Gå til innhold

Studentboliger i Bergen (særlig nær NHH)


Zattaxu

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan komme med anbefalinger av hvor det er bra å bo i Bergen, regner med å studere ved NHH til høsten og trenger råd. Av studentboliger er det vel først og fremst de i Øyjordveien eller Hatleberg som er aktuelle. Er det noen som har noen bilder fra en leilighet på ca. 30 kvadrat, slik at jeg kan få et visst innntrykk av hvordan det ser ut?

 

Hvis noen har noen synspunkter på hvordan det er å bo på de forskjellige steder i Bergen så mottas disse også med takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du likte militæret, så regner jeg med at de to plassene du nevner er helt OK. Det er mye marsjering i veigrøfta på kveldstid, for å si det sånn. Men så er jo NHH-studenter spesielle da. Personlig ville jeg nok prøvd å finne et sted som er litt mer sentralt.

 

Dersom du kan velge fra øverste hylle, så er følgende plasser i Bergen bra:

- Nordnes ("Hvis Bergen var en innsjø, ville Nordnes vært dens lilje..." ;) )

- Møhlenpris (sjel i massevis og fotballbane!)

- Nygårdshøyden (UiB)

- Fjellsiden/Fløysiden (du kommer i alle fall i god form...)

 

Steder du ikke vil bo:

- alt som ligger utenfor bomringen! Og ja, NHH ligger utenfor. Så da bør du i det miste bosette deg på rett side...

Lenke til kommentar
Det beste du gjør er å finne noen du kan bo sammen med. Finner du et kollektiv av noe slag kan du bo godt, midt i sentrum for den summen.
Har først og fremst lyst til å bo i en egen 1-roms leilighet (større enn en hybel på 10 kvm) med eget bad og lite kjøkken. Jeg har ikke lyst til å bo i kollektiv fordi man da som regel både deler bad og kjøkken, og hvis noen ikke vasker etter seg, blir det fort lite hyggelig...

 

I tillegg synes jeg det kanskje kunne vært greit å bo i noen studenthybler, fordi man da får litt kontakt med andre studenter, uten at man nødvendigvis deler leilighet med dem.

 

Noen forslag?

Endret av Zattaxu
Lenke til kommentar

Jeg vet veldig lite om studentleiligheter egentlig. Men jeg vet at den leiligheten jeg bor i nå blir ledig fra høsten av. Hybelleilighet på trolig under 30kvadratmeter, men den koster 3500kr i måneden, har høy standard, nytt kjøkken med innebygde hvitevarer, nytt bad med fliser, dusjkabinett og opplegg for vaskemaskin. Sovealkove med plass til enkeltseng og en liten PCpult i enden. 10min fra sentrum med buss (laksevåg bydel). Spørsmålet er om de vil ha deg her ;) Du er sikkert gutt, og jeg tror de helst ville ha kvinnelige leietakere.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Jeg vet veldig lite om studentleiligheter egentlig. Men jeg vet at den leiligheten jeg bor i nå blir ledig fra høsten av. Hybelleilighet på trolig under 30kvadratmeter, men den koster 3500kr i måneden, har høy standard, nytt kjøkken med innebygde hvitevarer, nytt bad med fliser, dusjkabinett og opplegg for vaskemaskin. Sovealkove med plass til enkeltseng og en liten PCpult i enden. 10min fra sentrum med buss (laksevåg bydel). Spørsmålet er om de vil ha deg her ;) Du er sikkert gutt, og jeg tror de helst ville ha kvinnelige leietakere.

Er gutt ja, og er ikke sikker om jeg vil bo på Laksevåg heller, siden det ligger på "feil" side av sentrum i forhold til NHH, lettere å bo i enten sentrum eller ved NHH, men er det noen andre som har noen flere innspill?

Lenke til kommentar

første året som student er hatleberg et greit sted, særlig om du skal gå på NHH.. kjenner noen som bor der, og de trives. blir kjent med mange folk osv.. så får du også orientert deg litt ang leilighet eller lignende.

 

SiB funker bra det. jeg bor i SiB hybel i sentrum. hadde selv aldri valgt hatleberg. men så går jeg ikke på NHH da.

 

et fint tips kan også være å lete etter noe i sandviken. ikke så langt fra NHH, og gode bussforbindelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...