Fat_ASS Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Hadde grekerne elefanter i total war tiden??? I orginal spille hadde de ikke det men i realism moden har de plutselig det! som om det ikke var vanskelig nok fra før av?! Husker jeg så en dokumentar på discovery der han alexander (som var greker) for første gang så elefanter som krigere i kina da han var der! de hadde det ikke selv så han ble veldig overasket!
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Men Alexander var før den tida som R:TW utspeller seg i... så det kan godt hende at grekerene hadde fått elefanter då.
Fat_ASS Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Skrevet 15. mars 2005 Snes i værtfall dette var teit å unødvendig da man starter med nesten ingenting å bare crappy folk også forventer de at man skal klare en hær på 26 elefanter?! Sinnsykt! (spiller som romerne på realism moden)
Fat_ASS Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Skrevet 15. mars 2005 ja mente i india... Kan ingenting om historie så jeg forteller bare ut fra hva jeg husker fra det programmet...(begynner å bli lenge siden så jeg byttet nok bare om på navnet på de to landene)
Chasseur Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Skulle ikke forandre meg om de hadde elefatner, som de kjøpte fra andre nasjoner. Akkurat som viking i Bysants som var liv-vakter der. (en helt annen tidepoke men...) De kan nok ha vert leiesoldater, men ikke ordnt'lig trente grekere.
Cuneax Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Forklarer de ikke dette på realism-hjemmesiden? Det burde de.
Fat_ASS Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Skrevet 15. mars 2005 Forklarer de ikke dette på realism-hjemmesiden? Det burde de. Det kan godt være at de gjør, men jeg har ikke sett etter.
CSSSK Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Send en diplomat og få fred/allianse med grekerne til å begynne med, funka for meg Prøvde meg ikke på de elefantene før jeg hadde en noenlunde bra hær, og da gikk det bra
Fat_ASS Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 Send en diplomat og få fred/allianse med grekerne til å begynne med, funka for meg smile2.gif Prøvde meg ikke på de elefantene før jeg hadde en noenlunde bra hær, og da gikk det bra smile2.gif Vel...Bygde masse spearmenn å kjørte de rett inn i elefantene! etter at rundt tre elefanter døde så fikk elefantene panikk å da datt de som fluer... Vant kampen da det bare var en hær med elefanter og en hær med spydmenn jeg hadde mot meg...=) Bare synd at det er en hel hær til med elefanter jeg må slos med... Sende diplomat hjelper jo ikke da du er så mye i minus i begynnelsen at du må ha de byene grekerne har tatt nede i italia for å klare deg... Har forsåvidt bare en by igjen som jeg sliter litt med da grekerne fikk et båtlass med phalanx horer i backup... Har foresten bare måtte håpe litt på flaksen når jeg har sloss mot de aller største phalanx hærene da de har vært så mange å jeg har manglet archers å slike hendige folk, så jeg har bare tatt sånn "automatisk utregning av kampen" i håp om at pc`en skulle være grei mot meg enkelte ganger.. Litt håpløst men det begynner å komme seg nå..
Chasseur Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Hvordan vet du det? Hva med å komme med noe som beviser dette? I og med at de hadde historisk mye handel med selucider, carthogenesere osv, ser jeg det som mulig at de hadde noen leieregimenter med elefanter
Fat_ASS Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 Jeg vil tro at de hadde "leieelefanter". Hmm...ja har sett etter nå å det var leie elefanter de hadde! (i spillet i værtfall)
DurinVIII Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 (endret) Var ikke seleuciderne strengt tatt grekere som var igjen da riket til aleksander den store falt? Var vel bare en general som tok "kommandoen" over det riket og kalte seg konge EDIT: Leif Endret 17. mars 2005 av DurinVIII
Chasseur Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 jojo, men de er fortsatt et eget rike emd en annen hær.
Osc4r Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 (endret) Etter Alexander døde ble riket hans delt inn i fire deler (som i R:TW er egypt, selucid, Hellas og Makedonia.) Ser man godt etter i begynnelsen av R:TR så ser man at generalen i Leie"elifant"(mobbe TSP)-heren heter Phyrus (Profilert i 2 historiske slag - Siege of sparta og Battle of Ashclum(?) ). I de historiske slagene er han riktignok en "Selucider". Rart... Endret 15. mai 2005 av Osc4r
TSP Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 (endret) Og det der så jeg akkurat på filmen om Alexander, jeg nettopp så i går kveld ! Det stemmer etter hans død begynte de å krangle om hvem som skulle få ha han begravd uti hagan sin. De hadde vel ikke opprinnelig ellifanter, men Alexander allierte seg jo med stammene og rikene som hadde det og de som kunne temme dem. Så det er jo ikke utenkelig. Er han en selucider? I filmen sa hvertfall han hele tiden Makedonere til krigerne sine, kanskje selucidene fikk begrave han da? Eller at selucidene tok byen han ble født i eller no sånt . Edit: @ Osc4r: Hva mobber du meg med? TSP Endret 15. mai 2005 av The Strategy-player
Osc4r Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Nå må du lese hele innlegget TSP. Jeg skrev aldri at Alexander var selucider (han var makedoner). Det jeg skrev var at generalen som angriper deg helt i begynnelsen av R:TR heter Phyrus. Jeg "mobber" deg med at du skriver "el-i-fanter" i stedet for "el-E-fanter"
Gunfreak Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 grekerne hadde elefanter på den tiden rome starter, men de kan ikke lage dem, de begynner med de, dette har noe med de faktisk hadde elefanter der på den tiden i virkligheten, elefantene er veldig lette å ta som roma, send noe elefant foder til å opphold dem, men du peprer dem med spyd, piler har lite effekt må være spyd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå