Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

LTD Deluxe-gitarene er visst veldig gode.

Martin-sama: Om kjøp i nær fremtid er aktuelt, kan du jo sjekke ut denne annonsen.

8182481[/snapback]

 

 

Dessverre hadde jeg ikke tenkt til å kjøpe før i sommer. Det er en del penger for en unggutt som meg, så jeg skal skaffe meg sommerjobb tenker jeg, og selge gitaren jeg har nå.

 

Har veldig lyst på den, gleder meg til å dra inn til Oslo for å prøve den :)

 

Kommer den i forskjellige farger? Den var da veldig svart på bildet i annonsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Epiphone er helt kurant, men i den prisklassen har jo også Ibanez veldig mye fint. De har satt ned prisene kraftig i det siste, ser jeg.

8184164[/snapback]

Ibanez er på vei til å konkurs, sier mange. De mister flere og flere kontrakter med større artister. Steve Vai er en av de få som fortsatt bruker Ibanez.

Lenke til kommentar
Epiphone er helt kurant, men i den prisklassen har jo også Ibanez veldig mye fint. De har satt ned prisene kraftig i det siste, ser jeg.

8184164[/snapback]

Ibanez er på vei til å konkurs, sier mange. De mister flere og flere kontrakter med større artister. Steve Vai er en av de få som fortsatt bruker Ibanez.

8186423[/snapback]

Det hadde vært synd om Ibanez går dunken!

De lager bra gitarer i sin nisje! Det er vel som alle andre trender, og Ibanez er vel kanskje ikke første valget i disse Grace Kelly tider....

Lenke til kommentar
Har et stort problem, folkens..

snip

8180278[/snapback]

 

Har du justert pickup-høyden? Det er to skruer på hver side som justerer høyden på pickupen i ramma.

 

Har du vært ute med pickupen kan det hende at kablene ligger i knute under pickuphuset, slik at du ikke får justert den ved ovennevnte metode.

8180315[/snapback]

Fant nå ut at de to skruene som justerre høyden av en eller annen grunn ikke "tar".. Dvs at gjengene er helt borte.. For noe dritt! :hrm::nei:

 

Men jeg fikk dytta pickup'en (med makt) lngre ned i ramma (nå er den bare bittelitt over ramma). Men ved en senere annledning, hvor jeg kanskje skal bytte pickup må jeg rive ut hele pickupen (og da går kabelen med -.-) siden man ikke kan skru opp de to skruene, får man ikke pickupen ut av huset..

Lenke til kommentar
Hmm ... Jeg må få igang noen rutiner for å øve. Har forsøkt å lære meg å spille ordentlig en god stund nå, men har for lite rutiner for å øve. Noen tips? Sette av en time eller to for å klimpre meg gjennom noen bøker, kanskje.

8191577[/snapback]

 

Spørs hva du mener med ordentlig... Skal du gitaronanere på høyt plan med heftige soloer og mye tapping eller er det generell spilling du sikter til? Hvis ikke er det vel bare å lære seg et riff/en sang skikkelig spille en del på den, når den sitter så kan du gå videre til neste og spille begge deler osv. Litt oppvarming av fingrene i form av noen skalaer og slikt er vel heller ikke å forakte. Du kan vel også finne en sang med litt vonde grep (subjektiv sett) og skifte mellom de til du greier dette.

 

Ellers synes jeg personlig at det blir mye styr hvis jeg skal sitte meg ned og "øve", mye gøyere og spille synes nå jeg :)

Lenke til kommentar
Hmm ... Jeg må få igang noen rutiner for å øve. Har forsøkt å lære meg å spille ordentlig en god stund nå, men har for lite rutiner for å øve. Noen tips? Sette av en time eller to for å klimpre meg gjennom noen bøker, kanskje.

8191577[/snapback]

 

Litt usikker hva du sikter til, kanskje dette er noe du kunne sett gjennom.

 

http://www.youtube.com/profile?user=JustinSandercoe

Lenke til kommentar
Er Epiphone sine SG gitarer bra?

En Kamerat har 5-6 tusen å bruke på ny gitar å lurer da på hvis de gitarene er noe å satse på?

8183956[/snapback]

 

Det finnes en del bedre gitarer der ute, til samme pris. Men det spørs vel helt da, er du en Gibson, er du en Gibson liksom. Jeg, jeg er fender og kjøpte meg for litt siden en Telecaster til 5 store. Fin den.

Lenke til kommentar
Kvirfor er Highway One USA så billeg? Eg trur eg kunna fått ein splitter ny ein i dag for rundt 7k.

8188791[/snapback]

Fordi dei er billegare bygd enn "vanlege" US-Fender. Alikevel veldig gode gitarar.

8194377[/snapback]

 

Ja, så det er ikkje store forskjellen? Kanskje mest lakkmessig at den er svakare?

 

Korleis er det med lyden i forhold til ein "vanleg"?

Endret av huf
Lenke til kommentar

Lakken nå den nyaste versjonen er veldig bra. Oppgradering av elektronikk har den fått òg, men endå ikkje like bra som US. Noko må dei jo gjere for å klare å holde prisen såpass lavt. Sett nye stemmeskruar og pickups på ein H1, så har du ein h***** god gitar.

Lenke til kommentar
Er Epiphone sine SG gitarer bra?

En Kamerat har 5-6 tusen å bruke på ny gitar å lurer da på hvis de gitarene er noe å satse på?

8183956[/snapback]

Var på tre45 en bra instrumentbutikk i Trondheim i helga. Der hadde de fått inn gitarer av merket Michael Kelly, de kosta 4-6000,- Virka veldig solide og var meget pene. Kompis av meg skal kjøpe en slik LP-kopi med flamme inlays som var meget sexy. En ansatt sa mange ganger at det var meget mye for pengene, og påsto de var mye bedre gitarer enn Epiphones i samme prisklasse. De er koreanske og var ikke så verst å spille på for en som er vandt til Gibson LP. :thumbup: Jeg ville vurdert disse om jeg skulle ha ny gitar i denne prisklassen.

 

patriot_glory.jpg

Denne var det kompisen min skulle kjøpe, dog med andre inlays.

Endret av Veitafan
Lenke til kommentar

Jeg har spilt gitar i en måned nå, og bestemte meg for å stemme gitaren. Jeg har aldri gjort dette før, men tenkte ikke at det skulle være noe vanskelig siden jeg har en slik stemmeboks. Men tingen er at når det lyser grønt på stemmeboksen, hørest det helt feil ut. Og etter jeg har stemt neste streng så lyser den forige ikke grønt lenger når jeg prøver den.

Er det noe jeg gjør feil eller har jeg bare en elendig stemmeboks?

 

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Jeg har spilt gitar i en måned nå, og bestemte meg for å stemme gitaren. Jeg har aldri gjort dette før, men tenkte ikke at det skulle være noe vanskelig siden jeg har en slik stemmeboks. Men tingen er at når det lyser grønt på stemmeboksen, hørest det helt feil ut. Og etter jeg har stemt neste streng så lyser den forige ikke grønt lenger når jeg prøver den.

Er det noe jeg gjør feil eller har jeg bare en elendig stemmeboks?

 

Takk for svar. :)

8198009[/snapback]

 

 

Hvis den høres helt feil ut da etter du har stemt den til grønt kan det hende den ikke står på 440 hz. Det skjedde med meg en gang, se på stemmeboksen og se etter et tall i et av hjørnene på displayet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...