Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Analsex kan føre til at rompehullen "sprekker". Man fiser vel ekstremt mye uten at man vil. Løs avføring (bæsj) vil vel bli normalt. Etter et stund med analsex forblir vel rompehullet ganske så stort.

 

Er sikkert mange andre innvendige og utvendige skade som kan forekomme.

 

Men hvorfor finner folk ut at de plutselig er homofile?

6654022[/snapback]

 

Litt mye "vel" og "sikkert" her? Seriøst, om du har avstått fra å gå på do et par dager, har du sikkert presset ut en del saker som er tykkere enn en vanlig kuk. Uten kopiøse mengder glidemiddel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er nå grunnen til at mange plutselig finner ut at de er homofile? :dontgetit:

6651632[/snapback]

 

Vel, hvis de føler at de ikke klarer å ha noe godt forhold når man er hetero kan man jo alltids prøve seg med en med samme kjønn?? Ikke vet jeg hvordan de er sikker, men jeg støtter min teori :p DEssuten TROR jeg at det er mange som utgir seg for å være hetro faktisk er homofil... :hmm:

6651981[/snapback]

TREND!

Lenke til kommentar
Som det står i bibelen;

1: du skal ha kjærlighet for dine medmennesker...

2:homofili er SYND...

 

En litt enkel jente i klassen min sa at bibelin gikk imot seg selv, men det går ann å være glad i en som har en annen sexuell legning enn en selv...

6649124[/snapback]

Akkurat her er noe jeg mener kristne bør tenke over nøye. Jeg er selv kristen, og har tenkt lenge på akkurat dette "problemet".

 

Dersom du er kristen, tror du Gud har skapt mennesket. Dersom Gud har skapt mennesket, hvorfor er det homofile mennesker? Har Gud skapt homofile? Hvorfor står det da at homofili er synd, dersom det er mulig at Gud har skapt homofile, har Gud da skapt mennesker som ikke kan leve livet i kjærlighet uten synd?

 

I bibelen står det at kjærlighet mellom mennesker er blant de største og flotteste gavene Gud har gitt oss. Vi kan da si at kjærlighet er godt. Homofili er kjærlighet. Er homofili (kjærlighet) da en synd?

 

Dersom man er homofil, hva er da den største synden? Leve livet ensom, og dermed unngå dette flotte kalt kjærlighet; leve en livsløgn som heterofil, og dermed synde (løgn), eller oppleve kjærlighet (godt) som homofil (synd)?

 

Er det rett av kristne å nekte homofile prester, dømmer ikke vi da andre? Står det ikke i bibelen at vi mennesker ikke skal dømme? Hva er verst, å leve ett liv i homofili (synd), eller dømme og baksnakke (synd) en homofil (synder)?

 

Var ikke Jesus sin lærdom at vi mennesker var skapt av Guds kjærlighet, og at vi skulle vise toleranse, tillit, tilgivelse, og kjærlighet mellom hverandre? Bør ikke kristne dermed akseptere at andre kristne er homofile?

 

1. Kor 13: "Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten."

 

Hva er det som gjør kjærlighet mellom homofile mindre verdt enn kjærlighet mellom heterofile?

 

Jeg har ikke noe universalsvar på noen av disse spørsmålene, men jeg synes de er utrolig viktige å tenke over.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg har ikke noe universalsvar på noen av disse spørsmålene, men jeg synes de er utrolig viktige å tenke over.

6656218[/snapback]

 

Gjennomtenkt, og tankevekkende ...savner flere slike kristne som deg.

 

 

Jeg mener forøvrig at uten fordømmelse fra miljøet rundt en så hadde det vært den naturligste ting i verden å foretrekke eget kjønn.

Lenke til kommentar

Fikk lyst til å spørre om en ting: Hvor mange her inne er binysgjerrige?

 

En britisk seksualundersøkelse for en del år tilbake avslørte at langt flere enn man tror har hatt opptil flere homoseksuelle eller heterofile (alt ettersom man var homo eller hetero) opplevelser.

