Gå til innhold

Hvilket spill kan vise bra grafikk?


Anbefalte innlegg

Til: m0rphX

Denne diskusjonen er absolutt ikke til for å krangle.

 

Jeg mener at den del spill(langt ifra alle) har for dårlig grafikk, fordi grafikken er på nivå med enkelte spill for 3-4 år siden, og jeg mener at maskinene har blitt betydelig bedre siden da.

 

Du sier at jeg mener at alle spill har dårlig grafikk, så kommer du med en falsk påstand. Jeg kar kommerntért enkelte spill som jeg har prøvd/sett blider av, og jeg har ikke antydet at alle spill har dårlig grafikk. Jeg er ganske sikker på at bla. HL2 og Doom3 har veldig god grafikk, men siden disse spillene er ikke akkurat det jeg er ute etter, så vil jeg gjerne prøve andre spill. Det er flere forslag som har kommet opp som jeg ikke har fått tid til å undersøke, så å påstå at jeg sier at alle spill har dårlig grafikk, er både usant og ubegrunnet.

 

Du påstår at jeg ikke vet hva pixeler og vertexer er for noe. Dette er nok en påstand du kan verken bevise eller motbevise. Siden jeg har drevet med programméring i flere år nå, så vet jeg faktisk hva det er. Vennligst ikke kom med flere slike påstander om meg.

 

BTW: Bildene jeg fant av Chronicles of Riddick såg veldig bra ut! (Absolutt ikke noe å putte pekefingeren på!) Jeg vet ikke hva spillet går ut på, så det hadde vært fint med litt informasjon. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et tips til deg efikkan.

 

Hva med å være litt mindre hjelpesløs? Hva med å finne ut ting på egenhånd isteden for å fortsette maset ditt her om at andre skal finne spill til deg med bra grafikk, og når de gjør det så gjør du ikke annet enn å rakke ned på forslaget dems og kommentere hvorfor grafikken er dårlig. Enten det eller så sier du at "Jeg er ikke ute etter skytespill".

 

Når folk endelig har funnet fram til spill for deg med bra grafikk så ber du om mer informasjon angående spillet?

 

Søk på Google, du har hørt om Google ikkesant?

 

Bare skriv inn spillets tittel og trykk på søk-knappen, da vil du antakeligvis komme fram til spillets hjemmeside eller en annen side med informasjon.

 

Når det gjelder grafikk, er det egentlig i det store og hele en smakssak, men når det gjelder spill med best teknologi så er det ingen disuksjon, de spillene er Far Cry, Doom 3 og Half-Life 2. Og det er FPS-spill (First Person Shooter) som har mest avanserte features.

 

Du snakker som om du har litt peiling på hvordan spill er bygd opp, så siden du sitter inne med denne viten bør du også klare å finne fram til informasjon om spill selv, istedenfor å be alle andre enn deg selv om å kaste bort tid.

Lenke til kommentar

Så langt vil jeg takke alle dere som har svart seriøst på spørsmålene mine. Hittil er det følgende gode forslag som har kommet:

* S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (Ser spennende ut)

* Ground Control 2

* Star Wars Republic Commando

* Chronicles of Riddick (Dette skal jeg se nermere på)

* metal gear 3

* Splinter Cell - Chaos Theory

* Myst 4 (Ser slett ikke verst ut. Muligens det beste forslaget så langt?)

 

Og selfølgelig HL2 og Doom3 skal jeg teste ved første anledning.

 

Til de som mener jeg kritiserer skytespil:

Mange takk for alle tipsene. Men jeg har oppfattet det som om det er flest skytespill her, det er ikke noe i veien med det, men jeg har gjerne lyst til å vite om spill i andre kategorier også, som f.eks. bilspill, flyspill og lignende.
Som jeg skrev tidligere, jeg har ikke noe imot skytespill, men det hadde vært interressant med spill fra andre kategorier. Misforstå meg riktig denne gangen. Myst 4 er som sagt et glimrende forslag.
Lenke til kommentar
Hittil er det følgende gode forslag som har kommet:

* S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (Ser spennende ut)

(...)

* metal gear 3

(...)

det er lenge til stalker kjem, så vist du har planer om å få vist fram kva maskina di er god for så br du satste på eit spel som er ute no.

 

metal gear 3??? trudde det var pc spel du var ute etter eg.

 

men ellers så har du nok ein del spel du kan teste ut.

Lenke til kommentar
TrackMania Sunrise!

 

Kommer 8. april tror jeg. Ligger en enorm demo av det ute, er forsåvidt en tråd om det her på forumet også...

Nåja, grafikken på Trackmania Sunrise er ikke dritbra med tanke på detaljer, effekter , textures osv, men i likhet med WoW syntes jeg at et spill ikke nødvendigvis trenger hundretusen polygoner på characters, hvis de har riktig stil og stemning.

Sunrise er dessuten dritkult.

Lenke til kommentar
TrackMania Sunrise!

