Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe bra der, men jeg er noe lei av alle disse lovene.

Det blir på å' så mange måter feil å kalle det Murphys lover, siden Murphy aldri definerte så mange "lover".

Begrepet "Murphys law" har blitt et samlebegrep på alle underfundige betraktninger på livets finurligheter. Folk leser dem fordi de blir kallt Murphys lover, men ville folk lest dem om de hadde blitt navngitt etter personen som først definerte dem?

 

olefivers rydde lover:

1. Rydding medfører mere rot over tidsrommet ryddingen pågår.

Korollar: Det er umulig å korrekt anslå hvor lang tid ryddingen vil pågå.

2. Rydding vil spre seg til andre deler av rommet/huset enn orginalt planlagt, grunnet lov 1.

3. Innen seks måneder etter ryddingen vil du oppdage at noe som ikke skulle ha blitt ryddet bort er ugjenkallelig borte.

 

---

 

I følge sønnen til Murphy skal han ha sagt: "If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."

Lenke til kommentar

Går det ann og skifte passord på brukeren min, uten at jeg må skirve inn det gammle? Jeg har logget meg inn som root, og så brukte jeg kommandoen su og logget meg inn med den andre brukeren for å skifte passord, men da må jeg skrive inn det gammle når jeg skriver passwd for å skifte.

 

Jeg har slitt med dcop serveren, så jeg vet ikke om det er det som har gjort at mitt gammle passord ikke funker. Det kan være at jeg rett og slett har glemt det, men det tviler jeg på.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar

MP3-spilleren min døde i går og jeg tenkte jeg skulle skaffe meg en ny på vei til jobb. Gikk innom Elkjøp og fikk se utvalget. Jeg har enkle krav (trodde jeg), det skal være flash-spiller, minimum 512mb og være så liten som mulig.

 

Fikk presentert en del spillere, de fleste så veldig grei ut, men så kom problemet. De trengte programvare, er ikke hele poenget med flash-spillere at man skal slippe programvare? Fant til slutt noen som ikke trengte programvare for å overføre filer. Men såklart de trengte spesialprogramvare for å oppdatere firmware, noe som måtte gjøres ofte. Grunnen (i følge han på eljkøp) var at det skulle være enklere for kunden å oppdatere firmware. Nettop, de jeg hadde før var enkle nok, last ned en zip-fil og pakk den ut på spilleren. Synes det var enkelt nok jeg.

 

Ja, ja. Så man må ha Windows for å høre på (digital) musikk nå da :cry:

Lenke til kommentar

Har den (de) du hadde før gått ut av produksjon da? Går ikke å få tak i lenger?

 

Jeg kvitta meg med Creative Zen spillern min av den samme grunn. Svarte ikke til USB storage "standar'n". Nå har jeg en iAudio X5L fra Cowon som jeg bare monterer som en disk og kopierer over det jeg vil ha. Skjønner ikke hvorfor dette skal være så vanskelig å få til.

 

Men desverre begår også Cowon synden med win32 avhenging firmware oppdatering, blir levert i en .exe fil. Kanskje det går i Wine??

Lenke til kommentar
Er klar over det dere sier. Murphy var en kaptein(?) i den amerikanske marine, og var så pessimistisk, at kollegene hadde moro av å lage en lov. Disse er så blitt modifisert og utvidet.

5098859[/snapback]

Han var major, og jobbet i flyvåpenet som ingeniør.

 

Egentlig er opphavet til Murphys lov OG den orginale definisjonen omstridt.

Etter at jeg fant en bok om slike "lover" i en eske hjemme, skrevet og kompilert av Gudmun Hærnes av alle personer, har jeg interessert meg for temaet.

Den beste historien om når, hvem, hva, hvor, hvordan og hvorfor Murphys lov kom til liv finner du her: Why Everything You Know About Murphy’s Law is Wrong

 

Alle jeg har lest tidligere har sagt imot hverandre, denne er den første som ser saken fra alle sider.

Lenke til kommentar

Noen som vet om et KDE tema/fargetema som ligner på Mac system 7/8/9?

Fant bare et IceVM tema.

 

Glem det: Fikk IceVM temaet til å virke.

 

Nå lurer jeg på om det er en måte å se på kabeltv i KdeTV med et Lifeview FlyTV 3000 FM.

(Noen med en kanal config fil. Tror jeg har Viasat/Canal Digital Basic kabel.)

Endret av operaman
Lenke til kommentar

Faen, jeg begynner å bli nærvøs jeg...

Ingen andre som bruker Linux jo! Jeg mener, her på forumet osv er det en del, men rent bortsett fra det så kjenner jeg fint få som bruker et OS basert på Linux.

