Gå til innhold

Skjermkort til tusenlappen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
kjøp en brukt 9800 pro kort :) bedre en en 6200 eller 9600 xt :w00t:

hadde du lest overskriften så hadde du visst at han ikkje har råd til 9800PRO som koster minst 1500kr, og til den prisklassen kan han få seg 6600GT, som er mye bedre

Skrevet (endret)

Hvis du ikke vil legge ut for et NVIDIA 6600GT kort, bør du ta et 6600 istedet (pris kr 1.179,- på komplett).

3DMarks2005 Test

Half Life 2 Test

Doom 3 Test

For prosessor bør du absolutt gå for en Athlon64 prosessor. NForce3 eller bedre for AMD Socket 939 er også å anbefale. Men kan bli vanskelig på ditt budsjett.

For strømforsyning anbefaler jeg Fortron-Source eller lign. med 120" vifte pga det svært lave støynivået.

Edit: Støy er også et problem for resten av komponentene. Er jo ikke morsom å bruke pc'en til skrivearbeid når den bråker som et helvete. Men ved å redusere støynivået for flest mulig komponeter, vil det hjelpe på den totale støynivået.

Endret av hishadow
Skrevet
fx er mye bedre enn Socket A

Hallo. Fx er jo en server prosessor og ubrukelig og overpriset for hjemmepc bruk. Minnes også at prisen startet på 6000,- Men jeg antar at du kødder, siden han kisen ikke klarer å bestemme seg. :!:

Hvor kommer Socket A inn?

Skrevet

Hallo. Fx er jo en server prosessor og ubrukelig og overpriset for hjemmepc bruk. Minnes også at prisen startet på 6000,- Men jeg antar at du kødder, siden han kisen ikke klarer å bestemme seg. :!:

socket A kommer inn 2 hakk over der du skrev

Skrevet (endret)

socket A kommer inn 2 hakk over der du skrev

:!:

Ps. Fx er overkill for vanlig bruk. Tror heller ikke den kan utnyttes ordenlig, hvis du da ikke har behov for svært mye regnekraft ved 3d rendering i programpakker som Maya, 3Dsmax etc.

Endret av hishadow
Skrevet (endret)
Msi Mainboard S-939 nForce3 250GB ATX Audio Dual GbLAN IEEE1394 SATA Retail, K8N NEO2 PLATINUM 558,-

OBS! Lagersalg. Kun kortet. Men hvis du allerede har de gamle harddisk kabelene gjør det jo ingenting.

Hvor fant du det? :dontgetit:

Koster over 1100 på den linken! :(

Den ligger på lager lista. Kun 1 enhet, så vet ikke hvor lenge den er der. Kortet får iallefall mye skryt på testene.. Ulempen dog, etter min mening, med Nvidia3 kortene er at de bruker vifte for å kjøle hovedkortet.

Endret av hishadow

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...