 

Kommer 8. april tror jeg. Ligger en enorm demo av det ute, er forsåvidt en tråd om det her på forumet også...

Nåja, grafikken på Trackmania Sunrise er ikke dritbra med tanke på detaljer, effekter , textures osv, men i likhet med WoW syntes jeg at et spill ikke nødvendigvis trenger hundretusen polygoner på characters, hvis de har riktig stil og stemning.

Sunrise er dessuten dritkult.

Hvis du ikke mener at Trackmania ikke har overlegen grafikk så har du tydligvis ikke spilt det på fult på alt ;)

 

For da ser du firkanter i det virkelige liv i forhold!

 

Edit: Leif.

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Må bare slenge meg på alle de som anbefaller S.T.A.L.K.E.R. Første videoen jeg så fra spillet hadde en liten snutt som viste videobilder fra dagens chernobyl og så plutselig morphet over i real-time video fra spillet.. Da mista jeg hakepartiet. Riktig nok var det før HL2, FarCry og Doom3, men andre videoer jeg har sett nyligen fra spillet har fortsatt interresante grafiske detaljer (dynamiske skygger og høy detaljerikhet) som har gjort meg imponert. Dersom de bare slipper spillet.

Battlefield 2 ser også ganske imponerende ut, spør du meg. Men det er jo heller ikke ute enda. Prøv hdr-bloom-mod'en til HL2. Gjør lys-effektene helt nyyyydelige. Var det ikke snakk om at det skulle komme noen nye brett til HL2 for de som hadde high-end maskiner? :dribble:

 

edit: link. Og de nye brettene det var snakk om var Lost Coast. Og AOE 3 ser frickin' awesome ut! :wow:

Endret av applet
Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Når du spør om spill med "bra grafikk", tolker jeg det, enkel som jeg er, dithen at du er ute etter spill som er vakre å se på.

 

Darwinia er dette.

 

Hvor mange piksler og vertexer og hva-det-nå-er spillet produserer, er meg rennende likegyldig - spillet byr på en stor visuell (og auditiv) opplevelse, og det var derfor jeg nevnte det her.

 

Ellers er f.eks. Half-Life 2 og Doom 3 spill med en del helt eminente visuelle inntrykk og detaljer. Myst IV: Revelation (omtale her) er tidvis helt umenneskelig vakkert, men du skal vite at det 1.) ikke gjelder alle områder i spillet, og 2.) kun kan beskues i oppløsningene 640x480, 800x600 og 1024x768 og 3.) ikke fremstilles i sanntids 3D, men ved hjelp av lag på lag med animasjon og bakgrunner.

 

Ellers er det deler av Splinter Cell: Chaos Theory-demoen som tar seg veldig godt ut, og Thief: Deadly Shadows og Hitman: Contracts har sine eminente områder.

Lenke til kommentar
Hei igjen.

 

Når du spør om spill med "bra grafikk", tolker jeg det, enkel som jeg er, dithen at du er ute etter spill som er vakre å se på.

 

Darwinia er dette.

 

Hvor mange piksler og vertexer og hva-det-nå-er spillet produserer, er meg rennende likegyldig - spillet byr på en stor visuell (og auditiv) opplevelse, og det var derfor jeg nevnte det her.

 

Ellers er f.eks. Half-Life 2 og Doom 3 spill med en del helt eminente visuelle inntrykk og detaljer. Myst IV: Revelation (omtale her) er tidvis helt umenneskelig vakkert, men du skal vite at det 1.) ikke gjelder alle områder i spillet, og 2.) kun kan beskues i oppløsningene 640x480, 800x600 og 1024x768 og 3.) ikke fremstilles i sanntids 3D, men ved hjelp av lag på lag med animasjon og bakgrunner.

 

Ellers er det deler av Splinter Cell: Chaos Theory-demoen som tar seg veldig godt ut, og Thief: Deadly Shadows og Hitman: Contracts har sine eminente områder.

Det jeg fryktet, at Myst ikke har sanntids-3D. Om dette stemmer, så mener jeg at det er litt skuffende.

Lenke til kommentar
Kan du vise til noen internettsider? (Det er så mye som blir kalt "stalker"

Klart det :)

 

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Om jeg gikk inn på rett side, så såg bildene ganske gråbrune ut. Teksturdetaljene var ikke noe å klage på, men antall vertexer(3D-punkter) var litt lavt noen steder...men det kan kanskje innstilles på høyere detaljer. Dette er langt bedre en LOMAC. :thumbup:

hvorfor forcer du ikke 8x AA og 16x AF gjennom NVIDIA display..?

 

du kan ikke bedømme spill ut av bilder

Slik jeg har forstått det, så gjør AA of AF det slik at bildet blir mer utjevnet, slik at det ikke blir å skarpe kanter. (Stemmer det?) Og jeg mener at grafikker på Stalker var betydelig bedre enn på det bildet du viste.

AA og AF fjerner gjør alle disse pixelene (Vertexene?) mindre, har lite greie på slikt..men grafikken blir betydelig bedre med det på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...