Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

På den annen side, om originalstrengene sitter på så tyder det jo på at de er lite brukt, og at gitaren dermed er det. Ikke at jeg tror at gitarerer har vondt av å bli brukt, tvert om. Men det illustrerer gitarens generelle tilstand, og det kan være et poeng dersom man ikke har anledning til å inspisere gitaren før man kjøper, for eksempel på eBay. (Gitt at selger snakker sant.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir noe annet. Men det er faktisk et poeng det også: Når man kjøper en brukt gitar i litt høyere prisklasser er det pluss at alt det originale tilbehøret følger med. For eksempel "goodie-bag" med pusseklut, kabel med mere, serienummerkortet, brukehåndbok og ja, originale strenger. Det hjelper på samlerverdien.

 

Min Albert Collins Tele (som ikke er solgt ennå) kommer med original kasse, Custom Shop bevis og uåpnet goodiebag.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det blir noe annet. Men det er faktisk et poeng det også: Når man kjøper en brukt gitar i litt høyere prisklasser er det pluss at alt det originale tilbehøret følger med. For eksempel "goodie-bag" med pusseklut, kabel med mere, serienummerkortet, brukehåndbok og ja, originale strenger. Det hjelper på samlerverdien.

 

Min Albert Collins Tele (som ikke er solgt ennå) kommer med original kasse, Custom Shop bevis og uåpnet goodiebag.

 

Geir :)

Ifjor kjøpte jeg en custom 1983 Fender Telecaster Elite med originalstrenger, Fender-tagen fortsatt hengende på halsen og uåpnet "goodie-bag" som du kaller det. Hadde stått i en display-case i en butikk i Texas siden den var ny. Aldeles nydelig gitar men jeg likte ikke elektronikken så jeg solgte den. Kunne selvsagt ha modet den men det ville vært synd og skam å gjøre noe slikt med en 25 år gammel uspilt custom gitar. Heldigvis ville broren min ha den og den henger nå på stueveggen hans som pynt ;)

 

post-135137-1231260045_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tror det var ca. 1300$. Kursen var litt over 5kr når jeg kjøpte den så den kostet meg 6700kr om jeg ikke husker feil. Krone-kursen var perfekt for å handle gitarer i USA på den tiden. Jeg kjøpte Eliten og en custom-shop G&L Legacy på den turen, og til sammen ble det under 12 lapper for begge to :new_woot:

 

Her er noen bedre bilder av Eliten

 

post-135137-1231263496_thumb.jpg

post-135137-1231263548_thumb.jpg

post-135137-1231263561_thumb.jpg

 

Må si jeg i grunnen savner den litt :cry: Dog fikk jeg en annen fin gitar for pengene :cool:

 

post-135137-1231263793_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Telen var rågrom, værtfall! :cool:

Å ja, uten tvil. Desverre var ikke elektronikken i den helt hva jeg hadde tenkt meg. Pickupene er faktisk aktive og laget i og for seg en ganske interessant lyd men jeg fant bare ikke helt noen bruk for denne lyden. Ble sånn veldig 80-talls metal-fuzz greie.

 

Musicman den andre?

Nesten, hehe. Det er en custom-shop Peavey HP Special. Arvtageren til Peavey EVH Wolfgang. En fyr i Boulder City, Colorado har som hobby å bestille slike fra custom shoppen til Peavey. De han liker best beholder han selv, resten selger han til kostpris. Jeg har faktisk kjøpt 3 stykker av ham. En til mannen min og to til meg :)

 

De er utrolig gode gitarer. Ubehandlet birdseye lønnehals med asymetrisk profil (samme som Wolfgangen) og coil-tap humbuckere. Standard modellene har basswood kropper med flammet eller quilt lønnetopper slik som Wolfgangen og Music Man, men de lages i andre utgaver også. I grunnen er det rart at disse gitarene ikke er mer kjent.

 

Dette er den første jeg kjøpte og den har blitt min main-player. Kroppen er av mahogany og halsen er uten tvil den mest komfortabele jeg noen gang har spilt på. Action er rett over millimeteren på 22ende bånd. Utmerket til til hi-gain og metal. Med coil-tapen har den en fin clean lyd og country twang. Elsker denne gitaren. Det er en one-of-a-kind, også har den så fin farge :love:

post-135137-1231265122_thumb.jpg

post-135137-1231265745_thumb.jpg

post-135137-1231265980_thumb.jpg

 

Og denne kjøpte jeg til mannen min. Kroppen er basswood med en pearloid top. Også en custom-shop model. Fyren hadde spilt på den ca. 20 timer så vi fikk den for en slikk og en ingenting ;)

post-135137-1231265066_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Noen her som har erfaringer med Jay Turser-gitarer? Ser at enkelte skryter de opp til himmels, mens andre ikke er like fornøyde.

Har testa ei kasse og ein tele-ish sak som begge hadde forutsetningar for å vere ganske bra, men dei var diverre heilt forferdelege begge to. Prega av forbanna dårleg handverk akkurat dei to i alle fall. Kassa hadde eit veldig pent treverk å sjå til, men klangen var fraværande. Begge halsane var dårleg limt og elektronikken i telen var laber. Med andre ord: Ikkje kjøp uprøvd i alle fall.

 

Stjerneskruen: Hah, sprek farge på telen.

Lenke til kommentar

Jeg har en JT dobbelthals SG. Det er en typisk billiggitar, ikke katastrofe, men langt fra bra, heller. Den stemmer i båndene, alt virker, men det er det.

 

For min del spiller det ikke store rollen, det er jo en gitar man drar fram på "stairway to heaven for show- off uansett, og det duger den til. Blir omtrent som maskingeværgitaren min. Ser kul og kjempeharry ut, men det er en elendig gitar.

Lenke til kommentar

Gratulerer! :D Da er det bare å sørge for at du sikrer deg Guitar Pro og begynner å øve! :thumbup: Husk å lære deg de grunnleggende akkordene også da.

 

Vil også legge til to gitar-remix videoer av Scooter. Vet ikke hvem som er ansvarlig, men fikk meg til å sikle etter tabsene hvertfall. :dribble:

 

Enjoy!

 

 

 

Forresten, dere ekspertene har vel ikke noen formening om hvordan dere ville ha prøvd å etterspille det?

Endret av Myst
Lenke til kommentar

OK, da. Bilde kommer, men ikke i kveld, men gitaren er som sagt ikke mye å skryte av. Selv et sett med SD "Detonators" (syntes navnet passet bra til gitaren) klarte å lage bra gitar av den. Den ble da brukbar, de pickupsene som satt i den da jeg fikk den var så mikrofoniske at det var helt sykt. Til mitt forsvar kostet den meg ikke stort over 500 kroner. Folk som ikke spiller gitar, synes den er kjempetøff. Jada.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...