Gå til innhold

Alder på gamere


Hvor gammel er du? (Svar kun hvis du spiller en del data- og videospill.)  

421 stemmer

  1. 1. Hvor gammel er du? (Svar kun hvis du spiller en del data- og videospill.)

    • 0-9
      0
    • 10-19
      221
    • 20-29
      145
    • 30-39
      44
    • 40-49
      5
    • 50-59
      0
    • 60-69
      0
    • 70-79
      2
    • 80-89
      1
    • 90-99
      0
    • Eldre
      2


Anbefalte innlegg

22 år og spiller pga utfordring, adreanlin og slikt. Ser det akkurat som en sport kan du si bare at her er det reaksjon og tenking som er redskapene.

 

Spill er dagens digitale leketøy og det kommer det til å være i lang tid framover. Vi vil bli utfordret og vi liker å leke mektige, det ligger i genene våre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er 18 og speller fordi det er lite annet å gjørra.

 

Fest og sosialt liv er lite intresant, spelling er mer morro.

 

Første spellet jeg spelte vart på Commodore 64.. når jeg var 7-8 år gammal, men det ble ikke mye av det. Gaminga ble sterkt trappa opp når Playstation kom; bedre grafikk pluss at spella ble mer min stil.

Lenke til kommentar
Er 23, har spilt siden Commodore 64/Amiga dagene.

Ahh.. jeg satt og pressa "play on tape" i 7-8 års alderen. Det var tider. Aller første spillet jeg fikk var klassikeren Bruce Lee, helt genialt - i alle fall der og da!

 

Til Amiga 500 husker jeg Firepower som var et genialt tanksspill der du kunne spille mot eller med en kompis. Helt fantastisk spill.

 

Edit: Trøtt ja..

Endret av Radial
Lenke til kommentar
Ahh.. jeg satt og pressa "play on tape" i 7-8 års alderen. Det var tider. Aller første spillet jeg fikk var klassikeren Bruce Lee, helt genialt - i alle fall der og da!

 

Til Amiga 500 husker jeg Firepower som var et genialt tanksspill der du kunne spille mot eller med en kompis. Helt fantastisk spill.

 

Edit: Trøtt ja..

Alle kameratene mine hadde kassettspiller, men jeg koste meg med diskettstasjon.. muhahaha

 

Husker godt Outrun, Giana Sisters, Internasjonal Karate osv på C64. Har ikke spilt så mye Amiga 500, men husker noen få spill i farten ja (to av onklene mine hadde den) :)

Lenke til kommentar

Jeg blir 18 i år og har spilt siden jeg først ankom Norge (når jeg var 6-7år).

 

Jeg spiller fordi det er god underholdning, tja, er vel egentlig kun derfor. Dessuten bryr jeg meg ikke no spess om grafikk, men gameplay - ett ord som nesten virker ukjennt på dette forumet.

Lenke til kommentar

Er 20 år og spiller fordi av en eller annen grunn ble jeg interesert i spill da PSX kom ut i 1997 og har spilt siden den tiden, men holder meg mye til PC-spilling. Mens kompisene mine drikker seg dritings om fredagskveldene og lørdagskveldene velger jeg heller spilling fremfor alkohol. :) Spesiellt hvis det ikke er skole eller det er ferie eller fritid og det er kjedeligt så blir alternativet spilling fordi da flyr tiden unna. :cool:

Lenke til kommentar

Er 13 år og har spilt siden jeg var 6. Spilte først litt SNES (eller var det NES?) i tidlig 6-års alder, jeg fikk låne av en moren min kjente. Da ble det mye Super Mario gitt. Etter spilte jeg veldig mye PS1 så kom N64 osv osv.

Så jeg har vel spilt i rundt 7 år jeg kommer ikke til å slutte for å si det sånn. Det har bare blitt mer og mer spilling de siste årene men det begynner å trappe litt nedover engang i blant men så begynner det for fult igjen :)

Lenke til kommentar

Hey, mulig det var litt korttenkt, men jeg syntes det best å ha like store kategorier, slik at det ville danne en riktig fordelingskurve. Og 10-19 er da vitterlig ikke noen mer vesentlig gruppe enn 30-39?

 

Anyways, blir dumt å slette den gamle og lage en ny nå, enig?

 

Det burde muligens vært delt opp i fem-års-intervaller i stedet, det ble bare så skrekkelig mange valg sånn.

Lenke til kommentar

Løsningen ville vært å droppe alle gruppene over 60 og kalle dem 60+, og så lage alternativer med høyere oppløsning. Grunnen til at 10-19 er helt spesiell i forhold til 30-39 er at forskjellen mellom ti- og nittenåringer er NOE større enn forskjellen mellom 30- og 39-åringer.

 

Som du nevner er det for sent å endre på voten. Jeg vet ikke hvem som laget den, men fy på ham/henne.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Er 20 år og spiller fordi av en eller annen grunn ble jeg interesert i spill da PSX kom ut i 1997 og har spilt siden den tiden, men holder meg mye til PC-spilling. Mens kompisene mine drikker seg dritings om fredagskveldene og lørdagskveldene velger jeg heller spilling fremfor alkohol. :) Spesiellt hvis det ikke er skole eller det er ferie eller fritid og det er kjedeligt så blir alternativet spilling fordi da flyr tiden unna. :cool:

Ingen dom tankegang det. At spilling er et bra alternativ til å drikke deg sønders og sammen, og til og med gjøre noe så flaut som å......danse :blush:

 

Men på en annen side så kommer det ikke så mange jenter i kontakt med meg når jeg spiller :hmm:

 

Løsning=spille i fulla....don't think so

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...