Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klarer du å synge samtidig har du damene på kroken :)

8667622[/snapback]

Det finnes to typer gitarister; de som drar damer og de som kan spille! :yes:

8667653[/snapback]

 

Det kan føles riktig til tider :) En som drar damer trenger ikke nødvendigvis spille bra, men en som spiller bra drar definitivt damer. Da mener jeg de som kan spille skikkelig imponerende, ikke de som nettopp har lært seg Yellow Submarine utenatt. Men så er det ikke damene det handler om heller da, det var bare en sidespøk. Liker ikke damene gitar kan de bare ryke :innocent:

Lenke til kommentar
Highway1 er i alle fall ein god gitar. Usikker på prisen, men trur den er bra. (Pass på at det er den nyaste versjonen av H1 du får, med stor headstock osv.)

8668805[/snapback]

 

Den har Stor Headstock. De fikk inn gitarn til butikken igår. Skal dra og se på den idag!

 

Eirik :)

Endret av Ejrik
Lenke til kommentar

Har tenkt meg på ei lita rekognoseringsrunde i Bergen med tanke på å kjøpe gitar - kva bør eg spørre om når det står ein pengetørst seljar og anbefaler ein gitar til meg?

Eg skal ha ein akustisk med stålstrengar og cutaway. (Noko å anbefale der?)

 

Edit: Prisklasse ca 4-6000. Eg er så godt som nybegynnar.

Endret av svamp
Lenke til kommentar

Jeg har en Ibanez AEL 40SE. Den er jeg veldig godt fornøyd med. Pen gitar, og mye lyd for pengene. Det er innebygget preamp og stemmemaskin i den, det er praktisk.

 

Hvis du er nybegynner, hadde jeg fått satt på et litt tynnere strengesett på den enn det som er standard. De som sitter på originalt, er litt tykke for oss som ikke har panserfingre.

 

Gitaren koster 4000, og det er den verdt.

 

Link:

http://www.mamut.com/nmd/subdet397.htm

 

Når det er sagt, finnes det masse annet fint der ute i denne prisklassen også. Lykke til.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Har tenkt meg på ei lita rekognoseringsrunde i Bergen med tanke på å kjøpe gitar - kva bør eg spørre om når det står ein pengetørst seljar og anbefaler ein gitar til meg?

Eg skal ha ein akustisk med stålstrengar og cutaway. (Noko å anbefale der?)

 

Edit: Prisklasse ca 4-6000. Eg er så godt som nybegynnar.

8670119[/snapback]

Gå til Hagstrøm og snakk med Jan Ove hvis han er der. Aldri hørt ham selge en møkkagitar til noen som ikke insisterte på å få kjøpe den den. Og har flere ganger hørt ham anbefale en billigere modell til begynnere enn den de siklet på.

 

Har ikke kjøpt en akustisk på 20-25 år. Den jeg bruker idag er 32 år gammel. (Ibanez Artist i flammelønn og gran.) Så jeg har ikke noen gode råd å komme med om dagens akustiske gitarer.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gå til Hagstrøm og snakk med Jan Ove hvis han er der. Aldri hørt ham selge en møkkagitar til noen som ikke insisterte på å få kjøpe den den. Og har flere ganger hørt ham anbefale en billigere modell til begynnere enn den de siklet på.

 

Har ikke kjøpt en akustisk på 20-25 år. Den jeg bruker idag er 32 år gammel. (Ibanez Artist i flammelønn og gran.) Så jeg har ikke noen gode råd å komme med om dagens akustiske gitarer.

 

Geir :)

8671693[/snapback]

 

Då blir det Hagstrøm i morgon. Var på musikk-Magazinet i dag, ein liten tur innom.

Gitaren eg har no er også 20-30 år gammal, ein klassisk Yamaha nylon. ^^

Lenke til kommentar
Hadde de noen interessante gitarer på MM da?

 

Jeg har handlet der før om årene. Men ikke så mye siden de flyttet til Engen. Har liksom blitt fast inventar på Hagstrøm, jeg kjenner dem og de kjenner meg. (Og det skader ikke forholdet at jeg har brukt noen kroner der i årenes løp...)

 

Geir :)

8673222[/snapback]

Tja. Var som sagt berre såvidt innom, og prøvde nokre få gitarar, eit par Takamine, ein Ibanez og eit par Morgan. Av dei eg prøvde likte eg lyden og halsen på ein Morgan W970SCE best. Men med tanke på KimNK sine meiningar om Morgan blir eg usikker på mi eiga dømmekraft...

 

Har ikkje forsterkar og kjem heller ikkje til å kjøpe det med det første, så i grunnen er pickup ikkje naudsynt, men litt greit å ha muligheten også... Og har jo alltids PCen.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke finne noen 70's RI-er med det hodet og den sadelen.

8674376[/snapback]

Vel, eg har aldri før sett ein CC med glossy polyesterlakk. Closet Classic er lett reliced og har følgeleg tidskorrekt nitrocelluloselakk og hardware. Mykje anna som òg ikkje stemmer overeins med Closet Classicen. Sjekk ut forkromminga av brua f.eks. Kan ikkje skjønne korleis du kom fram til at det kunne vere ein Custom Shop, ingenting som tyder på det. Det kan vere kva som helst. Tippar på at det er ein Standard 70's eller ein gammal Mex.

 

Uansett. Får vi serienummeret er alt løyst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...