Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en billig strat el-gitar. Strengene ligger langt fra båndene, og gjør den vanskelig å spille på (ca 0,5 cm fra på 12 båndet). Er det mulig å justere dette på noen måte? Hvordan? Kan jeg gjøre dette selv?

8204833[/snapback]

 

Ja, dette kan sikkert gjerast ved å justere strenghøgda på tremoloen din. Om den ikkje ser heilt ut som på bilete, er det same prinsippet. Der er to små (veldig små) umbrako-skruar som held kvar streng oppe. Om du justerar dei ned, vil du få lavare strenghøgde over halsen.

 

Pass på å ikkje stille dei for lavt. Det er kurva på halsen og høgda på banda som avgjer kor lavt du kan ha dei.

Endret av huf
Lenke til kommentar
Jeg har en billig strat el-gitar. Strengene ligger langt fra båndene, og gjør den vanskelig å spille på (ca 0,5 cm fra på 12 båndet). Er det mulig å justere dette på noen måte? Hvordan? Kan jeg gjøre dette selv?

8204833[/snapback]

 

Ja, dette kan sikkert gjerast ved å justere strenghøgda på tremoloen din. Om den ikkje ser heilt ut som på bilete, er det same prinsippet. Der er to små (veldig små) umbrako-skruar som held kvar streng oppe. Om du justerar dei ned, vil du få lavare strenghøgde over halsen.

 

Pass på å ikkje stille dei for lavt. Det er kurva på halsen og høgda på banda som avgjer kor lavt du kan ha dei.

8204893[/snapback]

 

Det spørs litt hvordan du vil senke strengene.

Du kan justere stolen (tremoloen) som huf nevner, og du kan også justere trussrod'en (bilde) med en unbrako nøkkel. Det er en jernstang som går gjennom hele halsen, og den justere hvor stor bøy det er på halsen. Skrur du den opp, vil halsen legge seg bakover og strengene nederst på halsen vil bli senket.

 

Du må prøve å ikke justere så langt at strengene tar nedi andre bånd når du spiller, slik at du for klirring i strengene.

Lenke til kommentar
Og hva er en Mudhoney? :p

8214190[/snapback]

En digg dist-pedal. PM hvis noen er intressert ... :innocent:

 

 

 

Vil gjerne beholde den, men tror ikke den vil bli mye brukt hvis jeg kjøper XT-en. Har ikke forsterker for øyeblikket, så det blir enten å bruke 3000 på forsterker, eller på Pod. Føler jeg får mer igjen for å velge siste, i hvert fall til hjemmeøving - der jeg kan eksperimentere litt med forskjellige effekter.

Lenke til kommentar
Har et par "dumme" spørsmål angående PodXT Live/andre pod'er..

 

Kan man koble den rett inn i et hvilke som helst stereoannlegg, og får man god lyd om man gjør det? HVordan kobler man det i, med hvilken kabel?

8214701[/snapback]

 

Ja man kan det, jeg gjør det selv da jeg ikke har forsterker for tia. Når det gjelder lyd så får jeg ganske fin clean lyd, litt mild vreng funker også. Skikkelig metal er derimot bare å glemme, det låter - tja, mediokert :p Bare å bruke vanlig jackkabel type gitar > forsterker, evt med en overgang om du trenger det.

Lenke til kommentar

Ja mulig det, jeg veit bare at etter å ha brukt PODn i et stereoanlegg, for så å koble den gjennom et JCM stack så fikk den et enormt løft lydmessig, iallefall på metal patchene, men gjaldt også clean. :)

 

Er det forresten noen som har erfaringer med Warmoth?

Endret av KompleX
Lenke til kommentar

Lurte egentlig på om noen hadde bygd noe utfra Warmoth deler. Har jo solgt Explorern, og er på jakt etter en ny gitar, tenkte litt på Warmoth, for her kan man jo bygge seg en gitar helt etter sine egne ønsker, jeg synes ikke prisene var så over-the-top hårreisende heller :p Hva har du handlet derfra? Kropp/hals?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...