Gå til innhold

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Føler selv showet nå virker mer og mer iscenesatt for hver episode/sesong. Om det er fordi jeg (tidligere) ikke var klar over det, eller fordi det nå faktisk er mer iscenesatt, kan jeg strengt tatt ikke uttale meg om. Det er det vel bare folka som jobber med showet som vet med sikkerhet.

 

For all del, følger fortsatt med på Top Gear, og det er mye som fortsatt er morsomt. Men litt mindre manus hadde ikke skadet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vel godt gjøres å bare leve på tilfeldigheter og improvisasjon når de har holdt på så lenge som de har gjort. Og det er jo deres humor som skinner igjennom. Se på de som sketsjer de gjør, som de synes er morsomme.

 

Om det var like skriptet før som nå aner jeg ikke, men det er lettere å gjennomskue det nå i alle fall. Morsomt er det uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vel aldri plagdes så mye av at det er skriptet, da jeg synes det alltid har vært mer eller mindre slik.

Det er verdens mest sette tv program, og det har et budsjett som ikke mange andre tv show kan matche.

BBC vil nok ikke, eller har råd til å overlate for mye til tilfeldighetene når de sikkert har ganske strengt tidsskjema å forholde seg til.

Være seg å stoppe trafikk på veier for å filme, ha helikopter i lufta osv.

Muligens har det de siste sesongene begynt å skinne litt gjennom at de har gjort veldig mye, og at de er litt tom for ideer. Og at dette igjen får det at ingen av gutta er spesielt flinke skuespillere til å gjøre skriptingen mer åpenbar. At også folk rundt omkring diskuterer dette mer nå, sånn som f.eks her inne vil også gjøre at flere tenker over dette, og da lettere legger merke til det.

 

Uansett, Top Gear får i hvertfall meg fortsatt til å le så tårene triller, og er ukas høydepunkt hva tv angår. Så får jeg overleve med at ting er iscenesatt for at jeg skal få mine latterkuler hver søndag, og bli imponert av kamaera/redigerings folka bak showet.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Enig med archongamer der, lite som kan måle seg med Top Gear.

 

Redigeringen og kameraføringen, har blitt mye bedre de siste årene ja. For noen sesonger siden, hadde de lagt på så mye musikk, at den overdøvet det Jeremy sa...

Lenke til kommentar

Føler selv showet nå virker mer og mer iscenesatt for hver episode/sesong. Om det er fordi jeg (tidligere) ikke var klar over det, eller fordi det nå faktisk er mer iscenesatt, kan jeg strengt tatt ikke uttale meg om. Det er det vel bare folka som jobber med showet som vet med sikkerhet.

 

For all del, følger fortsatt med på Top Gear, og det er mye som fortsatt er morsomt. Men litt mindre manus hadde ikke skadet?

 

Har følt akkurat det samme selv. Det er kanskje 1/10 vitser jeg synes er morsomt nå, for resten blir liksom gjenbruk av elementer de har brukt før eller overbruk av stereotypene (Jeremy er alltid korttenkt og politisk ukorrekt, Hammond får alltid gjennomgå av de to andre og James er alltid treig). Det blir liksom mindre og mindre overraskende så det til slutt er bilinteressen som får meg til å glo på showet siden altfor mye er overdrevet og iscenesatt..

Endret av Ham 550
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Har følt akkurat det samme selv. Det er kanskje 1/10 vitser jeg synes er morsomt nå, for resten blir liksom gjenbruk av elementer de har brukt før eller overbruk av stereotypene (Jeremy er alltid korttenkt og politisk ukorrekt, Hammond får alltid gjennomgå av de to andre og James er alltid treig). Det blir liksom mindre og mindre overraskende så det til slutt er bilinteressen som får meg til å glo på showet siden altfor mye er overdrevet og iscenesatt..

 

Jeg slenger meg på denne. Top Gear har ikke klart å fornye seg de siste sesongene. Før så gjorde de ihvertfall en god jobb med å få vitsene til å føles naturlig. For ikke snakke om at de faktisk var morsomme før. Det må da være mulig å få fatt i noen nye manuskrivere med et nytt reportoar av vitser!

 

..penis vitser går naturlig nok aldri ut på dato da.. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...