Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De har nok en elektronisk gjenpart av kvitteringen din, bør ikke være noe problem.

 

For sikkerhets skyld kan du jo sende dem en mail i forkant, beskrive problemet og annonsere din ankomst.

 

"Hochstgeehrte Geschäftsführer,

 

Mein Wah-Pedal, dass ich bei ihnen verkauft habe, hast leider plötzlich verrückt gewesen..." elns

 

 

Sendte mail til dem igår, får se om det blir svar :)

Jeg tar den med og hører med de, får håpe på det beste!

 

Har et litt annet problem nå... Tone-knobben på gitaren har løsnet, hvordan får jeg festet den? Jeg skrudde opp bak for å se, men tør ikke begynne å fikle ned i de ledningene der. Da jeg vridde på den mens jeg så bak gikk hele saken rundt, ikke bare den man holder fingrene på, men hele sulamitten. Så noe må ha løsnet.

 

Jeg er svært lite håndverkslig av meg, og liker lim, men det er nok en dårlig idé :p

 

Er forresten en Ibanez RG620

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Floyd, reversed headstock, EMG og fæle inlays.. I tillegg til de naturlige feilene..

skjønner ikke hva du har så mye imot EMG. Det er regnet som de beste pickupsene til distortion -> metal

 

måten du sier det på virker det som om du prøver å skremme vekk folk til å skaffe seg slike.

Vel, jeg var selv keen på EMGs en stund. De er jo for all del gode til metal, men til alt annet er de underlegne det aller meste, og når den dagen kommer at man finner ut at man vil spille en Dire Straits sang så sitter man i det..

 

Da er det imo mye bedre å kjøpe en god gitar med vanlige humbukere eller singlecoils og heller handle en distortion-pedal om du finner det nødvendig. Mye mer allsidig.

Endret av edge
Lenke til kommentar
Floyd, reversed headstock, EMG og fæle inlays.. I tillegg til de naturlige feilene..

Det er vel strengt tatt ikke noen "feil" ved noen av elementene ovenfor, rent bortsett fra at de ikke passer sammen med din egen spillestil/smak ;)

 

Nei, skjønner ikke helt hva du mener med at det er feil ass...

Har gitarer til andre sjangre enn metal, så prøvde nå å designe min drømme-metall-gitar...

Så for meg er den gitaren der helt riktig ;)

Lenke til kommentar

*Skrive syrlig kommentar først men så se over og finne ut at den ble drøy*

 

Ønsker meg en ny forsterker, jeg. Med litt futt (30W?) og kanskje noen dingsebomser jeg kan leke med. Billigste klassen som finnes, takk.

 

Er det noen merker osv som går under det her? Spider-serien til eh Line 6 kanskje?

Lenke til kommentar
Hoho, sorry, men nå trenger jeg terapi.

Haeh! ^^

 

Men greia med sånn flashy shit? Det ser kanskje "kult" ut på sin eigen måte på gitaren aleine, men ser berre latterleg ut med ein gong den heng rundt halsen din.

Til og med Steve Vai klarer ikkje å "pull off" dei flashy neonmønstra gitarne. Litt sånn pinleg kleint å sjå på folk med sånne. =P Greit. Ein skal få lov å spele på RR med floyd, men please, keep it clean og kjøp ei kul bukse og kjør brei beinstilling istedet om ein absolut skal prøve å sjå tøff ut på scena..

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
No offence altså, men jeg skjønner ikke at en har lyst å kjøpe slike gitarer, ser utrolig ubehagelig ut!

 

Har ikke EMG noen mer eller mindre allside pickups da?(single coil)

Er vel ikke dem folk flest tenker på når man sier EMG, men Steve Lukather PUene deres er ganske gode.

Endret av edge
Lenke til kommentar
No offence altså, men jeg skjønner ikke at en har lyst å kjøpe slike gitarer, ser utrolig ubehagelig ut!

 

Har ikke EMG noen mer eller mindre allside pickups da?(single coil)

om du hinter til de i hysteriske farger kan jeg skjønne deg. ellers er det jo smak og behag, og avhengig av musikkstilen.

 

Clapton kan ikke plutselig komme med en flammelakert V-gitar med "DEATH AND DECAY!!" skrevet i fretsene. på samma måte som Dimmu Borgir ikke kan komme med en vintage telecaster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...