Gå til innhold

Stille forumklokka til sommertid?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn går det når man ikke kjører server som stiller om tiden selv :D

 

Regner med at de har lyst til å gjøre det manuelt siden det kanskje ligger an til kluss i databasen eller noe hvis tiden plutselig 'hopper' og eventuelle prosesser som går ut i fra klokken blir satt ut.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
QUOTE (Remerser @ 27/03/2005 : 11:47)
Tiden går alltid tregere på Hw.no, opp gjennom årene har det blitt akkurat en time.. Det er nok grunnen.

Jeg tviler på at det stemmer Remerser ;) , klokken på forumet har alltid vært temmelig lik klokken min. Senest i går når jeg så på klokken var de nyeste innleggene postet rundt det klokkeslettet og nå i dag er den(forumklokka) en time feil. Kanskje det er klokken din det er noe feil med?

 

edit: Og hvis det hadde vært et faktum det du sa, hvorfor har ingen da lagt merke til det tidligere. Skal litt til for 60 000 brukere å ikke se det :yes:

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

QUOTE (The Strategy-player @ 27/03/2005 : 15:09)
Ja greit da :blush: , skjønte vel egentlig det...

@ Ernie: Hadde det ikke vært bedre om hardware.no hadde stilt tiden for alle,
og hvorfor gjør det ikke det?

Vel, serverklokka følger GMT, ikke GMT+1. Skulle man rette på serverklikka blir det riktig for oss i Norge, men ikke for de som ikke har DST. Det er forøvrig fult mulig å lage det slik at man automatisk kan endre om DST-innstillingene når klokka i virkeligheten skal stilles. vBulletin har denne funksjonen blant annet.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...