Gå til innhold

ATA133 2mb cache eller ATA100 8mb cache ???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare Western Digital som har 8Mb cache nå, og bare Maxtor som tilbyr ata133 disker. Hvis du skal ha den raskeste disken for øyeblikket så kjøp WD 120 eller 80GB med 8MB cache. Hvis du vil ha en som er litt billigere og nesten like kjapp så kjøp 120GB disken til IBM. Nå er det nye disker som kommer på markedet i løpet av kort tid som øker datatettheten per plate fra 40 til 60GB (7200rpm). Disse vil bli de raskeste diskene til nå....Seagate vil også komme med en av disse i S-ATA 150 formatet til høsten. Disse nye diskene kan en vel vente at vil nærme seg 60MB i sek i lesehastighet.......ergo ata 100 disker holder i massevis.....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-30 02:29, mohuhau skrev:Den eneste grunnen til å velge ata133 er vel at det støtter harddisker over en viss kapasitet(120gb?)


 

Er det ikke 128GiB eller? Husker ikke helt men det skal finnes en patch til alle Win OS'r som fixer dette.

 

Men selv ville jeg satset på en Western Digital ATA/100 8MB Cache hvis jeg skulle ha ny harddisk, som jeg straks skal ha 120GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...