Gå til innhold

Vann VS. PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batterivann leder faktisk strøm det også.

Gjorde enn test forleden, har en iskube som inneholder leds som aktiveres ved å senkes i vann, heldte batterivann over kontaktpunktene og det begynte å lyse.

 

Pga urenheter i luften og smuss partikler man ikke helt får bort så vil nok det alltid være tilfeller hvor det ledes litt elektrisitet.

Lenke til kommentar

Du kan putte pcen i hydraulikk olje...Tellus 22 heter den.

Snakka med en som jobber med ROV og der bruker dem helt vanlig hytraulikk olje i boxene med elektrinikk..

Grunnen her helt enkelt for hadde det hvert luft i boxen så hadde den Trenge inn vann/implodert p.g.a trykket på dypet..

Fyller di boxen med olje så får du samme trykk inni boxen..

er en trykk utligner sak på boxen tror jeg det var..

Eneste minuset er at isolasjonen på ledningene blir hard etter en tid men den leder ikke strøm og den er ikke minst billig.

På en ROV så kjører di 3000V i den olja.

 

Men varme lednings evnen vet jeg ikke noe om..

 

http://logichem.netpower.no/datasheet.aspx...844&iDepId=1075

 

lpdemon.jpg

Endret av taz
Lenke til kommentar
Du kan putte pcen i hydraulikk olje...Tellus 22 heter den.

Snakka med en som jobber med ROV og der bruker dem helt vanlig hytraulikk olje i boxene med elektrinikk..

Grunnen her helt enkelt for hadde det hvert luft i boxen så hadde den implodert p.g.a trykket på dypet..

Fyller di boxen med olje så får du samme trykk inni boxen..

er en trykk utligner sak på boxen tror jeg det var..

Eneste minuset er at isolasjonen på ledningene blir hard etter en tid men den leder ikke strøm og den er ikke minst billig.

 

Men varme lednings evnen vet jeg ikke noe om..

 

http://logichem.netpower.no/datasheet.aspx...844&iDepId=1075

Ja, det må jo være noe som ikek leder elektrisistet som er litt vannliknende som koster mindre enn 100 kroner literen? Var det ikke noen som hadde målt at bigwater-væska ikke ledet noe særlig?

 

AtW

Lenke til kommentar
Som alle sikkert vet leder ikke heeeeeeelt rent vann strøm.

 

Fungerer det å putte en PC ned i for eksempel batterivann?

Nei det vil ikke fungere. Selv om vannet er 110% rent så kan jeg garantere at PCen ikke er det. Skal du i det heltatt ha en sjanse til å få det til må du rense absolutt alle deler som skal komme i kontakt med vannet (og det holder ikke med vanlig såpe og vann der nei), og selv da tviler jeg på at det vil fungere over lengre tid siden vannet mest sannsynligvis alikevel vil bli urent.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...