Gå til innhold

NVIDIA slipper nye grafikkdrivere


Anbefalte innlegg

Har nettopp installert driverene selv (71.84), og det virker bra. Men det er et stort minus. Det er en bug i de som gjør at tempen går opp ca 10 grader på idle. Min ligger på ca 68 grader celsius nå, og med de forrige offisielle driverene var den på 57-58. Hvis en leser readme filen til driverene så ser en at nVidia er klar over buggen og at de vil fikse dette i neste versjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lønner det seg egentlig alltid å oppdatere driverene? Jeg tenker på at det ofte er slik at nyere versjoner av software/drivere bruker mer ressurser, og dermed stjeler kraft fra PC og f.eks. skjermkort...?

Selvsagt er det sikkert fordeler med å oppdatere, men det betyr vel ikke alltid at ytelsen nødvendigvis går opp.

Får inntrykk her nå at noen sliter mer med overklokking i denne versjonen???

Da tenker jeg på overklokking på klokkemenyen i nvidia menyen og ikke i annen tilleggssoftware.

Lenke til kommentar
Lønner det seg egentlig alltid å oppdatere driverene? Jeg tenker på at det ofte er slik at nyere versjoner av software/drivere bruker mer ressurser, og dermed stjeler kraft fra PC og f.eks. skjermkort...?

Selvsagt er det sikkert fordeler med å oppdatere, men det betyr vel ikke alltid at ytelsen nødvendigvis går opp.

Får inntrykk her nå at noen sliter mer med overklokking i denne versjonen???

7x.xx driverne har vel gjerne som ett av hovedmålene å øke ytelsen i SLI oppsett, noe de har klart ganske så bra med 10-15% ytelsesøkning i enkelte spill.

 

Man kan kanskje tenke seg at fordi driverne blir mer effektive, så blir stresset på gpu og minne større ved samme overklokking som for driverne et par revisjoner bak (som ikke var riktig så effektive)? Ergo får man samme ytelse på lavere klokk?

 

Vet ikke, bare en tanke.

 

Det er vel alltid slik at nye drivere øker effektiviteten på de fleste plan, men kanskje senker ytelsen i noen få spill. Det skal nå litt til for programmererene til nvidia å tilpasse seg alle spill som kommer ut, spesielt når ikke alle spillutviklere bruker "samme kode" for å bygge opp spillene.

 

Alt i alt øker vel omtrent alltid ytelsen etter nye drivere.

Lenke til kommentar

apwr og sub1343:

 

hvis du leser release notes så finner dere under 'Open Issues in Version 71.84' så kan dere lese: 'GeForce 6 Series, SLI: Overclocking using Coolbits does not work

when SLI mode is enabled. This issue will be fixed in the next driver release.'

 

jon-t:

 

Dette synes jeg og er en av de stor nyhetene i denne driveren, synes det burde taes med i artikkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...