall fint å surfe osv.

Lenke til kommentar

 

Smertefullt uansett. :)

 

..

 

Jeg skal ha ny jobb-bærbar i løpet av våren, men jeg er veldig i tvil om å konfigurere den med høyeste skjermoppløsning ettersom min erfaring er at hi-dpi fungerer dårlig med ekstern lo-dpi skjerm. +at jeg ikke ønsker overraskelser med programmer som ikke fungerer optimalt med hi-dpi. Ville dere gått hi-dpi i dag, eller ventet noen år?

 

Vil Wayland gi oss bedre brukeropplevelse med skjermer med liten og stor oppløsning?

Hadde en Asus Zenbook U500VZ med 2880x1620 15" skjerm, og det fungerte iallefall bra med Cinnamon så lenge du justerte "Scaling" og valgte "HiDPI" i "General settings". Nå brukte jeg riktignok ikke den så mye med en ekstern skjerm, men de få gangene jeg brukte den med en 55" Full HD tv fungerte det iallefall fint å surfe osv.

 

Så lenge jeg kan plugge i projektor eller desktop-skjerm uten at alt er oppskalert på den eksterne enheten, eller at alt i motsatt fall er uleselig smått på den interne skjermen, så hadde det vært en god start i alle fall.

Lenke til kommentar

RH måtte oppdatere denne Squid buggen og kommentere at det var for en ikke-utgitt versjon av RHEL etter at saken spredte seg på sosiale medier.

https://bugzilla.redhat.com/show_bug.cgi?id=1202858

 

Uansett hva RHEL sier, det er en type feil man ikke akkurat forventer i RHEL produkter, eller at den blir liggende åpen lenge.

Endret av rockPaperScissors()
Lenke til kommentar

er ikke helt sikker på om jeg er enig med deg. Jeg hadde ikke forventet å få det i prod nei. Men i pakker som enda ikke er frigitt til prod, så ser jeg ingen problem med bugs, uansett hvor graverende de skulle være.

Tviler ikke at RH har kontroll, men jeg antar Debian Sid og Arch brukere ikke ville godtatt at slike feil blir liggende åpne. Det er en ganske grov feil idet brukere mister data.

Endret av rockPaperScissors()
Lenke til kommentar

Tviler ikke at RH har kontroll, men jeg antar Debian Sid og Arch brukere ikke ville godtatt at slike feil blir liggende åpne. Det er en ganske grov feil idet brukere mister data.

Dette ser ikke jeg på som et reelt problem. Man bruker ikke beta-releaser i virksomhetskritiske produksjons- og stagemiljøer. For produksjonsreleaser har Red Hat som regel hatt stålkontroll. De er raske til å komme med viktige patcher hvis det blir avdekket alvorlige feil eller sikkerhetshull. RHEL 6.7 er fortsatt i beta, det er 6.6 som er gjeldende versjon av RHEL 6. Ville du brukt Debian Sid som OS til viktige produksjonsoppgaver? Etter mitt syn egner RHEL/CentOS seg langt bedre til serverdrift enn eks. Debian. Og ja, jeg har flere års erfaring innen dette feltet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...