Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slash spiller da bra gitar... Liker ikke når musikk får stempelet "fjortis-musikk" på seg. Det bidrar bare til at folk blir mer usikker på seg selv og musikksmaken sin. Ikke at jeg hører på Guns N' Roses, men har iallefall hørt November Rain og Sweet Child O' Mine. Sistnevnte har en flott intro (som er en grei nybegynnersolo for oss som spiller gitar), førstnevnte har en virkelig bra solo selv om det for meg ikke når opp til en gitarist som f.eks. Gilmour.

Lenke til kommentar

Joda, Slash spiller kul musikk og Guns N' Roses er et kult band, men å komme her i gitartråden og påstå at Slash er verdens beste gitarist og at Sweet Child O Mine er verdens beste solo blir litt i drøyeste laget. Jeg kan nevne ett tosifra anntall gitarister som for det første er mye bedre enn Slash teknisk, men som jeg også mener spiller med mye mer sjel enn det Slash gjør.

Lenke til kommentar

Og personen som digger Slash er fatalt uenig. Blir ingen fruktbar diskusjon av det. Menmen, nok om det. Hvilken musikk spiller folket her for tiden? Hos meg selv går det mest i Pink Floyd, Led Zeppelin og Metallica. Akkurat nå holder jeg på med bl.a. den første soloen til Dogs (av Pink Floyd) samtidig som jeg perfeksjonerer diverse partier av Stairway to Heaven (før solo og starten av soloen).

Lenke til kommentar
er helt enig med Mr. Bønne. har testet hauger av pedaler av dem på den lokale musikkbutikken, og lyden er ikke stort anderledes enn den du får med de innebygde effektene i forsterkeren.

Mente egentlig den demoen da...

Men uansett. For en nybegynner og litt viderkommen som ikke er så veldig opptatt av lyd, for det finnes nok av dem, er Boss helt topp saker. Jeg personlig kommer ikke til å sette noe Boss på pedabrettet mitt bortsett fra en BluesDriver og evt. en TU2 hvis jeg skal bytte tuner. Men Boss sin BluesDriver er faktisk kanon med Keeley-mod! Noen kan få Boss til å låte bra ;)

 

Jeg spiller SRV, BB King, Buddy Guy, Rolling Stones og sånt.

Lenke til kommentar

Spiller som alltid stort sett egne saker på gitar. Sper på med litt gamle schlägere på piano. Men jeg så "Once" på DVD sammen med fruen i går, så da fikk jeg lyst til spille litt derfra. Ikke noen gitartekniske utfordringer selvsagt, men vakker musikk.

 

Bønne: Min BD-2 er moddet av AnalogMike. Jeg kunne vært snobbete og sagt at den ikke hadde vært bra nok uten, men sannheten er at jeg aldri har prøvet den side ved side med en standard en. Så hvor stor forskjell det er vet jeg faktisk ikke.

 

Dog kunne det vært morsomt å ta et opptak av begge med samme gitar og forsterker og ta en poll her på hvilken som er hvilken...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Btw, hvis noen selger en Boss MT2 billig, kontakt meg. :)

Jeg holdt på å si at jeg har en her, men det var visst en MZ-2. Ikke er den min heller, den er min svigersønns...

 

Aner ikke hva forskjellen er. Bråker gjør det uansett... ;)

 

Edit: Her er en fyr på Finn som har en til 450,-: Link

Edit 2: En til 400,-: Link

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Btw, hvis noen selger en Boss MT2 billig, kontakt meg. :)

Jeg holdt på å si at jeg har en her, men det var visst en MZ-2. Ikke er den min heller, den er min svigersønns...

 

Aner ikke hva forskjellen er. Bråker gjør det uansett... ;)

 

Edit: Her er en fyr på Finn som har en til 450,-: Link

Edit 2: En til 400,-: Link

Geir :)

Digital Metalizer? Høres barskt ut. Kanskje en tidlig versjon av MT-2?

 

Og har sett på de finn-annonsene, men har også sett folk som selger den til 250kr før, så da venter jeg heller litt :p

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Bønne: Min BD-2 er moddet av AnalogMike. Jeg kunne vært snobbete og sagt at den ikke hadde vært bra nok uten, men sannheten er at jeg aldri har prøvet den side ved side med en standard en. Så hvor stor forskjell det er vet jeg faktisk ikke.

 

Geir :)

Hmm. Var ikke klar over at AnalogMike modder BluesDrivere! Men han er dyktig, den låter nok gull ;)

 

Broren min kuppet en gitar nå rett før jul: Gibson Les Paul 2000 model, Standard (tror jeg) med orginalstrenger og gitarkasse. Til 8000 kroner. Ganske grei pris det

Originalstrenger? Strenger fra 2000?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...