 

Jeg føler at store deler av samfunnet diskriminerer enkeltpersoner i samfunnet, og setter dem i bås. Jeg er GNU/Linux bruker, og jeg er jævelig stolt av det, men jeg føler ikke at det å bruke GNU/Linux bør føre til noen nerdestatus i samfunnet. Jeg liker ikke å bli satt i bås! Men jeg føler ikke at det er min skyld heller! Jeg har prøvd å "misjonere" for Linux, men da får jeg bare som svar: blablabla, Du er ikke mann før du klarer å sette installerer ordbok i office, blablabla, du er passe nerd da, blablabla, kanke bruke Linux fordi jeg spiller WoW. Jeg bare sier: Hva er det med folk?

 

Dessuten så føler jeg at mange Windows-brukere tror at GNU/Linux ikke har utviklet seg siden tidlig på 90tallet, noe som irriterer meg veldig!

 

Dessuten, har antallet brukere av GNU/Linux økt, eller har det sunket? Er det bare waste of time å lære seg Linux ordentlig? Har på følelsen at så godt som alle skoler og arbeidsplasser bruker Windows, og at hvis jeg går inn for å lære meg Linux skikkelig, så ender jeg opp med skjegget i postkassa om noen år da apocalypsen har inntruffet og alle computere bruker Windows. Er lissom redd for scenratioet:

 

Arbeidsgiver: Hvordan kompetanse har du når det gjelder data?

Meg: Joda, jeg kan en del Linux.

Arbeidsgiver: Oja, det var veeeldig dumt. Så dumt var det at du ikke kan få jobb her. Fordi her er vi ute etter et individ som har vært utsatt for et globalt monopol gjennom hele livet og kan bruke alle Microsofts' produkter :cry:

 

*Snakker som Harald Eia aka Lena*

Faen! Hold rundt meg da! Ser dere ikke at jeg har det vondt!

 

Jeg er en del av en undergruppe som blir undertrykket av store deler av samfunnet, men jeg er utrolig stolt av det!

Vi som en subkultur må stå sammen! Til syvende og sist blir det VÅR oppgave å befri PC-brukere verden over!

Sagt av Jorek 4/11 2005 - Bruk det som signatur, det skal i hvert fall jeg!

Lenke til kommentar
Faen, jeg begynner å bli nærvøs jeg...

Ingen andre som bruker Linux jo! Jeg mener, her på forumet osv er det en del, men rent bortsett fra det så kjenner jeg fint få som bruker et OS basert på Linux.

 

Jeg føler at store deler av samfunnet diskriminerer enkeltpersoner i samfunnet, og setter dem i bås. Jeg er GNU/Linux bruker, og jeg er jævelig stolt av det, men jeg føler ikke at det å bruke GNU/Linux bør føre til noen nerdestatus i samfunnet. Jeg liker ikke å bli satt i bås! Men jeg føler ikke at det er min skyld heller! Jeg har prøvd å "misjonere" for Linux, men da får jeg bare som svar: blablabla, Du er ikke mann før du klarer å sette installerer ordbok i office, blablabla, du er passe nerd da, blablabla, kanke bruke Linux fordi jeg spiller WoW. Jeg bare sier: Hva er det med folk?

 

Dessuten så føler jeg at mange Windows-brukere tror at GNU/Linux ikke har utviklet seg siden tidlig på 90tallet, noe som irriterer meg veldig!

 

Dessuten, har antallet brukere av GNU/Linux økt, eller har det sunket? Er det bare waste of time å lære seg Linux ordentlig? Har på følelsen at så godt som alle skoler og arbeidsplasser bruker Windows, og at hvis jeg går inn for å lære meg Linux skikkelig, så ender jeg opp med skjegget i postkassa om noen år da apocalypsen har inntruffet og alle computere bruker Windows. Er lissom redd for scenratioet:

 

Arbeidsgiver: Hvordan kompetanse har du når det gjelder data?

Meg: Joda, jeg kan en del Linux.

Arbeidsgiver: Oja, det var veeeldig dumt. Så dumt var det at du ikke kan få jobb her. Fordi her er vi ute etter et individ som har vært utsatt for et globalt monopol gjennom hele livet og kan bruke alle Microsofts' produkter :cry:

 

*Snakker som Harald Eia aka Lena*

Faen! Hold rundt meg da! Ser dere ikke at jeg har det vondt!

 

Jeg er en del av en undergruppe som blir undertrykket av store deler av samfunnet, men jeg er utrolig stolt av det!

Vi som en subkultur må stå sammen! Til syvende og sist blir det VÅR oppgave å befri PC-brukere verden over!

Sagt av Jorek 4/11 2005 - Bruk det som signatur, det skal i hvert fall jeg!

5106471[/snapback]

 

Personlig vet jeg om mange, som er dønn bestemt på at XP blir deres siste windows - de nekter Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...