 

Binysgjerrighet er visstnok vanligere enn man tror, men veldig lite omtalt og så vidt jeg vet ikke særlig akseptert. F.eks. blir jo menn stempla som homofile om de klemmer andre menn utenom kompisklemmene. På en annen side er det i mange miljøer bare hawt om to damer skulle finne på å kline. Lesbestempling er langt fra så vanlig som homsestempling. :shrug:

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Som det står i bibelen;

1: du skal ha kjærlighet for dine medmennesker...

2:homofili er SYND...

 

En litt enkel jente i klassen min sa at bibelin gikk imot seg selv, men det går ann å være glad i en som har en annen sexuell legning enn en selv...

6649124[/snapback]

Akkurat her er noe jeg mener kristne bør tenke over nøye. Jeg er selv kristen, og har tenkt lenge på akkurat dette "problemet".

 

Dersom du er kristen, tror du Gud har skapt mennesket. Dersom Gud har skapt mennesket, hvorfor er det homofile mennesker? Har Gud skapt homofile? Hvorfor står det da at homofili er synd, dersom det er mulig at Gud har skapt homofile, har Gud da skapt mennesker som ikke kan leve livet i kjærlighet uten synd?

 

I bibelen står det at kjærlighet mellom mennesker er blant de største og flotteste gavene Gud har gitt oss. Vi kan da si at kjærlighet er godt. Homofili er kjærlighet. Er homofili (kjærlighet) da en synd?

 

Dersom man er homofil, hva er da den største synden? Leve livet ensom, og dermed unngå dette flotte kalt kjærlighet; leve en livsløgn som heterofil, og dermed synde (løgn), eller oppleve kjærlighet (godt) som homofil (synd)?

 

Er det rett av kristne å nekte homofile prester, dømmer ikke vi da andre? Står det ikke i bibelen at vi mennesker ikke skal dømme? Hva er verst, å leve ett liv i homofili (synd), eller dømme og baksnakke (synd) en homofil (synder)?

 

Var ikke Jesus sin lærdom at vi mennesker var skapt av Guds kjærlighet, og at vi skulle vise toleranse, tillit, tilgivelse, og kjærlighet mellom hverandre? Bør ikke kristne dermed akseptere at andre kristne er homofile?

 

1. Kor 13: "Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten."

 

Hva er det som gjør kjærlighet mellom homofile mindre verdt enn kjærlighet mellom heterofile?

 

Jeg har ikke noe universalsvar på noen av disse spørsmålene, men jeg synes de er utrolig viktige å tenke over.

6656218[/snapback]

Så da er du imot homofili? Flott innlegg :)

Lenke til kommentar

La meg gjøre en ting klart fra min side: Gud finnes ikke.

 

Etter slik jeg har forstått av homofile mennesker så er de mer ryddige og pensligere enn en vanlig mann.

 

De er også litt mer seriøse når det kommer til krig og faenskap.

 

Ergo: Hiv noen homofile inn i stortinget og andre store plasser!

En hyllest til de homofile. ;)

Lenke til kommentar
Så da er du imot homofili? Flott innlegg :)

6656677[/snapback]

Takk :) Nei, jeg personlig har ingenting imot homofile, jeg bare kom med ett par spørsmål som kan være interresante for de som mener at homofili er synd kun fordi det står en plass i bibelen, ettersom jeg mener temaet er ganske åpent for tolking og debatt.

 

La meg gjøre en ting klart fra min side: Gud finnes ikke.

 

Etter slik jeg har forstått av homofile mennesker så er de mer ryddige og pensligere enn en vanlig mann.

 

De er også litt mer seriøse når det kommer til krig og faenskap.

 

Ergo: Hiv noen homofile inn i stortinget og andre store plasser!

En hyllest til de homofile. ;)

6656722[/snapback]

Rettelse: Du tror at Gud ikke finnes.

 

Angående det med renslighet etc., tror jeg det er mer basert på våre stereotyper av hvordan homofile er, og de homofile jeg kjenner er ganske normale i forhold til oss heterofile. Jeg tror og mener at seksuell legning har lite med personlighet å gjøre, og mer om hvem du ønsker å tilbringe livet sammen med :)

Lenke til kommentar

Har jo vært flere homofile stortingsrepresentanter på tinget uten at de har utmerket seg særlig, verken som politikere eller homofile. :shrug: Per Kristian Foss, f.eks.. (Hvis det var det han het...)

