Gå til innhold

Alder på gamere


Hvor gammel er du? (Svar kun hvis du spiller en del data- og videospill.)  

421 stemmer

  1. 1. Hvor gammel er du? (Svar kun hvis du spiller en del data- og videospill.)

    • 0-9
      0
    • 10-19
      221
    • 20-29
      145
    • 30-39
      44
    • 40-49
      5
    • 50-59
      0
    • 60-69
      0
    • 70-79
      2
    • 80-89
      1
    • 90-99
      0
    • Eldre
      2


Anbefalte innlegg

Løsningen ville vært å droppe alle gruppene over 60 og kalle dem 60+, og så lage alternativer med høyere oppløsning. Grunnen til at 10-19 er helt spesiell i forhold til 30-39 er at forskjellen mellom ti- og nittenåringer er NOE større enn forskjellen mellom 30- og 39-åringer.

 

Som du nevner er det for sent å endre på voten. Jeg vet ikke hvem som laget den, men fy på ham/henne.

Jeg satte opp tråden, men jeg satte ikke opp voten :no: det var administratoren, jeg ville bare diskutere hvorfor man spiller og alder på forskjellige folk :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hepp! Jeg er 25 år, og har altid vært interresert i data. Helt siden seint 80 tallet hvor jeg fikk min første Commodore 64, deretter pc ("bærbar" 30kg, 8086, 10mb hdd, 360kb fdd, grønn svart cga 7" skjerm. Konge!) Ikke hovedsakelig for spilling men litt programmering, skriving etc. Men spillene har jo vært med hele veien, også når konsollene fikk frem endel bra spill som GT serien, blir man hekta, i og med det kan konkurrere med PC.

 

Syns det er genialt at gamer verdenen tar så mye av som den gjør om dagen, og spillene begynner å bli så bra utseende messig at de største mediene (VG/DB/TV etc) lukker øynene skikkelig opp for sånt. Så det blir liksom helt normalt å spille, alle på min alder vet jo hva foreldrene våre syns om spilling......"det er liksom for barn det", men nei, det er det f**n ikke lengre. Og om 20 år så er det sikkert normalt at 50 - 60 åringer og pensjonister spiller data/konsoll spill.

 

Spilling er som film, bare mye bedre, man må faktisk gjøre noe, med kropp og hjerne. Mange filmer må man oxo bruke hjernen, men spilling er mer aktiverende.

Endret av Totte-
Lenke til kommentar

Er 14 år og spiller ganske mye.

 

 

Hmm, lurer på hvor populært spilling blir for eldre menn etterhvert? Nå til dags er jo de som spiller fra 5-30 år. (Jada, det finnes mange untak, men generelt sett er dette denne største gruppen) Men hva skjer om f.eks. 30 år? Jeg vet at jeg ikke vil gi opp spillinga. Er bare litt rart å tenke på. Se for deg en 60 år gammel mann som spiller PC eller playstation, eller en konsoll eller whatever som blir aktuell, istedenfor å klippe plenen eller noe sånt. :p

Lenke til kommentar
Jo det gjer den faktisk. Bur sjølv i Sogn og Fjordane og her får du BT i butikken. :)

Sier du det du. Interresant. Da vet jeg det også.

 

On-Topic: Ville nå si at denne undersøkelsen heller appelerer til alder på gamer.no tilhengere. Er jo ikke slik at alle gamere av alle aldre henger akkurat her. Finnes sikkert gamere på åtte år som aldri har vært inne på et forum før.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Jo det gjer den faktisk. Bur sjølv i Sogn og Fjordane og her får du BT i butikken. :)

Sier du det du. Interresant. Da vet jeg det også.

 

On-Topic: Ville nå si at denne undersøkelsen heller appelerer til alder på gamer.no tilhengere. Er jo ikke slik at alle gamere av alle aldre henger akkurat her. Finnes sikkert gamere på åtte år som aldri har vært inne på et forum før.

Ja 8åringer som spiller San Andreas. Huff huff. Men det er klart det, ikke alle her får stemt om man ikke sjekker.

Lenke til kommentar

Jeg er for tiden 20 år gammel.

 

Jeg har spilt spill siden jeg var ganske liten og vi fikk oss en commodore 64. Så ble det masse spilling når vi fikk oss en Nintendo, og så senere Super Nintendo. Og så klart GameBoy når jeg reiste veldig langt. Så pc og Playstation og nå Playstation 2. Jeg har alltid vært glad i å spille spill på konsoll og pc. Jeg er sikker på at jeg kommer til å fortsette med det til jeg er gammel.

Lenke til kommentar

Jeg er 19 år, og spiller fordi det er morro. Desverre har det blitt mindre spilletid på meg med årene, da jobb, sosiale aktiviteter, politikk og idrett har opptatt mye av tiden min.

 

Har stort sett vært hekta siden den første sega maskinen kom i hus (master system II med alex kidd innebygd) og 386 laptopen til pappa fra samme tid, og har i dag en pen samling av både konsoller og spill. Og selvfølgelig PCen min :love:

 

Nå går det stort sett i rollespill, morrowind med div mods offline, og guildwars er bestilt, og jeg venter i spenning :D

 

edit: kul avatar, SweeeTMaN ;)

Endret av Melfacion
Lenke til kommentar
Hmm, lurer på hvor populært spilling blir for eldre menn etterhvert? Nå til dags er jo de som spiller fra 5-30 år. (Jada, det finnes mange untak, men generelt sett er dette denne største gruppen) Men hva skjer om f.eks. 30 år? Jeg vet at jeg ikke vil gi opp spillinga. Er bare litt rart å tenke på. Se for deg en 60 år gammel mann som spiller PC eller playstation, eller en konsoll eller whatever som blir aktuell, istedenfor å klippe plenen eller noe sånt. :p

Det er faktisk mange i den alderen som spiller. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...