Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva kan det skyldes at dette bestandig skjer når jeg skal skifte bakgrunn? Noe av det samme skjer når jeg skal bla gjennom og laste opp filer i firefox

5136115[/snapback]

Jeg hadde akkuratt samme problem for en stund siden, og jeg fant ikke ut hva som var problemet. Men nå som jeg bruker fluxbox er det ikke et problem lenger.

Lenke til kommentar
Jeg hadde akkuratt samme problem for en stund siden, og jeg fant ikke ut hva som var problemet. Men nå som jeg bruker fluxbox er det ikke et problem lenger.

5137267[/snapback]

God feilretting (:

 

Skulle gjerne fikset mange av problemene her jeg jobber med å installere diverse "alternativ" programvare, men det går dessverre ikke... ):

Lenke til kommentar

Ville bare hinte til alternative løsninger visst du mot all sannsynlighet ikke ville få det til.. :)

 

 

Når jeg tenker meg litt om tror jeg at jeg fant ut av det.. Tror problemet oppstod når jeg skulle skifte bakgrunn, så klarte jeg å slette den bakgrunnen jeg byttet til og samtidig lukket vinduet. For å rette opp feilen kopierte jeg en bakgrunn med samme navn som filen jeg hadde settet, på samme sted den lå, og vipps, virket det igjen.

Endret av Lassie
Lenke til kommentar
Hei! Har kikka på VMware, og interresert meg for muligheten med å kjøre win xp gjennom linux. Men etter hva jeg har forstått koster VMware penger... finnes det alternativer?

5139112[/snapback]

Man kan kjøre windows-programmer gjennom Wine, og det finnes spesialiserte versjoner av wine som gir støtte for spesielle applikasjoner. F.eks. Crossover Office (for MSOffice) og Cedega (Direct3D-støtte for DirectX-spill). De to siste alternativer koster en liten slump penger, men vil være en del bedre enn å kjøre et helt operativsystem under VMware.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Dessverre er ikke Qemu i stand til å emulere direct3d-funksjonalitet eller usb-kontrollere. Vmware støtter begge deler.

 

Når det er sagt så begynner Cedega å støtte ganske mange spill. Det er likevel ikke en substitutt for Windows, men dekker Cedega noen eller alle spillene du spiller, er det kanskje ikke lengre grunn til å starte maskinen på nytt inn i Windows.

Lenke til kommentar

Trenger et kjapt svar om noen vet det: Har en .wdb database(works database) som jeg trenger å konvertere til mysql eller vanlig tekst, hjelp? KLarer bare å finne kommersielle alternativer som koster penger :( Så, jeg trenger et program som åpner eller konverterer wdb-databaser til GNU/Linux, OpenOffi ce Base, Calc eller Writer klarer det ikke.

Lenke til kommentar
Tror ikke det finnes noe program til Linux som greier å lese wdb. Hvis du (eller noen du kjenner) har tilgang til Works så er det sikkert mulig å eksportere ut databasen til en tekstfil.

5144189[/snapback]

 

Skulle gjerne hatt det, men jeg har ikke works tilgjengelig i det hele tatt. Access klarer vel kanskje å åpne det, men jeg har ikke det heller. Hater lukkede formater som wbd og doc.

Lenke til kommentar
Access klarer vel kanskje å åpne det, men jeg har ikke det heller. Hater lukkede formater som wbd og doc.

5144460[/snapback]

Du skal ikke være for sikker på at Access klarer å åpne det. F.eks. så har ikke Word støtte for Works-dokumenter. Men det er mulig etter heftig googlling å finne en plugin på Microsoft sine nettsider som gir halveis støtte for Works i Word.

Lenke til kommentar

Dere som ikke leser distrowatch.com (nøye) har kanskje ikke fått med dere en av de nyeste GNU/Linux distroene ute i verden. Denne står foreløpig på distrowatch.coms venteliste: Open Windows

 

Rolig nå, dette er ikke MS' forsøk på en åpen kildekode versjon av OSet sitt, men en lov og rett tilpasset distro utviklet av et advokatfirma!

This is a legal based system.  It is based on the needs of the legal professional, easy to use, and designed to work smoothly.  Open Window works well on your old computer, as well as new computers.  You can pick from one of 3 office suites, and has been used in any extremely busy law practice.

 

Will not run software that is designed for Microsoft Windows.

 

Syns dette var såpass arti at det fortjente å bli nevnt her på forumet sånn rundt kvart på 2ish.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...