 

Ja, men den typen homofile du nevner er sånn at hvis de får de får en flekk olje på seg så skriker de etter en dusj og nye klær, antar jeg.

 

I politikken ville den typen homofile som oftest ikke tåle noe motstand eller holde reg rolige når det kommer til diskusjoner o.l., antar jeg.

Nok en gang oppfordrer jeg deg til å slutte å gå utifra at dine atagelser er fakta!

 

En annen ting:

Bifili har mye med homofili å gjøre, men når det reises så mange spørsmål om hvorvidt homofili er unaturlig eller ikke, reises det like mange spørsmål om hva som "feiler" de bifile. Kanskje opprette en egen tråd for en slik diskusjon heller enn å ta det her? Jeg vil gjerne diskutere bifili.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Akkurat her er noe jeg mener kristne bør tenke over nøye. Jeg er selv kristen, og har tenkt lenge på akkurat dette "problemet".

 

Dersom du er kristen, tror du Gud har skapt mennesket. Dersom Gud har skapt mennesket, hvorfor er det homofile mennesker? Har Gud skapt homofile? Hvorfor står det da at homofili er synd, dersom det er mulig at Gud har skapt homofile, har Gud da skapt mennesker som ikke kan leve livet i kjærlighet uten synd?

 

I bibelen står det at kjærlighet mellom mennesker er blant de største og flotteste gavene Gud har gitt oss. Vi kan da si at kjærlighet er godt. Homofili er kjærlighet. Er homofili (kjærlighet) da en synd?

 

Dersom man er homofil, hva er da den største synden? Leve livet ensom, og dermed unngå dette flotte kalt kjærlighet; leve en livsløgn som heterofil, og dermed synde (løgn), eller oppleve kjærlighet (godt) som homofil (synd)?

 

Er det rett av kristne å nekte homofile prester, dømmer ikke vi da andre? Står det ikke i bibelen at vi mennesker ikke skal dømme? Hva er verst, å leve ett liv i homofili (synd), eller dømme og baksnakke (synd) en homofil (synder)?

 

Var ikke Jesus sin lærdom at vi mennesker var skapt av Guds kjærlighet, og at vi skulle vise toleranse, tillit, tilgivelse, og kjærlighet mellom hverandre? Bør ikke kristne dermed akseptere at andre kristne er homofile?

 

1. Kor 13: "Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten."

 

Hva er det som gjør kjærlighet mellom homofile mindre verdt enn kjærlighet mellom heterofile?

 

Jeg har ikke noe universalsvar på noen av disse spørsmålene, men jeg synes de er utrolig viktige å tenke over.

6656218[/snapback]

Når Bibelen motsier seg såpass mye, er det på tide å tenke selv.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Når Bibelen motsier seg såpass mye, er det på tide å tenke selv.

6657026[/snapback]

Akkurat det jeg mener. Det mange ikke tenker over, er at bibelen på ingen måte er absolutt, den er bare en samling skrifter og formodninger. Gamle Testamentet inneholder jo for det meste bare gamle lover, profetier, historier, og utrolig flott poesi. Nye testamentet inneholder 4 evangelier (som jeg mener folk skal fokusere på), og en rekke brev med oppfordringer om hvordan folk skal leve. Det er nettopp disse brevene mye av dette med homofili står, og folk tolker det som påbud/forbud fra Gud, når de kun er tolkinger og formaninger fra andre kristne (spesielt Paulus).

 

Så jeg mener at bibelen bør utvilsomt leses med ett åpent sinn, gjerne litt småkritisk, og fokuseres mot Jesus ord og gjerninger, ettersom kjærlighet og toleranse helt klart bør stå i sentrum, enn fordommer og utestengelse :)

Lenke til kommentar
Ja, men den typen homofile du nevner er sånn at hvis de får de får en flekk olje på seg så skriker de etter en dusj og nye klær, antar jeg.

Alle er ikke som de i homepatruljen.

 

I politikken ville den typen homofile som oftest ikke tåle noe motstand eller holde reg rolige når det kommer til diskusjoner o.l., antar jeg.

Du synes Per Kristian Foss er en rolig fyr når det kommer til politiske diskusjoner?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...