Gå til innhold

Opera Vs Firefox


Anbefalte innlegg

Helt enig med asdfgh.. De som synes at Opera har alt for mye knapper og stæsj gidder bare ikke å bruke 3 min på å fjerne det de ikke vil ha. Jeg har samme oppsettet som asdfgh, men har beholdt tekst reklamen fra google, som dekker noen fattige pixler i høyden. (Trykker villig på reklamen om den er interessant, for å støtte Opera;)

 

Hint: høyreklikke på verktøylinjene --> Tilpass verktøylinjer og så finner du resten ut selv.. og om opera ser kjdelig ut kan man jo bare laste ned skins/drakt, fra Opera.no

 

Opera :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt enig med asdfgh.. De som synes at Opera har alt for mye knapper og stæsj gidder bare ikke å bruke 3 min på å fjerne det de ikke vil ha. 

 

 

Og de som ikke gidder å bruke 3 minutter på å finne et par FF-extensions likeså ;)

 

Uansett, begge er digge nettlesere, spesielt etter 3 minutters mekking... (jeg bruker FF)

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Har noen nevnt mouse-gestures (skrives det slik?). Det er UTROLIG deilig.

Dessuten kan du skinne Opera om du vil.

Ekstra toolbars, kan man enkelt fjerne.

Opera koster penger om du vil fjerne banneren. Selv har jeg fjernet den med god samvittighet.

I FF må du laste ned extensions, og det tar mer tid enn det tar å fjerne toolbars.

Og opera har en fin popup-remover. Har ikke fått en eneste popup siden jeg fikk meg Opera.

 

OPERA!! :love:

 

edit: lliffe

Endret av joda_321
Lenke til kommentar

Også har jeg merket at firefox har en tendens til å blinke noe helt sinnsykt når den skal vise swf's. Det skjer både hjemme hos meg og på skolen. JA jeg har siste versjon.

 

Og om du av en eller annen syk grunn skulle velge å ha fullscreen i Opera er den 100% fullscreen. viser ikke engang navigationbar. Det gjør den i FF. Dette kan løses med mousegestures :thumbup:

 

EDIT: la til noe

Endret av joda_321
Lenke til kommentar

tror jeg beholder Opera då, siden jeg har faktisk har betalt for det så e det jo bare å mekke litt på det så ser den sikkert mye bedre ut sånn som dere andre sier. :) Men noen som vett hvordan jeg installerer macromedia flash player på Opera Explorer? http://www.macromedia.com/shockwave/downlo...ShockwaveFlashv

 

prøver å installere det på standard måte, men det er akkuratt som om det ikke har blitt installert

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Opera er kanskje raskere enn FireFox, men er til gjengjeld rotete og tar "stor plass" på skjermen.

Feil igjen:

Se på dette bildet. Jeg klarte å strippe Opera for flere pixler enn FF. Og da med basic knapper og funksjoner.

 

EDIT: jeg har skinnet versjon, men om jeg brukte standard, tror jeg faktisk Opera slo FF med 1 pixel og to.. :thumbup:

post-26-1112129284_thumb.jpg

Endret av joda_321
Lenke til kommentar
Opera er kanskje raskere enn FireFox, men er til gjengjeld rotete og tar "stor plass" på skjermen.

Har brukt både Opera og Firefox. Opera tar ikke større plass på skjermen enn Firefox, kommer helt an på hvilke verktøylinjer man har aktivert. Tar i hvertfall ikke større plass enn Firefox hvis man kun har aktivert de samme verktøylinjene som er standard i Firefox

Lenke til kommentar
Opera er kanskje raskere enn FireFox, men er til gjengjeld rotete og tar "stor plass" på skjermen.

Feil igjen:

Se på dette bildet. Jeg klarte å strippe Opera for flere pixler enn FF. Og da med basic knapper og funksjoner.

 

EDIT: jeg har skinnet versjon, men om jeg brukte standard, tror jeg faktisk Opera slo FF med 1 pixel og to.. :thumbup:

Og fjerner du menybaren vinner du enda mer plass.

post-26-1112129701_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Høyreklikk på den "linja" som du ser den ligge på hos han og velg: "Vis søkemuligheter" og deretter velg Google!

 

Edit: Men selv så liker jeg ikke å ha den og bruker en annen metode - Trykk ctrl+n før å få opp ny side i opera, skriv inn g (for google), mellomrom og deretter søket ditt i URL linja!

 

Du trenger ikke å åpne ny side for dette, men det er kjekt å ikke måtte trykke tilbake for å kome tilbake til det du drev med igjen ;)

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
dersom du skriver i adresselinjen: "g salamander", så søker den automatisk i google for deg etter order salamander. Du trenger ikke google-search vinduet. I FF må du skrive "google salamander", litt mer tungvindt.

I tillegg kan man lage egne søk. ;)

 

Under ser du hvordan epostklienten fungerer. I vinduet ser du alle motatte epost og alle meldinger over RSS.

post-26-1112132270_thumb.png

Lenke til kommentar
Også har jeg merket at firefox har en tendens til å blinke noe helt sinnsykt når den skal vise swf's. Det skjer både hjemme hos meg og på skolen. JA jeg har siste versjon.

 

Og om du av en eller annen syk grunn skulle velge å ha fullscreen i Opera er den 100% fullscreen. viser ikke engang navigationbar. Det gjør den i FF. Dette kan løses med mousegestures :thumbup:

 

EDIT: la til noe

Om du vil legge til ting i Fullskjerm-modus, bare trykk Shift-F12 og legg dem til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...