Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Nasjonale prøver - matte 15.03 - Er nå lagt ut


Anbefalte innlegg

Hei, Topic sier ganske mye!

Er på jakt etter den nasjonale prøven for 10.klasse i matte som skal gjennomføres i morgen. Elevaksjonistene sa at de skulle ligge ut prøven på nettet kl 18.00 og det gjorde de sikkert men de la den ut på en server som ikke hadde unlimited med bandwith, så jeg lurer på om noen har fått tak i den eller vet hvor man kan få tak i den, hvis noen skaffer den kan jeg hjelpe til å videreføre den. Skal fortsette å søke på diverse forum osv og hvis jeg finner den kommer jeg til å poste den her :)

Hvertfall ligge den ut på nettet og linke til den!

 

 

-MortenGj

Endret av MortenGj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er poenget med å jukse på de nasjonale prøvene? Å boikotte er én ting, men å jukse? Hvis noen skulle boikottet så skulle det vært lærerene, ettersom det er de som får ulønnet ekstraarbeid og tull i planene sine. Elevene burde ikke ha en dritt å si etter min mening. Jeg kan vedde på at 99% av de som boikotter ikke vet hvorfor de gjør det engang. Enten for "å slippe å ha kjedelig prøve", eller "fordi alle andre gjør det".

 

Unnskyld meg, men jeg blir irritert.

Lenke til kommentar

Hmm... Samme som å jukse på alle andre prøver, liksom.. dette er MYE ekstraarbeid for lærerne og de lar ikke så mye arbeid gå til spille.. så de ligger heller om undervisningen litt slik at den nasjonaleprøven stemmer med pensum, og da teller denne prøven MYE på terminkarakter som i vårt tilfelle blir standpunkt! Så hvis man får 6 på denne vil det si det samme som å få 6 på tentamen (litt mindre enn det, men allikavel nesten det samme) Ergo er vi sikret 5'er i standpunkt om ikke bedre :D

 

 

-MortenGj

Lenke til kommentar

Bruken av karakteren av de nasjonale prøvene er dessverre lagt opp til hver enkelt lærer ja, og det er virkelig synd. Hele poenget med prøvene er jo at lærerene skal se hvordan hver enkelt elev ligger an i forhold til normalen og kunne differensiere undervisningen bedre etter hvilke problemer klassen eller hver enkelt elev har. At denne karakteren blir tatt med som vurdering har ødelagt alt.

 

Uansett synes jeg det er ufattelig teit å jukse på prøver.

Lenke til kommentar

Helt enig, derfor har jeg ikke tenkt å dra juksingen for langt.. men siden jeg er i ferd med å gå ned i karakter i matte, ( 5 - 4 :() og jeg ligger helt på vippen kan det være greit å bare safe den inn :) Men jeg vet ikke hva jeg har tenkt å gjøre enda... Jeg ville bare legge den ut slik at andre hvertfall har muligheten!

 

 

-MortenGj

 

PS: Uansett om dere jukser på denne eller ikke kan det være lurt å jobbe mer med matten hvis dere er på vippen med karakterene (ærlighet varer lengst - det er deres utdannelse, ungdomsskolen har relativt lite å si utenom grunnlaget du ligger ved senere utdanning, en karakter i seg selv fra ungdomsskolen betyr lite, hva du faktisk kan når du kommer på gymnaset (eller hva annet du velger) er det viktigste!))

Jeg må hvertfall beegynne å ta tak i tingene her.. har lagt på 5 siden 8ende og har ikke brydd meg om å jobbe, nå blir jeg tatt igjen av resten av klassen og jeg begynner å slite mer og mer...

Endret av MortenGj
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...