Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har noen greie øvelser til å bli litt sterkere i fingrene (Og kanskje kjappere)?

For hvis jeg skal spille kjapt mister jeg litt av styrken til å få strengene helt ned så lyden blir perfekt.

En ball å klemme på kanskje? :hmm:

Skrevet (endret)

Basert på det jeg har kjøpt derfra, sammenlignet med mine originale Fendere, så vil jeg si ja.

Nå er det ikke så mye håndverk hverken hos Fender eller hos Warmoth lenger, de bruker CNC-maskiner til det meste.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Gjest Slettet-yzDjfSSl
Skrevet

På Gibson Les Paul Standard, hva er forskjellen på 60's Slim Taper og 59's Rounded Neck?

Skrevet

Jeg trenger noen tips til sanger eller øvelser som kan gjøre meg raskere når det gjelder fingerteknikk (shredding og sweeping). Noen som har forslag?

Takker på forhånd ;)

Gjest Slettet-xZFMnIz6
Skrevet (endret)

Har begynt å sjå meir på Ibanez-gitarar. Skikkelig kule! Skulle gjerne hatt denne, med EMG 81 og 85: http://ibanez.com/eg/guitar.aspx?m=ADX120

Forresten, kor skal ein festa reima på denne gitaren?!

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Skrevet
Forresten, kor skal ein festa reima på denne gitaren?!

På baksiden ved halsfestet og helt nederst ved jack-inngangen ;)

Og ja, Ibanez har mange stilig gitarer!

Skrevet
Har begynt å sjå meir på Ibanez-gitarar. Skikkelig kule! Skulle gjerne hatt denne, med EMG 81 og 85: http://ibanez.com/eg/guitar.aspx?m=ADX120

Dette er et modifisert Iceman-design. Om den er som den originale Iceman skal du være klar over at den er nokså ubalansert i vektfordelingen, og det kan være ubehagelig i begynnelsen. Tyngdepunktet ligger rett og slett et godt stykke opp på halsen, og har en tendens til å dra denne nedover.

Geir :)

Skrevet
Hvorfor er "V-ene" på disse to gitarene av ulik størrelse? (skal visstnok være samme gitar(ignorer øverste bilde)):

alexi-350al_sw.jpg

alexiblktd3.jpg

bumper denne jeg :)

så lurer jeg på om hvordan lydkvaliteten blir med bare en humbucker?

noen som har noen erfaringer?

den øverste svarte gitaren synest jeg ser tøffere ut enn den nederste... på ESP sin hjemmeside får man bare opp den nederste, men hvor kan man da skaffe den øverste svarte?

Det er en Alexi-600, men om dere finner en ESP/LTD Alexi-200 med samme form som øverste svarte, går det bra (bedre ;) )

Skrevet (endret)
Hvorfor er "V-ene" på disse to gitarene av ulik størrelse? (skal visstnok være samme gitar(ignorer øverste bilde)):

For meg så ser de helt like ut.

På den hvite utgaven så er ytterkant noen diffus, mot hvit bakgrunn.

*edit; ignorer øverste bilde! :cool:

likevel så er de to andre bildene av ulik størrelse.

Endret av Montgomery
Gjest Slettet-xZFMnIz6
Skrevet
som på alle andre elgitarer, i reimfestet : )

Ja, men finner du begge reimfestene på den gitaren? Eg fann berre den bakerste, derfor lurte eg.

Skrevet
som på alle andre elgitarer, i reimfestet : )

Ja, men finner du begge reimfestene på den gitaren? Eg fann berre den bakerste, derfor lurte eg.

Den ved hals er det jo bilde av til og med, den står ut bak på gitaren, mens den nederste er ved den lille "bølgen".

Skrevet
På Gibson Les Paul Standard, hva er forskjellen på 60's Slim Taper og 59's Rounded Neck?

'59 er tjukkare og rundare, '60 er smalare, og har eit lite nesten flatt parti langs midten av baksida. Uansett avviker alle halsar ein smule frå kvarandre.

Skrevet (endret)

Pickupdeksel. Deksel av nikkel til å ha over pickupane.

pickx2456.jpg

No har eg så GAS at eg snart dør på meg her.

Les%20Paul%20Custom%202004%201.jpg

Endret av KimNK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...